Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Klarade capstone för tier 4 vid lvl 57 med min necro. Är level 62 nu och köttar ner level 78 mobs på sekunder. Men tål ingenting själv. Däremot om man kör tier3 och höga NM dungeons med mobs runt samma level så går det enkelt överleva.

Irriterande då jag snällt får sitta kvar på Tier 3 för att samla levels när jag lätt kör tier 4 skademässigt.

Har exakt samma problem (fast kör rouge) och på 100 drops så får man inget bättre på T3

Kanske man får satsa på renown och stärka gubben på det sättet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Har exakt samma problem (fast kör rouge) och på 100 drops så får man inget bättre på T3

Kanske man får satsa på renown och stärka gubben på det sättet.

Jag körde NM dungeons tills jag blev högre level sen rullade det på fint.

Renowns är det tråkigaste spelet har. Är lvl 98 nu och har fortfarande 12 paragon kvar att ta. Drar mig för det.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Finns de någon plats kvar i swec klanen? spelar folk fortfarande?

Sist jag tittade fanns det två platser kvar. Skrev i denna tråd att jag gjorde en join requset till klanen, men ansökan blev aldrig accepterad och fick inget svar här heller. Så jag tror inte att admin läser och/eller inte spelar längre.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Sist jag tittade fanns det två platser kvar. Skrev i denna tråd att jag gjorde en join requset till klanen, men ansökan blev aldrig accepterad och fick inget svar här heller. Så jag tror inte att admin läser och/eller inte spelar längre.

Inte admin men officer, försöker acceptera när jag är inne men osäker på hur funktionen fungerar då accepterade inte verkar läggas till direkt, kan vara uppåt 30 ansökningar på 2 platser.

Det är allt folk inne och spelar men det är väl aldrig något snack i chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryk:

Inte admin men officer, försöker acceptera när jag är inne men osäker på hur funktionen fungerar då accepterade inte verkar läggas till direkt, kan vara uppåt 30 ansökningar på 2 platser.

Det är allt folk inne och spelar men det är väl aldrig något snack i chatten.

Det verkar som det fungerar som följande

  1. Person ansöker till klanen

  2. Klanen godkänner ansökan och skickar inbjudan tillbaka till personen

  3. Personen måste godkänna inbjudan inom X antal dagar (tror det är 6 dagar men osäker)

För övrigt känns det rätt meningslöst att vara med i en större klan, finns liksom inga fördelar med det. Var med i några större i början, men det är knäpptyst i chatten på alla.

Nu har jag en liten klan tillsammans med några polare men snacket sker via discord och online status kan man se i battle.net så klanen fyller ingen funktion i sig.

Sen måste jag också säga att designen av UI (framför allt chatten) är under all kritik. Så fort du står med en vendor eller öppnar skill / paragon trädet så kan du inte se vad som skrivs i chatten? Bra där Blizzard

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Klarade capstone för tier 4 vid lvl 57 med min necro. Är level 62 nu och köttar ner level 78 mobs på sekunder. Men tål ingenting själv. Däremot om man kör tier3 och höga NM dungeons med mobs runt samma level så går det enkelt överleva.

Irriterande då jag snällt får sitta kvar på Tier 3 för att samla levels när jag lätt kör tier 4 skademässigt.

Helt sjukt, provade den som lvl 65 ww-barb, gick ej.. visst jag fick ner bossens halva hp typ men sen tog mina potions slut.. snacka om orättvis balans när en karaktär under 60 kan ta sånt utan problem va fasen Då har jag ändå maxat min gear den jag har men verkligen drygt när allt som droppas inte är nåt bättre än det jag redan har....hur ska man då pusha högre

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt sjukt, provade den som lvl 65 ww-barb, gick ej.. visst jag fick ner bossens halva hp typ men sen tog mina potions slut.. snacka om orättvis balans när en karaktär under 60 kan ta sånt utan problem va fasen Då har jag ändå maxat min gear den jag har men verkligen drygt när allt som droppas inte är nåt bättre än det jag redan har....hur ska man då pusha högre

Har en barb med på eternal och klarade inte capstone 4 förrän jag var runt 68 😆 barben är 93 nu och har typ 5-6000 i dmg i statsen och på necron runt 14.000 😆 one shotar butcher i NM level 50+ så ja. Är viss skillnad. Har sett crittar på 270 miljoner och då har jag typ haft samma gear sen level 75 då jag inte hittat bättre. Så finns stort utrymme att få mer skada

