Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Även Samsung shop tar samma pris för 55a OLED och 65a OLED som Elgig, Netonnet osv. Hos Samsung kan man då lägga på denna notoriska 10% rabatten från nyhetsbrevet/chatten. Man kan få 5% tillbaka som Samsung rewards poäng om man har det - att köpa annat för där sen. Och om man kör refunder 6% cash-back på det. Jag tog en 55a OLED från Samsungs shop och det blev väl motsvarande drygt 11200 då kan man säga (10% rabatt, 5% i Samsung poäng och 6% refunder)

Cashback ges väl endast på kategorin mobil står det på refunder. Har beställt en S95B genom benify för 17,5 men det hade ju varit nice med cashback men som jag läste det så var det bara mobil som funkade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag är sugen på en Samsung Galaxy Watch 5 44 mm LTE. Någon som hittat den billigare än 3140 :- via Benify? Kanske någon kampanjkod jag missat? Hoppas för övrigt att den levereras med armband, man kan aldrig vara säker när det gäller Benify

Jag begriper mig verkligen inte på Benifys webshop. När jag lägger klockan till kundvagnen får jag inga som helst valmöjligheter på armband - medan om jag istället trycker "köp nu" via Samsungs vanliga webshop så landar jag i ett mellansteg där jag får välja mellan olika armband (storlek, färg etc).

Ska man tolka detta som att det inte ingår armband i Benifys deal? Trots att serienumret är identiskt på båda hemsidor och att klockan visas med armband på båda sidorna.

Jag bryr mig inte vilket armband jag får, det som är standard går bra. Men jag kan inte ha klockan helt utan armband, i så fall är det ju en strikt bättre deal att betala några hundralappar mer via den vanliga shoppen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Inet har gratis montering just nu via deras datorbyggare. Så jag rekommendera att du går in dar och väljer din komponenter valfritt i stället för att köpa en prebuild.

https://www.inet.se/datorbyggare

Skrivet av RBRTZH:

Såg det också, var lite inne på det spåret med. Kanske ska satsa på det istället, tack för tipset!

AM5 plattform med 7600X är nog bäst värde just nu utifrån erbjudanden som dykt upp i fyndtråden. Samma sak med moderkortet som länkats där sedan tidigare (finns även något annat X670 moderkort som är dyrare och kan jämföras mot).

Blir nog ändå en rätt bra deal att konfigurera ihop ett system själv med kvarvarande black friday erbjudanden, gjorde ett snabbt experiment (knappast optimalt, bara för att få en uppfattning om priserna) utifrån erbjudanden som tidigare dykt upp i fyndtråden och som finns på deras black friday kampanj. Du borde få prestanda som är bättre eller snarlik än andra färdigbyggda som de har på sidan, men som då kostar några tusenlappar mer.

Där man nog kan välja billigare SSD än Crucial P5 Plus 2TB för 1999, skulle egentligen rekommenderat 1 TB Samsung 980 Pro, men den verkar ha tagit slut till kampanjpriset. Här finns en SSD guide om du behöver vägledning för att värdera erbjudanden (inets datorbyggare tillät mig inte att välja snabbare än 5200 MHz minne av någon anledning, så det minnet i mitt experiment är något långsammare, men borde nog kunna gå att ändra).

Corsair 4000D ska väl vara okej enligt Gamers Nexus, då det var nedsatt råkade det bara bli det jag lade till. Fullstora Torrent ska också vara bra (något jag personligen hade varit intresserad av, men den är inte nedsatt i pris. Compact versionen finns på black friday erbjudande, men har inte så bra koll på den).

Grafikkort optimerade jag inte, bara lade till billigaste 6800XT, kanske ger bättre värde med något annat.

Har inte dubbelkollat priser på produkterna hos andra återförsäljare. Som sagt, bara ett snabbt test för att se vad man kunde bygga ihop av (mestadels) fynd som dykt upp i tråden sedan tidigare. Men i och med att bygget inte kostar extra just nu så tillför det ju ett visst mervärde. Mer utförliga diskussioner kanske platsar i en egen köptråd.

