Sälja en trasig stationär dator.

Permalänk
Medlem

Sälja en trasig stationär dator.

Hej, har en stationär dator med alla komponenter i (8gb ddr3 ram, 660ti grafikkort, AMD Phenom II X6 1090T, 700 watt nätagg osv) i ett fractal design r2 casel. Som ni ser är den rätt gammal, och den startar inte, så antar att grafikkortet, moderkortet eller nätagget slutat fungerar då ingen el kommer (nätagget troligast). Vill sälja den då jag ska flytta, bor i uppsala, vilket pris kan jag sätta för att få den såld snabbt? Tackar.

Permalänk
Medlem

1kr?

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem

Känns synd att kassera när den går att göra till en minecraftdator eller liknande lätt, har bara inte tid att kolla vilken komponent som inte fungerar, är inte typ 500kr rimligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

är inte typ 500kr rimligt?

Om du hade vetat vad som är fel så hade det varit rimligt. Men i och med att du inte vet det så är det ju dyrt för potentiellt elektronikskrot.

Permalänk
Medlem

Är rätt gammal ja, vi snackar 13 år.
Hade du kunnat låna ett nätagg av någon att testa med så skulle det ju säga mer.
Men som det ser ut nu får det räknas som skrot i det närmaste, 500:- är för mycket i det läget.
Sen är värdering av väldigt gamla prylar svårt på så sätt, man kan tycka att de borde ha ett värde men samtidigt kanske ingen köper.
Får rikta in dig på en högst symbolisk summa el i princip att skänka bort den.
Vad har den för disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

Känns synd att kassera när den går att göra till en minecraftdator eller liknande lätt, har bara inte tid att kolla vilken komponent som inte fungerar, är inte typ 500kr rimligt?

Om du kan övertyga en köpare om att det är så, så kan du säkert få 500 kr.

Vore det någon yngre person som svarade på en sån annons så hade jag låtit dem ta den gratis.

Permalänk
Medlem

Ait, tack. Någon som vill ha en sådan dator i uppsala? Hämtas nu snarast (inom 7 dagar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

Ait, tack. Någon som vill ha en sådan dator i uppsala? Hämtas nu snarast (inom 7 dagar).

Lägg ut den på Marknaden som ”Skänkes” här på SweC, är gratis!