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt sjukt, provade den som lvl 65 ww-barb, gick ej.. visst jag fick ner bossens halva hp typ men sen tog mina potions slut.. snacka om orättvis balans när en karaktär under 60 kan ta sånt utan problem va fasen Då har jag ändå maxat min gear den jag har men verkligen drygt när allt som droppas inte är nåt bättre än det jag redan har....hur ska man då pusha högre

Enligt https://maxroll.gg/d4/tierlists/leveling-tier-list så rankas ww-barb sist. Du kanske borde prova en annan build tills du har bättre ww-gear? Bara en tanke även om jag förstår grejen med att man vill spela en viss build...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryk:

Inte admin men officer, försöker acceptera när jag är inne men osäker på hur funktionen fungerar då accepterade inte verkar läggas till direkt, kan vara uppåt 30 ansökningar på 2 platser.

Det är allt folk inne och spelar men det är väl aldrig något snack i chatten.

Aha, tänkte inte på att det kan vara UI strul också. Men det är lugnt för nu, råkade starta BG3 så nu är jag fast i det istället 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag kör druid och är lite förbryllad över en sak. Jag har kört lite olika builds tex companion (som suger), trampleslide, o pulverize. Dom två sista anses vara S tier. Men, så snubblade jag över lowlife bulwark, och damn. Helt annan nivå, typ tier S++++.
Vad jag inte fattar är varför man inte ser loelife bulwark i några tierlistor alls??? Den springer ju 8or runt pulverizebuilden tex. Och min är inte ens komplett.
Försöker man mörka den så Blizzard inte ska nerfa den?
Fler druider som reagerat på det?

Btw är lvl 75 och högsta jag provat är en NM70 tillsammans med en lvl80 necro, och vi hade inga problem.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt sjukt, provade den som lvl 65 ww-barb, gick ej.. visst jag fick ner bossens halva hp typ men sen tog mina potions slut.. snacka om orättvis balans när en karaktär under 60 kan ta sånt utan problem va fasen Då har jag ändå maxat min gear den jag har men verkligen drygt när allt som droppas inte är nåt bättre än det jag redan har....hur ska man då pusha högre

Körde barb preseason (dock rend) och samma sak för mig. Barb är alldeles för nerfad just nu. Tror den var för stark i betan. Hoppas de kan buffa upp den lite igen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag kör druid och är lite förbryllad över en sak. Jag har kört lite olika builds tex companion (som suger), trampleslide, o pulverize. Dom två sista anses vara S tier. Men, så snubblade jag över lowlife bulwark, och damn. Helt annan nivå, typ tier S++++.
Vad jag inte fattar är varför man inte ser loelife bulwark i några tierlistor alls??? Den springer ju 8or runt pulverizebuilden tex. Och min är inte ens komplett.
Försöker man mörka den så Blizzard inte ska nerfa den?
Fler druider som reagerat på det?

Btw är lvl 75 och högsta jag provat är en NM70 tillsammans med en lvl80 necro, och vi hade inga problem.

Om jag minns rätt är det en bugg som gör att den fungerar. Har varit listad på maxroll.gg tidigare med notis på bugg/exploit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag kör druid och är lite förbryllad över en sak. Jag har kört lite olika builds tex companion (som suger), trampleslide, o pulverize. Dom två sista anses vara S tier. Men, så snubblade jag över lowlife bulwark, och damn. Helt annan nivå, typ tier S++++.
Vad jag inte fattar är varför man inte ser loelife bulwark i några tierlistor alls??? Den springer ju 8or runt pulverizebuilden tex. Och min är inte ens komplett.
Försöker man mörka den så Blizzard inte ska nerfa den?
Fler druider som reagerat på det?

Btw är lvl 75 och högsta jag provat är en NM70 tillsammans med en lvl80 necro, och vi hade inga problem.

Det är en buggad build (bulwark alltså) vilket är varför ingen tar den seriöst och lägger ner energi på att skriva en guide - eftersom den lär försvinna när som helst

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryk:

Om jag minns rätt är det en bugg som gör att den fungerar. Har varit listad på maxroll.gg tidigare med notis på bugg/exploit.

