Laser, speglar och rök bakom Windows 10:s skrivbordsbild

Permalänk
Melding Plague

Laser, speglar och rök bakom Windows 10:s skrivbordsbild

Fotografen och designern Bradley Munkowitz skapade den igenkännbara bakgrundsbilden som i flera år mötte användare på nya Windows 10-installationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Whaaat, det är ingen datorgjord bild? Imponerande. Jag gillar den och har aldrig bytt ut den mot någon annan bild.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Whaaat, det är ingen datorgjord bild? Imponerande. Jag gillar den och har aldrig bytt ut den mot någon annan bild.

Faktiskt väldigt uppfriskande i tider som dessa!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

En del av reklamen när Win10 släpptes var hur det gick till att skapa bilden så lite märkligt att det är en nyhet nu igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Whaaat, det är ingen datorgjord bild? Imponerande. Jag gillar den och har aldrig bytt ut den mot någon annan bild.

Han säger väl och visar väl att han faktiskt använde datorer. ”No CGI really just means invisible CGI..”..

(självklart har han väl använt element från det han har fångat i kameran, men lika självklart är det inte en bild fångad 100% in-camera, vid en exponering, vi ser..)

Skrivet av Reckie:

En del av reklamen när Win10 släpptes var hur det gick till att skapa bilden så lite märkligt att det är en nyhet nu igen.

Det ger säkert ett uppsving av mail i inkorgen och säkert ett par uppdrag, och är helt säkert ingen slump alls.

Permalänk
Medlem

Är det fejkat?
Nej, det är
*tar av solglasögonen*
Smoke and mirrors

Permalänk
Medlem

Coolt. Vore ännu coolare om microsofts bakgrundsbilder var i högre kvalité. Lite tråkigt när man har en högupplöst 4K skärm med en sönderkomprimerad bild som bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

En del av reklamen när Win10 släpptes var hur det gick till att skapa bilden så lite märkligt att det är en nyhet nu igen.

Mmm, håller med. Windows 10 är ju några år vid det här laget och hur man gjorde bakgrundsbilden har funnits på nätet sedan dess, så "nyheten" känns inte så aktuell.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Coolt. Vore ännu coolare om microsofts bakgrundsbilder var i högre kvalité. Lite tråkigt när man har en högupplöst 4K skärm med en sönderkomprimerad bild som bakgrund.

Jag trodde alla bytte sina bakgrunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Coolt. Vore ännu coolare om microsofts bakgrundsbilder var i högre kvalité. Lite tråkigt när man har en högupplöst 4K skärm med en sönderkomprimerad bild som bakgrund.

Du kan stänga av den påtvingade komprimeringen i registret. Typ det första man gör på en nyinstallerad Windows.

"By default, Windows will compress images to around 85% before you set them as wallpapers. While this is done to preserve space, it can sometimes result in low-quality wallpapers."

https://windowsreport.com/windows-11-wallpaper-compression/