IKEA og Mina Köp (oversikt over alle kjøp gjort fysisk eller digitalt) - kan ikke se digitale kjøp, kun fysiske

Permalänk
Medlem

IKEA og Mina Köp (oversikt over alle kjøp gjort fysisk eller digitalt) - kan ikke se digitale kjøp, kun fysiske

Har testet både Firefox og MS Edge for å se dersom det var noen cookie der ble sperret pga sikkerhets nivået i respektive web lesere og har fortsatt kun fullstendig oversikt inkl kvitteringer fra kjøp gjorde lokalt i butikk (fysiske). Alle digitale med hjemleveranse eller via postens ombud vil gi et feil beskjed "Vi kunde tyvärr inte ladda in din inköpsinformation Det är något fel på den här sidan. Det ber vi om ursäkt för.".

Å snakke med kundetjenesten er fullstendig meningsløst ettersom de sier at de kan se alt jeg kjøpt, men selv kan jeg ikke se noen detaljer for de kjøp gjort med hjemleveranse eller via ombud (alle der har rubrikken IKEA.se i stedet for IKEA Malmö.

Hvordan kan en få kontakt med de som er ansvarlige for å ha en fungerende web side når det fra kundens side ikke viser de ting som siden skal? Dersom en i hele tatt skal kunne bruke anger retten (distanse lagen) eller gjøre reklamasjon så forventes det jo at en har adgang til disse sider inkl det er der den digitale utgave av kvittering skal være lagrede.

Er det fler av dere på Sweclockers som har dette problem når dere sjekker Mina Köp og vil se detaljer på kjøp gjorde på distanse (IKEA.se i rubrikken i stedet for det lokale butikken IKEA XX)?

Permalänk
Medlem

hmm. har aldri gjort et digitalt kjøp på ikea. men du kan jo sikkert ringe de og henvise til ordrenummer som du sikkert har en mail på.

Permalänk
Medlem

Loggade precis in och kollade, och jag ser mina beställningar. Du kan kontakta IKEA här eller skicka ett mail direkt till: ikeasverige@ikea.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

hmm. har aldri gjort et digitalt kjøp på ikea. men du kan jo sikkert ringe de og henvise til ordrenummer som du sikkert har en mail på.

Skrivet av Wimp Lo:

Loggade precis in och kollade, och jag ser mina beställningar. Du kan kontakta IKEA här eller skicka ett mail direkt till: ikeasverige@ikea.com

Når dere "kollar" deres bestillinger, er det for kjøp der er blitt gjort i butikk eller er det for kjøp gjort for hjemleveranse eller å bli sendt hjem via ombud (posten)? Mitt problem er at jeg kan ikke se kjøp gjort for hjemleveranse eller via ombud, kun kjøp der er blitt gjort på IKEA Malmö butikken.

Før jeg skrev dette, så hadde jeg alle rede ringt og forklaret at visse deler under Mina Köp ikke vises, kun de som er blitt gjort på IKEA Malmö dvs i butikk. Hele poenget med Min Köp og tilsvarende er jo å kunne gjøre reklamasjoner, bruke Ånger Rätten og å ta frem kvittering ved behov.

Hva er det for versjon av web lesere dere har brukt og hvilken web lesere? MS Edge versjon 113.0.1774.35 har samme problem som Firefox versjon 112.0.2 64 bit og det fungerer ikke heller på Android Firefox når det gjelder kjøp gjort for hjemleveranse eller leveranse via ombud.

Permalänk
Medlem

OPPDATERING

Kontaktet en annen avd. på telefon for IKEA og fikk vite at de har visse problemer med visse konto og den informasjon en vil kunne se under "Mina Köp".

Tilfeldig løsning er å logge seg ut fra sitt IKEA konto og bruker order nummer i kombinasjon med epost eller telefon nummer registrert for å se bestillinger gjort med hjemleveranse eller til ombud. Bruk "Meny" (tre strekk på venstre side) og gå til "Följ min order" (link) og legg der inn disse opplysninger for å se ditt kjøp.

ERGO: IKEA har visse problemer med Min Köp der de har kjennskap til at det er et problem iflg personen jeg snakket med og holder på å feilsøker.