Permalänk
Medlem

Ingen som sitter på en sån 10% rabattkod till Samsung?
Har skrivit upp mig för nyhetsbrevet men tar ju upp till 72h att få den och vill lägga en beställning nu...
Mvh Teppo

Permalänk
Medlem

Och där skickades min Apple Watch Series 7 för 1920 kr från Halebop Det var på tiden, började bli orolig att den skulle avbrytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teppo:

Ingen som sitter på en sån 10% rabattkod till Samsung?
Har skrivit upp mig för nyhetsbrevet men tar ju upp till 72h att få den och vill lägga en beställning nu...
Mvh Teppo

Det går att be om det via produktchatten, instruktion finns i den här tråden. Jag fick en igår som var giltig i 30 minuter, så var redo att beställa om du tar den vägen.

Min riktiga har jag tyvärr inte fått än. Fick den nyss. Skickar den via PM

Extra tips för S8 rabatt som jag inte sett här: Om man är ny på refunder så ger de en julklapp med dubbel cashback på ett köp.
Jag fick 300 i cashback på det viset.

Permalänk
Skrivet av osmojao:

Det går att be om det via produktchatten, instruktion finns i den här tråden. Jag fick en igår som var giltig i 30 minuter, så var redo att beställa om du tar den vägen.

Min riktiga har jag tyvärr inte fått än.

Extra tips för S8 rabatt som jag inte sett här: Om man är ny på refunder så ger de en julklapp med dubbel cashback på ett köp.
Jag fick 300 i cashback på det viset.

Deras support skrev till mig nyss att 10% koden inte ska fungera på plattan för att den redan är nedsatt och att han istället kunde applicera koden på ett tillbehör direkt i min varukorg i stället, haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teppo:

Ingen som sitter på en sån 10% rabattkod till Samsung?
Har skrivit upp mig för nyhetsbrevet men tar ju upp till 72h att få den och vill lägga en beställning nu...
Mvh Teppo

1. https://www.samsung.com/se/support/livechat/
2. Samsung Shop
3. Skriv "Produkt och shopping avdelningen"
4. Säg att du registrerade någon gång förra veckan
5. De ger 10% kod - du kan inte kombinera den med andra rabatter /erbjudanden. Koden gäller till sista december 2022.

Alternativt:
1. gå in på en produktsida
2. klicka på ikonen längst nere till höger (se bild)
3. produkt och shopping
4. välj någon produkt, spelar ej roll
5. säg att du signat upp för nyhetsbrev men ej fått din 10% kod. Om de frågar efter datum, säg något datum förra veckan.
Spelar ej roll vilken info du ger, koden genererar de och ger dig i chatten.

Verkar dock som att koden ej fungerar på allt längre. Fungerade fint för mig iaf på en s22+ igår.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Produkt: GIGABYTE RX 6900 XT WaterForce WB
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5811637
Pris: 6490kr

Vill verkligen men hur svårt är det att installera om man aldrig sysslat med vattenkylning?

Edit: Jag köpte för den kommer inte i lager förrän 6 december så tänker att jag kan ångra mig innan dess. Nu är kampanjpriset slut iallafall.

Permalänk
Medlem

Mail från LG att min 65 C2 skickats! Kul och tacksam med benifyrabatten från forumet. Kanske det enda "bra" inköpet jag känner jag kunde göra denna Black Friday med genomgående usla erbjudanden, bortsett från inets dropp men där kraschade varukorgen så det bidde ingen SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vill verkligen men hur svårt är det att installera om man aldrig sysslat med vattenkylning?

Har väl nog mest o göra med att det är tidskrävande och kan kosta en hel del. Men svårt att få till det tror jag inte att det kan vara så länge man har ett hum om vad man gör med datorn, eller är villig att ta sig tiden att söka upp info/lära sig.

