Får bara ljudi den ena högtalaren

Permalänk
Medlem

Får bara ljudi den ena högtalaren

Tja.

Vet ej om detta är rätt forum, eller något.

Jag har en win 10
Glite .

Har köpt 2 st Cantom AM5 som jag kopplade in. Fick en sinnessjukt bra ljud. Livet lekte!

Flyttade, således packade jag ner allt. Och nu får jag, efter jag koppladt in det, och fungerade, endast ljud i denna ena högtalare.

Har en röd och en svart kabel. Det blir endast ljud i den röda.
Har försökt koppla om, och Gud vet vad.

Att den svarta kablen är sönder finner jag tämligen låg, så datorn samt högtalaren stått på samma ställe hela tiden.

Någon som har något tips att tillgå ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mademo:

Att den svarta kablen är sönder finner jag tämligen låg, så datorn samt högtalaren stått på samma ställe hela tiden.

Skulle ändå börja med att utesluta det, skifta kablarna och kolla om det är samma högtalare som inte låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Skulle ändå börja med att utesluta det, skifta kablarna och kolla om det är samma högtalare som inte låter.

Har skiftat kablarna, Den högtalaren som inte låter, indikerar på att den är inkopplad , men får inte fram något ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Skulle ändå börja med att utesluta det, skifta kablarna och kolla om det är samma högtalare som inte låter.

Å där löste sig problemet
Trodde jag...

Det är bara den svarta kablen som generar ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mademo:

Har skiftat kablarna, Den högtalaren som inte låter, indikerar på att den är inkopplad , men får inte fram något ljud.

och det är samma högtalare som inte funkar när du skiftar?

edit: det va ju bra att det löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mademo:

Å där löste sig problemet
Trodde jag...

Det är bara den svarta kablen som generar ljud

var det inte den röda som funkade först?

om du byter plats på kablarna och det är samma högtalare som inte låter så är felet troligtvis i högtalaren.

edit: du ska alltså bara skifta kablarna på högtalarsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

var det inte den röda som funkade först?

om du byter plats på kablarna och det är samma högtalare som inte låter så är felet troligtvis i högtalaren.

edit: du ska alltså bara skifta kablarna på högtalarsidan.

Polaren kom över med nya kablar.
Så det var den ena som va sönder.

Tack ändå för allt input och hjälp!