Permalänk
Medlem

Milersättning El-bil

Tja !
Gissar att det finns endel här som kör förmånsbil , vi har fått ny policy och skall börja med rena elbilar (kör V60 hybrid idag)

Hur har ni / företaget löst detta med ersättning för tjänstekörning ?

hos oss så vill dom ge 9,50kr milen allt enligt skatteverkets regler men dom flesta elbilar "drar" ca 2kw , inte ens om vi endast laddar hemma går den kalkylen ihop sig , ladda "publikt" kommer bli ren förlustaffär .

Delat "bränsle" och endast betala för privatmil ? (och isåfall hur har dom löst detta? )

Höjd ersättning (9,50+ typ 5 spänn skattade pengar) ?

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruiser:

Tja !
Gissar att det finns endel här som kör förmånsbil , vi har fått ny policy och skall börja med rena elbilar (kör V60 hybrid idag)

Hur har ni / företaget löst detta med ersättning för tjänstekörning ?

hos oss så vill dom ge 9,50kr milen allt enligt skatteverkets regler men dom flesta elbilar "drar" ca 2kw , inte ens om vi endast laddar hemma går den kalkylen ihop sig , ladda "publikt" kommer bli ren förlustaffär .

Delat "bränsle" och endast betala för privatmil ? (och isåfall hur har dom löst detta? )

Höjd ersättning (9,50+ typ 5 spänn skattade pengar) ?

Jag har ingen koll på din situation men när jag körde privat i tjänsten dubblade de alltid den skattefria ersättningen, på flera bolag jag jobbade på. Jag minns inte vad de låg på då men säg att man fick typ 18,50 per mil skattefritt så fick man också 18,50 till som man fick skatta för. Så är det skattefria 9.50 för en elbil är det väl rimligt att dubbla det också för att man inte ska gå back.

Permalänk
Medlem

mjo , ersättningen jag får nu är inte dubblad men är iaf mer än skatteverket , tror det är 10kr extra , men dom verkar inte vilja rucka på sina 9,50 just på elbilarna .

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Vi har 2kr/kWh. Men då dagens elpriser sett lite sämre ut så har vissa kollegor tagit tagit upp 3-4kr/kWh. Då jag har fast pris på obegränsat på min stolpe så har jag kört på 2kr. Som jag förstått så finns det inget skitbra sätt för leasingbolagen att ta upp kostnaderna så det verkar vara väldigt varierande..

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k