Finns https://www.sweclockers.com/forum/trad/358844-faq-vattenkylni... och massor av trådar annars.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vill verkligen men hur svårt är det att installera om man aldrig sysslat med vattenkylning?

Edit: Jag köpte för den kommer inte i lager förrän 6 december så tänker att jag kan ångra mig innan dess. Nu är kampanjpriset slut iallafall.

Hittar du Rajintek Morpheus 8069 billigt så byt ut till den kylaren så slipper du mecka med vatten :).

Plus lite fläktar då...

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Kampanjen över.. nu kostar den över 9k

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Jag pratade med Tele2 om Elgigantens erbjudanden (med deras abonnemang) och Tele2s tips var att skaffa abonnemanget med ett nytt nummer och sedan flytta över det. Vet inte hur smidigt det är dock.

Skrivet av RazorKrist:

Här var mer svaret jag letade efter, tack så mycket.👍

Ska gå till Tele2 butiken strax och fråga hur det är att flytta över ett nummer och återkommer med svar till andra som undrar.

Okej, lösningen:
Jag gick till tele2 butiken och frågade om man kunde förra över ett annat nummer på ett befintligt tele2 abonnemang från en annan operatör (så länge man är obunden så klart).

Och det skulle funka utan problem.

Så antagligen för över nummert till en annan operatör tillfälligt eller kanske man kan fråga om dom bara kan göra en switch på två aktiva, men tänkte att fråga det just då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

1. https://www.samsung.com/se/support/livechat/
2. Samsung Shop
3. Skriv "Produkt och shopping avdelningen"
4. Säg att du registrerade någon gång förra veckan
5. De ger 10% kod - du kan inte kombinera den med andra rabatter /erbjudanden. Koden gäller till sista december 2022.

Alternativt:
1. gå in på en produktsida
2. klicka på ikonen längst nere till höger (se bild)
3. produkt och shopping
4. välj någon produkt, spelar ej roll
5. säg att du signat upp för nyhetsbrev men ej fått din 10% kod. Om de frågar efter datum, säg något datum förra veckan.
Spelar ej roll vilken info du ger, koden genererar de och ger dig i chatten.

Verkar dock som att koden ej fungerar på allt längre. Fungerade fint för mig iaf på en s22+ igår.

Koden jag precis fick från chatten fungerade på 10% för Tab S8, men inte 10% koden jag fick från Nyhetsmejlet. Provade precis.

Permalänk
Skrivet av Ev1lHomer:

Någon som sett fler erbjudande på Playstation Plus (än Playstations egna -25%)? Gifted har fortfarande "slut" på Playstation-presentkort.

Kom erbjudande i Gifted-appen idag, köpte presentkort 500 kr på Playstation network för 400 kr, sedan lägga in i wallet, och sedan beställa abonnemanget med 25% rabatt i Playstation store. Det funkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Kom erbjudande i Gifted-appen idag, köpte presentkort 500 kr på Playstation network för 400 kr, sedan lägga in i wallet, och sedan beställa abonnemanget med 25% rabatt i Playstation store. Det funkade.

Så mao fick du 12 månaders PS plus för 400?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Så mao fick du 12 månaders PS plus för 400?

Japp. Och har hela 35kr i wallet att spendera vid senare tillfälle 🙂

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

Produkt: GIGABYTE RX 6900 XT WaterForce WB
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5811637
Pris: 6490kr

Rätt pris verkar komma upp i kassan, fick igenom en beställning precis till det billiga priset

Permalänk
Skrivet av Lennhager:

Rätt pris verkar komma upp i kassan, fick igenom en beställning precis till det billiga priset

Hade fel. Fungerade för mig också nyss. Testade några gånger och till slut uppdaterades det till 6500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Koden jag precis fick från chatten fungerade på 10% för Tab S8, men inte 10% koden jag fick från Nyhetsmejlet. Provade precis.

