Uppringd av ett nummer som inte går att ringa tillbaks?

Permalänk
Inaktiv

Uppringd av ett nummer som inte går att ringa tillbaks?

Hej,

För en timma sedan blev jag uppringd av ett svensk nummer. Jag svarade och personen i fråga pratade på engelska och frågade ”hi, How are you doing?”. Jag lade på och sökte upp numret. Det är ett svenskt nummer men jag fick ingen träff på någon person. Jag tog upp Swish och lade in numret, valde att swisha en krona för att kunna se personens namn. Sedan avbröt jag betalningen. Personen som står på numret är en kille medan den jag pratade med var en tjej.

Jag försökte ringa upp numret igen, men personen sa att numret inte har någon abonnent. SMS gick inte heller fram.

Blir ju lite nojig så tänkte kolla ifall någon haft samma problem, eller vad man ska göra?

Permalänk
Medlem

Bara o ignorera sånt / blocka.
Spoofade nummer troligtvis.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ignorera det som inget hade hänt? Förmodligen har någon haft numret innan men nu fungerar mer som proxy för utländska bolag.

Permalänk
Medlem

Har fått en del sådana samtal också. Väldigt märkligt att systemen ens tillåter någon att ringa ut från ett nummer som inte går att ringa tillbaka till?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bara o ignorera sånt / blocka.
Spoofade nummer troligtvis.

Är det därför användaren finns på Swish, för att numret inte tillhör dem utan den jag såg på Swish menar du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Har fått en del sådana samtal också. Väldigt märkligt att systemen ens tillåter någon att ringa ut från ett nummer som inte går att ringa tillbaka till?

Eller hur..