Jesus!
Igår kväll såg jag om "Dune" på 4K UHD inför biobesöket av del 2. Första gången för mig på detta system kombinerat med en 77" C3 OLED.
Vilken upplevelse! Atmos-spåret kan nog vara det absolut bästa jag hört (än så länge) på detta format och då var jag väldigt imponerad av Top Gun Maverick.
Subbasen får jobba rejält och mullrar mest hela tiden, såväl låg- och högfrekvent. (Förlåt grannar!)
Atmos-effekterna overkligt bra de också.
Visuellt också referensmaterial och filmen i sig är väldigt bra, speciellt efter några tittar, upplevde den lite rörig första gången jag såg den (Speciellt första timmen) men nu föll allt på plats!
Mycket referenser till en annan favoritfilm "Lawrence of Arabia" som nu också kunde snappas upp! (Även den referensmaterial på 4K UHD).
Varm varm rekommendation för er som sitter på detta system men säkerställ att det är just 4K UHD-skivan för det är Atmos-spåret som är den verkliga stjärnan här!
Trevlig fredag och helg alla Q995-ägare!
Jag såg också Dune med vår q995c/LG OLED 77" CX förra helgen, en otrolig upplevelse! Hade tänkt rekommendera filmen för farsan som har en 100" Hisense/Q995C, även om han troligtvis inte hade tyckt om filmen i sig. Han har sett Maverick ett par gånger med...
Antar att upplevelsen är direkt sämre från HBO då?
Streamad 4K med atmos.
Fysisk disk som gäller, när ska streamingtjänsterna öka bitraten??