Chatkoden funkade för mig.
Det bästa är att utbytesvärdet på hemsidan på en tab s8 är högre än priset. 3600 vs 2950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarrr:

Chatkoden funkade för mig.
Det bästa är att utbytesvärdet på hemsidan på en tab s8 är högre än priset. 3600 vs 2950.

Haha, synd bara man kan göra en beställning per person.

Jag drog iväg min beställning på en rosa Tab S8 idag, vågar inte vänta på de andra färgerna ska komma i lager innan de "fixar" den andra 10% rabatt-koden. Känns ju uppenbart att den inte bör fungera.

Blev 2777 kr totalt med en Google Pixel 1 32GB i inbyte (183 kr), även 417 kr i cashback på Refunder och 138 kr i form av Samsung Reward poäng.

Känns som en riktigt bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Är denna värd pengarna? Ute efter en AX-router från just TP Link men ser att det finns andra för någon hundralapp mer, är de bättre tro?

Förhoppningsvis. Jag var och köpte en på lunchen så den ska provas i helgen. Finns ju en Wi-Fi 6E-variant för 400 mer men känner inte riktigt att det är värt.

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Är denna värd pengarna? Ute efter en AX-router från just TP Link men ser att det finns andra för någon hundralapp mer, är de bättre tro?

Bought this for almost same price last year. Very happy with it.

Hardly any issues, runs smooth, decent range.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Cashback ges väl endast på kategorin mobil står det på refunder. Har beställt en S95B genom benify för 17,5 men det hade ju varit nice med cashback men som jag läste det så var det bara mobil som funkade

Hmm, det är mer än jag vet i så fall. Kom upp refunder om 6% via plug-in och aktiverade, refunder själva visar drygt 700kr på "g" när jag kollar, men det är om de sänker i efterhand då.

Edit: du har rätt, det står att det bara gäller kategorin Mobil, så får se vad som händer. Nu står det till och med 7,5% cashback mot gårdagens 6%.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennhager:

Rätt pris verkar komma upp i kassan, fick igenom en beställning precis till det billiga priset

Grattis!

Visa signatur

| 7800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Skrivet av qube:

Haha, synd bara man kan göra en beställning per person.

Jag drog iväg min beställning på en rosa Tab S8 idag, vågar inte vänta på de andra färgerna ska komma i lager innan de "fixar" den andra 10% rabatt-koden. Känns ju uppenbart att den inte bör fungera.

Blev 2777 kr totalt med en Google Pixel 1 32GB i inbyte (183 kr), även 417 kr i cashback på Refunder och 138 kr i form av Samsung Reward poäng.

Känns det som en riktigt bra deal.

Helt sjukt hur ni lyckas få en fungerande kod, har försökt i 2 dagar nu men de 4 personer jag pratar med har vägrat ge mig kod. Sista personen ville endast rabattera tillbehör direkt i min varukorg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

Produkt: MSI Pro Z690-A DDR4
Länk: https://www.inet.se/produkt/1903602/msi-pro-z690-a-ddr4
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5900666
Pris: 1999kr

För exakt samma priset köpte jag moderkortet vid lanseringen, men då MSI har även bjudit på Cashback :/ Skitbra Black Friday

Visa signatur

| 7800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Produkt: GIGABYTE RX 6900 XT WaterForce WB
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5811637
Pris: 6490kr

Finns det nån fläktkylare man kan stoppa på detta? Eller nån smidig kombo för att få det vattenkylt till en rimlig peng? Jag vet att det är lite bakvänt men det var ett bra pris

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Helt sjukt hur ni lyckas få en fungerande kod, har försökt i 2 dagar nu men de 4 personer jag pratar med har vägrat ge mig kod. Sista personen ville endast rabattera tillbehör direkt i min varukorg

Tror det är viktigt att kontakta rätt avdelning om du inte redan gjort det. Jag valde 'Beställning'.

Jag skrev något i stil med:

"Hej!

Jag har registrerat mig för nyhetsbrev och har inte fått min 10% rabattkod ännu. Jag undrar om det går att få den redan nu här direkt i chatten?

Mvh xxx"