Problem med nytt Halebop kontantkort - "Anslutnignsproblem eller ogiltig MMI-kod."

Permalänk
Inaktiv

Problem med nytt Halebop kontantkort - "Anslutnignsproblem eller ogiltig MMI-kod."

Så min far bestämde sig för att byta från Comviq kontant till Halebop Go kontant. Beställde Halebop Go med 100 kr och nummerflytt. I förrgår midnatt skulle nummerflytten ske. Han fick två SIM-kort hemskickade och ingen förklaring till varför. Jag fick det också för något år sedan när jag skaffade Halebop Go men trodde då att det var ett misstag, nu verkar det som att det inte är ett misstag. Varför skickar man två SIM-kort utan förklaring?

Hur som helst, på följesedeln står det ett imei nummer (annat imei nummer än det som står i appen) och hur man ska ladda tankningen genom att knappa in *125*nummer# men det går inte. Vi får samma felmeddelande som när vi kollar saldo: "Anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod.". Provade båda SIM-korten, samma problem med båda.

Någon som varit med om liknande eller känner igen problemet? Hur löser man det? Givetvis skrivit till support men står svar kan ta 24h och nu är han icke nåbar på sitt telefonnummer sedan midnatt i fredags. Inte bra alls. Minns tyvärr inte hur jag löste det då det var så länge sedan... Minns i varje fall att jag var i kontakt med support då också. Minns dock aldrig problem med tankningen eller felmeddelande utan frågade bara vilket kort jag skulle använda. Nu funkar ju inget av hans kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Så min far bestämde sig för att byta från Comviq kontant till Halebop Go kontant. Beställde Halebop Go med 100 kr och nummerflytt. I förrgår midnatt skulle nummerflytten ske. Han fick två SIM-kort hemskickade och ingen förklaring till varför. Jag fick det också för något år sedan när jag skaffade Halebop Go men trodde då att det var ett misstag, nu verkar det som att det inte är ett misstag. Varför skickar man två SIM-kort utan förklaring?

Hur som helst, på följesedeln står det ett imei nummer (annat imei nummer än det som står i appen) och hur man ska ladda tankningen genom att knappa in *125*nummer# men det går inte. Vi får samma felmeddelande som när vi kollar saldo: "Anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod.". Provade båda SIM-korten, samma problem med båda.

Någon som varit med om liknande eller känner igen problemet? Hur löser man det? Givetvis skrivit till support men står svar kan ta 24h och nu är han icke nåbar på sitt telefonnummer sedan midnatt i fredags. Inte bra alls. Minns tyvärr inte hur jag löste det då det var så länge sedan... Minns i varje fall att jag var i kontakt med support då också. Minns dock aldrig problem med tankningen eller felmeddelande utan frågade bara vilket kort jag skulle använda. Nu funkar ju inget av hans kort.

Använd Halebops chatt. Jag har fått svar där snabb de gånger jag chattat med Halebop

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Är korten registrerade på honom/någon?

Kontaktkort måste väl registreras med bank-id nu för tiden?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Använd Halebops chatt. Jag har fått svar där snabb de gånger jag chattat med Halebop

Vi får göra det.

Skrivet av Zippeer:

Är korten registrerade på honom/någon?

Kontaktkort måste väl registreras med bank-id nu för tiden?

Det är registrerat på honom. Först använde han BankID vid beställning och vi provade även att registrera det på deras hemsida och då stod det att det redan var registrerat.