Köpa PS5 nu eller vänta till Septembers nysläpp?

Permalänk
Medlem

Köpa PS5 nu eller vänta till Septembers nysläpp?

Hej
Som rubriken lyder, skulle ni köpa Ps5 nu till rabatterat pris eller vänta?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, för jag gissar att du väntar på en Slim?
Men ännu så har sony inte officiellt bekräftat en slim och framförallt inte till september. Så Även om många rykten säger så så vet ingen annan än Sony skälva.

Ett tips är väll att i alla fall vänta till GamesCom och se.
Om inget kommer då så hadde jag kört på den vanliga så länge som du har platsen för den 🙂

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Svårt att säga, för jag gissar att du väntar på en Slim?
Men ännu så har sony inte officiellt bekräftat en slim och framförallt inte till september. Så Även om många rykten säger så så vet ingen annan än Sony skälva.

Ett tips är väll att i alla fall vänta till GamesCom och se.
Om inget kommer då så hadde jag kört på den vanliga så länge som du har platsen för den 🙂

Tack, jag har plats för ett std. Men som vanligt så blir suget efter det senaste stort efter ett tag.... Just nu överväger jag att lägga en order, Netonnet har 90 dagars öppet köp :P.

Permalänk
Medlem

Du kan lika gärna köpa nu. Slim kommer inte vara så mycket mindre om ryktena stämmer och priset lär gå upp lite igen när den kommer.

6200kr är rätt ok pris. Betalade 6999kr för ett år sedan. Men då ingick Horizon spelet visserligen.

Men om du gärna vill ha Slim så kan du ju vänta lite.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ah blir nog att vänta och se ändå