Två skärmar för olika användningsområden, flytta dem fysiskt snabbast möjligt.

Permalänk
CS-mästare

Två skärmar för olika användningsområden, flytta dem fysiskt snabbast möjligt.

Jag har två olika skärmar för två helt olika användningsområden. En för gaming och en för kreativt arbete. Nu funderar jag på den bästa lösningen för att enklast byta plats på dem fysiskt och jag tänker att det måste vara fler här på Sweclockers som stött på mitt problem. Har kikat på olika typer av gasarmar men inte lyckats klura ut hur jag ska lösa det i praktiken.

När jag spelar vill jag att gamingskärmen är rakt framför mig och den kreativa skärmen till höger.
När jag jobbar kreativt vill jag att den kreativa skärmen är rakt framför mig och gamingskärmen till höger.

Hur har/hade ni löst detta på smartast sätt?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Någon typ av rail bakom skrivbordet så du kan dra dem horisontellt? Du kanske kan plundra en låda typ?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av izzie:

Någon typ av rail bakom skrivbordet så du kan dra dem horisontellt? Du kanske kan plundra en låda typ?

Låter aningen omständigt, skulle du kunna utveckla?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag löste en liknande situation med en hembygd "skateboard", ett vanligt hyllplan i trä med fastskruvade enkelriktade hjul köpta på clas ohlson. Ge kablarna tillräckligt med räckvidd, bordet tillräckligt med bredd (som om du hade tre skärmar) och det var en lösning som räckte i många år. Bordsytan tog lite stryk av allt rullande, men det fungerade.