Avbruten hörlurskontakt i halvplatt-TV, fixa själv eller lämna in?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Kloppstock:

Se ny bild! ovan

"krok modell liten", kan du länka! en bild på en sån jävel så ska jag skicak min kurir på att leta i en lokal verktygslåda

Det lim jag har är UHU max repair power, hoppas det duger?

Typ denna som är 2,2mm i diameter.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/inredningsbe...

Det limmet skulle jag inte använda till det här, verkar vara ett "mjukt och flexibelt lim", du vill ha ett som blir hårt/stelt.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kloppstock:

Vad använde du för nål? jag kan erbjuda den här standardsvaga nålen & ett stort gem och hetta upp den i ugnen
ochså antar jag böja en krok

<Uppladdad bildlänk>

Nu ska du få en riktigt grotesk närbild här som jag lyckades fånga med blixten på med annan mobil,
som du ser så har vi en stenhårt gyllene ring i mitten av plasten varför jag känner mig väldigt tveksam
till om vi kan trycka in nålen i centrum
<Uppladdad bildlänk>

Se ny bild ovan, tror du att det går att skruva in en plåtskruv i centrum på avbrutna kontakten, annars lät det där med 2 stycken schweiziska armeknivar som en bra ide

Se ny bild! ovan

"krok modell liten", kan du länka! en bild på en sån jävel så ska jag skicak min kurir på att leta i en lokal verktygslåda

Det lim jag har är UHU max repair power, hoppas det duger?

Se ny bild!

Vet ni som läser i tråden nått om den här tv modellenS insida? för det gäller ju att insidan av kontaktuttaget inte är inkapslad utan synlig

Den guldiga ringen i mitten är själva kontakten som sitter fast, det är utanför den (mellan den och svarta ringen) som nålen ska in och gräva

Har du snabblim eller snabb-epoxy? Då kan du lägga en droppe på en ståltråd/blompinne eller liknande och hålla den mot den trasiga kontakten (lite lim bara så du inte limmar mot kontakten). Sen borde du bara kunna dra ut den

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Typ denna som är 2,2mm i diameter.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/inredningsbe...

Det limmet skulle jag inte använda till det här, verkar vara ett "mjukt och flexibelt lim", du vill ha ett som blir hårt/stelt.

Den klassiska upphängaren för tavlor som Mr Bean gav till Irma ja, något att ha hemma bara
för nu är fallet löst, det var inte jag, utan jag vill fick hjälp, och det användes 2 stycken tunna lirkpinnar som sitter
på någon form av verktyg jag inte kan namnge, men det var i brist på armeknivar och han arbetade från sidorna, det gick inte att angripa från mitten

Skrivet av sp1k3n:

Ta två små vassa knivar eller liknande, placera dem på varsin sida av kontakten, försök sen bända samtidigt med verktygen så kanske kontakten kommer ut så pass att det går att få tag i den med en tång.

Tack för alla tipsen i tråden, något kan ha påverkar vad jag återgav ifrån tråden även om den här personen hade en helt egen plan då han misslyckades förra gången