Trodde det också men den här "buggen" har verkar ha varit känd sedan pre-s1, och Blizz har ju haft åtskilliga patchar där man nerfat betydligt mindre kraftfulla builds. Dom skruvade iofs ner CD lite men dom verkar ju ha inställningen att den fungerar som den ska.
Nåja, jag ville egentligen köra med companions men den builden har inte fått nån kärlek alls, så det får väl bli bulwark för resten av s1.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det är en buggad build (bulwark alltså) vilket är varför ingen tar den seriöst och lägger ner energi på att skriva en guide - eftersom den lär försvinna när som helst

Fast allt jag hittar är bara en massa spelare som anser den vara buggad, Blizz verkar ta det med ro och deras brist på agerande verkar ju snarare tyda på att dom anser att den fungerar som tänkt. Det har ju varit känt länge nu.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Har en barb med på eternal och klarade inte capstone 4 förrän jag var runt 68 😆 barben är 93 nu och har typ 5-6000 i dmg i statsen och på necron runt 14.000 😆 one shotar butcher i NM level 50+ så ja. Är viss skillnad. Har sett crittar på 270 miljoner och då har jag typ haft samma gear sen level 75 då jag inte hittat bättre. Så finns stort utrymme att få mer skada

Oki hehe får väl helt enkelt lvla närmare 70 eller nåt och prova sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Fast allt jag hittar är bara en massa spelare som anser den vara buggad, Blizz verkar ta det med ro och deras brist på agerande verkar ju snarare tyda på att dom anser att den fungerar som tänkt. Det har ju varit känt länge nu.

Blizzard kommer att fixa den. Men precis som med trade duping exploiten som vart fixad igår som funnits sedan tidig beta så kommer det ta månader innan de "löser" den. Speciellt med tanke på hur argt communityt blir om de gör fel numera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Tog en NM T43 (Mlvl 97) med barben lvl 80. Blev svettigt på slutet när animus mobsen hade poison så blev tvungen ändra i skillträdet så jag fick invigorating fury.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Dingade 100 och känner mig ganska färdig med säsongen. Kanske kommer döspela i brist på bättre men just nu känns det inte lockande.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag, men efter patch 1.1.2 så kraschar spelet till desktop, ibland är det "Fenris" error.

Köpte spelet 20 december 2022, tror ni det är för sent för refund? Går inte spela överhuvudtaget för mig. Nog sämsta optimerade spelet blizzard någonsin släppts. Men det verkar som inte alla har problemet med krascher, men många har detta problemet.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dingade 100 och känner mig ganska färdig med säsongen. Kanske kommer döspela i brist på bättre men just nu känns det inte lockande.

Testa Baldurs Gate 3 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Har inte spelat på ett tag, men efter patch 1.1.2 så kraschar spelet till desktop, ibland är det "Fenris" error.

Köpte spelet 20 december 2022, tror ni det är för sent för refund? Går inte spela överhuvudtaget för mig. Nog sämsta optimerade spelet blizzard någonsin släppts. Men det verkar som inte alla har problemet med krascher, men många har detta problemet.

Jag har aldrig fått en krasch, spelat sedan andra betan.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

30st wrathful envokers nu. Vad ska man med alla till? 😆

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Äntligen klarade jag capstone till WT4. Chain lightning känns mycket bättre nu efter patchen.
Kör sorc, lvl 69. Nu börjar jakten på loot.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Äntligen klarade jag capstone till WT4. Chain lightning känns mycket bättre nu efter patchen.
Kör sorc, lvl 69. Nu börjar jakten på loot.

Försökte ta WT4 med min Rouge 62. Klarar allt, tills bossen... one hit kill yaaay.. Får lvl lite mer tror jag =

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Försökte ta WT4 med min Rouge 62. Klarar allt, tills bossen... one hit kill yaaay.. Får lvl lite mer tror jag =

Kör med potion som ger 20% increased damage mot Ghosts, hjälper dock inte mot 1-shot Death. Har du damage reduktion på gearet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Försökte ta WT4 med min Rouge 62. Klarar allt, tills bossen... one hit kill yaaay.. Får lvl lite mer tror jag =

Jag gick också bet på lvl 62, dog säkert 15 ggr innan jag gav upp. Nu tog jag honom på ett par minuter.
Använde fire resist potion.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag gick också bet på lvl 62, dog säkert 15 ggr innan jag gav upp. Nu tog jag honom på 2 minuter.
Använde fire resist potion.

Fire resist?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag gick också bet på lvl 62, dog säkert 15 ggr innan jag gav upp. Nu tog jag honom på 2 minuter.
Använde fire resist potion.

Skrivet av AxxT:

Fire resist?

Har ingen som helst betydelse om du använder resistance potions eller ej. Skillnaden kom antagligen från högre level än tidigare.

Bossen är "svår" där du faktiskt måste undvika skiten på marken - eller helt enkelt övergeara bossen så du klarar av att ta en träff som du egentligen ska undvika

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Fire resist?

Min tanke var att han skjuter eldbollar. Måhända varit fel fast det gick ju bra.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4