Permalänk
Medlem

Vad är detta för okänd enhet?

Permalänk
Medlem

Gå hellre in på "Information" på samma ruta och sen "Hardware ID" och ta en screenshot... kan ge bättre ledtråd än bara okänd enhet

Permalänk
Medlem

Som @Erebor säger: klicka på fliken "Information", välj "Maskinvaru-ID" i rullgardinsmenyn och ladda upp screenshot/kopiera textsträngen (eller Googla själv ID:t).

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erebor:

Gå hellre in på "Information" på samma ruta och sen "Hardware ID" och ta en screenshot... kan ge bättre ledtråd än bara okänd enhet

Skrivet av fragande:

Som @Erebor säger: klicka på fliken "Information", välj "Maskinvaru-ID" i rullgardinsmenyn och ladda upp screenshot/kopiera textsträngen (eller Googla själv ID:t).

<Uppladdad bildlänk>

Det finns två stycken, man kan se båda två i bilden

Permalänk
Medlem

Installera drivrutinerna för ditt moderkort. Är Intel-grejer som hör ihop med kretsuppsägningen på moderkortet.

Permalänk
Medlem

acpi\ven_intc&dev_1056 = Intel Corporation, 1056, PRO/100 VE Network Connection
acpi\ven_intc&dev_1078 = Intel Corporation, 1078, 82541ER Gigabit Ethernet Controller

Båda verkar "peka" på LAN drivrutinen så gå in på ditt moderkorts hemsida och ladda ner deras "Intel LAN drivers"

Alternativt installera drivrutinen direkt från Intel:
https://www.intel.com/content/www/us/en/download/18293/intel-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Installera drivrutinerna för ditt moderkort. Är Intel-grejer som hör ihop med kretsuppsägningen på moderkortet.

Skrivet av Erebor:

acpi\ven_intc&dev_1056 = Intel Corporation, 1056, PRO/100 VE Network Connection
acpi\ven_intc&dev_1078 = Intel Corporation, 1078, 82541ER Gigabit Ethernet Controller

Båda verkar "peka" på LAN drivrutinen så gå in på ditt moderkorts hemsida och ladda ner deras "Intel LAN drivers"

Alternativt installera drivrutinen direkt från Intel:
https://www.intel.com/content/www/us/en/download/18293/intel-...

Jag har Windows 10, är det tredje alternativet jag ska gå för? Detta är från mitt moderkorts hemsida.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Yes, verkar vara senaste för Win 10.

Du verkar för övrigt sakna massa annat också är nog lika bra och lägga in de flesta drivrutiner för moderkortet, chipset, ljudkort osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Yes, verkar vara senaste för Win 10.

Du verkar för övrigt sakna massa annat också är nog lika bra och lägga in de flesta drivrutiner för moderkortet, chipset, ljudkort osv.

Är det bara att installera så är det klart? Eller måste jag göra något mer för att aktivera drivrutinerna etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nath7:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har Windows 10, är det tredje alternativet jag ska gå för? Detta är från mitt moderkorts hemsida.

Har förmodligen inte med LAN/ethernet att göra.

Kan du inte berätta vad du har för moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Har förmodligen inte med LAN/ethernet att göra.

Kan du inte berätta vad du har för moderkort?

Detta är moderkortet
https://www.gigabyte.com/Motherboard/Z690-GAMING-X-rev-10-11#...

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det är Serial I/O och HID Event Filter, börja med att installera de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Skulle gissa att det är Serial I/O och HID Event Filter, börja med att installera de.

Menar du denna? Behöver jag verkligen göra detta då jag precis byggde ihop min nya dator och uppdaterade min BIOS flashback. Jag använder mig utav Nvidia GeForce applikationen för att uppdatera mina drivers därför undrar jag ifall jag behöver göra detta manuellt också eller om Nvidia GeForce täcker alla de senaste uppdateringarna åt mig redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nath7:

<Uppladdad bildlänk>
Menar du denna? Behöver jag verkligen göra detta då jag precis byggde ihop min nya dator och uppdaterade min BIOS flashback. Jag använder mig utav Nvidia GeForce applikationen för att uppdatera mina drivers därför undrar jag ifall jag behöver göra detta manuellt också eller om Nvidia GeForce täcker alla de senaste uppdateringarna åt mig redan.

Svar ja, det är dessa som inte har några drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Svar ja, det är dessa som inte har några drivrutiner.

Tack så mycket för hjälpen det löste problemen som jag ville lösa. Är det något annat jag behöver ladda ner eller något mer jag behöver göra?