Nintendo Switch 2 uppges ha 8 tums LCD-display

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch 2 uppges ha 8 tums LCD-display

Nya uppgifter upprepar tidigare information och gör gällande att uppföljaren till Nintendo Switch hoppar över OLED-display.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ah men va fan. Hoppas verkligen inte att Nintendo hoppar över OLED display.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Andra tar ett steg framåt medans Nintendo alltid tar två steg bakåt när det gäller både tekniken och deras priser på bla spel...

Permalänk
Medlem

Hur ska de annars kunna sälja samma enhet en gång till om fem år?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Men hoppas LCDn är bättre kvalite än den på Switch 1 åtminstone. Och hoppas att den spelar Switch 1 spel med bättre FPS och upplösning eller åtminstone maxar dynamiska upplösningen och alla spel kör i Max fps de kan. Allt för många Switch spel doppar ner till 20fps och 400p.

Men förvånar mig inte om de vill man ska köpa alla spel igen med uppgradering till Switch 2 för fullpris. I så fall kan de glömma det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen synd. OLED hade utan tvekan givit en stor känsla av ”next-gen”.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hur ska de annars kunna sälja samma enhet en gång till om fem år?

Ja precis det är en perfekt grej att släppa i framtiden när de behöver öka försäljningen.

Oled verkar ju ha fungerat för både Nintendo och valve för att öka intresset.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Andra tar ett steg framåt medans Nintendo alltid tar två steg bakåt när det gäller både tekniken och deras priser på bla spel...

*"...andra leker i sandlådan medans Nintendo äger lekparken"

Jag håller med men priserna är åt skogen oavsett tillverkare, faktum kvarstår att en flyttar monumentalt fler enheter än de andra så något rätt gör dem ändå...

Skrivet av talonmas:

Hur ska de annars kunna sälja samma enhet en gång till om fem år?

För Ninentos målgrupp (dvs - Folk som inte kallar sig gamers) inte bryr sig om vilken skärm dem har sålänge den visar Mariokart 23 i färg...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kommer den med lcd är det för att hålla nere priset och oled kommer i en refresh som de brukar ha.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har ägt alla (utom Virtual boy) Nintendo konsoler sen NES. Min erfarenhet är att Nintendo aldrig kommer släppa en enhet som ps3. Med Nintendo får du betala vad enheten kostar plus Nintendos vinst. De kommer aldrig släppa en konsol de inte tjänar pengar på från dag 1.
Tyvärr måste man ju ha ett Nintendo för att spela Nintendos spel, vilket jag tycker är värt pengarna.
Men man känner ju aldrig att man gjort en bra affär med Nintendos konsoler (möjligtvis snes mini).

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har ägt alla (utom Virtual boy) Nintendo konsoler sen NES. Min erfarenhet är att Nintendo aldrig kommer släppa en enhet som ps3. Med Nintendo får du betala vad enheten kostar plus Nintendos vinst. De kommer aldrig släppa en konsol de inte tjänar pengar på från dag 1.
Tyvärr måste man ju ha ett Nintendo för att spela Nintendos spel, vilket jag tycker är värt pengarna.
Men man känner ju aldrig att man gjort en bra affär med Nintendos konsoler (möjligtvis snes mini).

Det går utmärkt att köra Nintendo spel på PC 😅 Super Mario Wonder funkade bra på min Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det går utmärkt att köra Nintendo spel på PC 😅 Super Mario Wonder funkade bra på min Steam Deck.

Går det göra lagligt i Sverige? Och hur gör man då?
Trodde att man behöver bryta något kopieringsskydd om man ska få över filerna från kassetten så att de var spelbara?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går det göra lagligt i Sverige? Och hur gör man då?
Trodde att man behöver bryta något kopieringsskydd om man ska få över filerna från kassetten så att de var spelbara?

Det är väl lagligt så länge som du även äger ett exemplar av originalet till Switch?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kan den inte lira Switch spel så blir det inget köp och tveksam på att jag kommer köpa den "direkt" om inte det finns en OLED variant vid lansering.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Personligen är det ointressant vad den får för skärm då jag ändå kör dockat 99% av tiden.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

6.2” -> 8” = 66% ökning av ytan
7” -> 8” = 31% ökning av ytan

Ändå ganska mycket ökning i båda fallen
Men OLED måste det ju bara vara, är de galna?

