De har förbättrats en hel del och har nu fått hjälp från både Open Infra och Telia.
Jag har bara en fråga som ni gärna får hjälpa mig svara på (även om det nu inte längre påverkar mig i den utsträckningen att det blir ospelbart men har fortfarande packet loss cirka 30 minuter vid tider då jag förmodar att det är någon form av överbelastning, oftast runt 21:00)
Det jag hävdar till både Telia och Open Infra är att jag vill ha svar på varför det 3:e hoppet för mig ibland ger 100ms och ibland 1ms, det sammanfaller alltid också med när jag upplever packet loss, även om dessa bara rör sig mellan 1-20%. Följande sker alltså varje dag någon tidpunkt. Ibland varar det länge, ibland bara 20 minuter. Men det är alltid den adressen (213.67.13.47) som ibland går bananas pingmässigt. Är detta Telia eller Open infras fel? Svår fråga förmodligen, men generellt. Vem hade ni riktat mest finger åt i det här fallet?
Bra test:
1 1 ms 1 ms 1 ms gw13-no2810.tbcn.telia.com [81.224.238.1]
2 2 ms 2 ms 2 ms 172.16.0.231
3 2 ms 2 ms 2 ms 213.67.13.47
4 1 ms 1 ms 2 ms 213.67.13.46
5 1 ms 1 ms 1 ms fre-c1-link.se.telia.net [81.228.78.212]
6 1 ms 1 ms 1 ms fre-peer1-link.se.telia.net [81.228.87.23]
7 1 ms 1 ms 1 ms se-tug.nordu.net [109.105.98.65]
8 * * * Request timed out.
9 1 ms 1 ms 1 ms se-tug-lb-1.sunet.se [130.242.125.110]
10 1 ms 1 ms 1 ms sunet.se [37.156.192.50]
När jag upplever packet loss:
1 1 ms 1 ms 1 ms gw13-no2810.tbcn.telia.com [81.224.238.1]
2 2 ms 2 ms 1 ms 172.16.0.231
3 127 ms 114 ms 110 ms 213.67.13.47
4 1 ms 1 ms 1 ms 213.67.13.46
5 1 ms 1 ms 1 ms fre-c1-link.se.telia.net [81.228.78.212]
6 1 ms 2 ms 1 ms fre-peer1-link.se.telia.net [81.228.87.23]
7 1 ms 1 ms 1 ms se-tug.nordu.net [109.105.98.65]
8 * * * Request timed out.
9 1 ms 1 ms 1 ms se-tug-lb-1.sunet.se [130.242.125.110]
10 1 ms 1 ms 1 ms sunet.se [37.156.192.50]