Soundbar till tv:n som datorn kan nyttja ?

Permalänk

Soundbar till tv:n som datorn kan nyttja ?

Tittar på lite olika lösningar för den nya lägenheten och då tv, ljud mm skall köpas nytt så undrar jag om man kör en setup med tv + soundbar(+eventuella trådlösa satteliter/bas) om detta också kan nyttjas trådlöst av min stationära dator ? För tex uppspelning av spotify/youtube? Jag bryr mig alltså inte om att bilden från datorn inte syns på tv:n, jag önskar bara ljudet, så jag slipper externa högtalare för datorn också.

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Ja, dock med vissa begränsningar. Finns många soundbars som även kan ta emot ljud via blåtand, men då blir du i regel begränsad till lossy codecs typ aptX och endast stereo (ej surround). System där du kan överföra ljud över WiFi genom säg AirPlay eller motsvarande dras istället ofta problem med bild-/läppsync, då ljud över WiFi brukar vara inriktad på uppspelning av musik där det inte finns någon bild att synca mot.

Visa signatur

Mostly Harmless