Permalänk
Medlem

Läste precis att förutom lcddisplayen så tog de nytt(?) patent på flera delar av gamecubekontroller, switch 2, där joyconsen är som gc kontroller med vissa uppgraderade/tillagda features låter spännande imo!

Permalänk
Medlem

Låter vettigt. OLED är lyx som drar upp priset. De vill ju att så många som möjligt köper så det blir försvarbart för fler utvecklare att göra titlar åt den.

Spara OLED till specialmodellen för den relativt lilla klick som är redo att betala en tusenlapp extra.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

OLED är en sån sak…som är svår att avvara när man har vant sig vid det. Det ör svårt att gå tillbaka.

Permalänk
Medlem

Nintendo fortsätter med sitt "varannan är bra" koncept. Trist!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Nintendo fortsätter med sitt "varannan är bra" koncept. Trist!

Du förväxlar Nintendo med Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det går utmärkt att köra Nintendo spel på PC 😅 Super Mario Wonder funkade bra på min Steam Deck.

Även från Nintendo Switch generationen ?
Eller bara från äldre konsoler ?

Permalänk
Medlem

Större skärm och lcd samt samma hårdvara och mer lagring.
Låter konstigt

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk

Har aldrig förstått mig på detta med att vilja spela på små skärmar. Spelar Switch-spel i 4K/60 på min PC som är kopplad till en 85" TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det är väl lagligt så länge som du även äger ett exemplar av originalet till Swish?

Nej det är inte lagligt i Sverige att kringgå ett kopieringsskydd.

Även om du äger spelet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Nej det är inte lagligt i Sverige att kringgå ett kopieringsskydd.

Även om du äger spelet.

Och för att tillägga, fair use finns inte ens i Japan. Dvs allting som är i närheten av nintendos spel / japanska spel. Dvs video, mods (backups pga kopia av materialet) osv är upp till ägaren av materialet.

Privatkopieringen vi har i sverige gäller ej mjukvaror såsom spel tyvärr.
Mer moraliskt är det iaf om man äger det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Antagligen galet opopulär åsikt men: oled är överskattat (överallt) och det kvittar vilken skärm de sätter i en switch.
Spelar ändå på TV - sälj en switch utan skärm och kraftfullare GPU tack.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte. Spelar på TV:n. För mig kan de skippa den handhållna biten. När ska man spela på den handhållna enheten? När man sitter på toaletten? Barn kan jag förstå spelar handhållet. Hade tyckt det varit hur coolt som helst som barn och en bit upp i tonåren!

Permalänk
Medlem

Rätt ointressant. Nytt bärbart "skräp", prestandan kommer väl bli bla-ha, och priset kommer vara högt.
Nää håller mig nog troligen till den switch jag redan har, eller tidigare konsoller.
Denna gång kommer jag inte betala extra för onödiga features som jag inte använder.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Misstänker att Switch 2 är ett fiktivt namn men om det skulle vara riktigt så kan man hoppas att Switch "1" spel fungerar rakt av. Nintendo är dock mästare på att ta betalat 2, 3 och kanske 4 gånger för samma spel så de hittar säkert någon teknisk detalj som kräver uppdaterade spel.

OLED har oslagbar bildkvalité, tror dock inte en LCD kommer påverka deras försäljning nämnvärt. För min del hade de gärna fått skippa skärmen helt och sälja mig en fokuserad stationär konsol men det lär ju inte hända.

Ang pris så kostar en Switch med 4 kontroller idag närmare 7000 kr och då pratar vi om hårdvara som presterar i klass med Wii U(2012). Jo, den har en annan formfaktor men för oss som bara spelar vid TVn så är det ingen nämnvärd skillnad.

Vi har haft alla Nintendo konsoler men nu får det vara nog, det är för få spel som intresserar oss för att det ska vara värt priset.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide