Logitech G Pro slutar fungera när man switchar mellan trådad/trådlös in game.

Permalänk

Logitech G Pro slutar fungera när man switchar mellan trådad/trådlös in game.

Tja,

Jag har ett riktigt underligt problem jag försökt lösa på flera olika sätt nu. Jag har googlat till förbannelse men inte hittat något med liknande eller samma problem

Jag har en trådlös Logitech G Pro och ibland behöver jag ju skifta mellan att köra trådlöst och sedan ladda den och köra trådat. Det har aldrig varit något problem förut, men sen jag fick en ny dator kan jag ej göra det när jag spelar Valorant.

Om jag kör trådlöst och valorant är öppet och jag skiftar till trådat kan jag ej röra musen, den är totalt frusen. Men om jag ändrar till trådlöst igen fungerar.
Exakt samma sak fast i reverse om jag startar valorant med musen trådad och ändrar till trådlöst så fryser den men fungerar efter jag gör den trådad igen.

Detta problem uppstår inte när mitt spel är avstängt!

Jag har testat alla USB portar, testa uppdatera och downgradea firmware på musen. Testat uppdatera och downgradea drivare för USB.
Inget hjälper och problemet är så "udda" enligt mig så jag undrar om de när någon som har någon idé eller kanske till och med har samma problem?

Mvh
Joakim

Permalänk
Medlem

Har du testat stänga av/slå på musen på knappen på undersidan efter du kopplat i/ur sladd?
Är det samma bekymmer även i andra spel?

Permalänk
Skrivet av tonii:

Har du testat stänga av/slå på musen på knappen på undersidan efter du kopplat i/ur sladd?
Är det samma bekymmer även i andra spel?

Ja, det fungerar ej! Däremot även om de gjorde de skulle ju fortfarande något vara galet tänker jag?

Bara testat grejen i ett annat spel och då var de inte så (palworld)

Permalänk
Medlem

Om det fungerar i Palworld så är det lätt att misstänka att det är Valorant som är bekymret. Finns trådar som är 2 år gamla på reddit om just samma fenomen fast från andra tillverkare från LG.

Edit: En lösning jag hittade var att ladda musen med en vanlig usb-laddare. kan vara värt att testa?

Permalänk
Medlem

Det är nog bara att leva med. Antingen stödjer inte spelet flera samtidiga möss, eller så skulle jag gissa att det kanske är kopplat till deras ganska aggressiva anti-cheat/Vanguard.

Men hur stort problem är detta i verkligheten? Förstår inte vad meningen skulle vara att byta mellan trådlöst och kabel mitt i ett spel. Ta en paus om du spelat så länge att batteriet dör för att du glömt ladda.

Alternativt köp PowerPlay, eller bara en USB-kabel (eller adapter) som bara har de två tåtarna för ström men ingen för data.

Visa signatur

Mostly Harmless