God of War: Ragnarök släpps till PC i september

Permalänk
Melding Plague

God of War: Ragnarök släpps till PC i september

Det kritikerrosade Playstation-spelet släpps den 19 september och erbjuder olåst FPS, flera uppskalningstekniker samt kräver Playstation-konto.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt. Som jag har väntat på detta.
Men deras Playstation-konto kan bah dra.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Yes, äntligen. Dock är Playstation kontot en sten i skon. Kluven, men kommer nog falla för frestelsen i höst att ta del av serien, då den blivit hyllad så pass och, mycket på grund av, vikingatemat.

Permalänk
Medlem

För sent som vanligt, men bättre sent än aldrig antar jag...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på när Sony ändrar från PSN konto till betalande PSN konto. Redo med popcornen här 👍.

Permalänk
Medlem

Ja varför krav för ett psn konto till ett pc spel wtf sony ???

Permalänk
Medlem

jag är hypad. och jag har inget emot ett PSN krav så länge man inte säljer spelet på marknader där PSN inte finns. Och den läxan verkar Sony Ha lärt sig efter debaklet med Helldivers 2

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SCORPIUS:

Fantastiskt. Som jag har väntat på detta.
Men deras Playstation-konto kan bah dra.

Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Yes, äntligen. Dock är Playstation kontot en sten i skon. Kluven, [...]

Skrivet av HazZarD:

Ja varför krav för ett psn konto till ett pc spel wtf sony ???

Äh, för oss i Sverige är detta ett uppblåst icke-problem.

Jag hade förstått om vi tillhörde en region där PSN inte varit tillgängligt, men.. vi har haft tillgång till den tjänsten sedan den lanserades i mångt och mycket. Konceptet med att behöva ett sekundärt konto eller i vissa fall till och med separat mjukvara (läs: launcher) är inget nytt om man säger så.. Se EA, Ubisoft, Rockstar m.f.

Antar att man kan bli upprörd på princip eller något

Skrivet av roxkz:

För sent som vanligt, men bättre sent än aldrig antar jag...

Det är lite väl sent ute kan jag anse också, egentligen.

Visst att man håller exklusivitet på sin konsol åtminstone sex månader – ett år, men lite löjligt blir det när det ska ta flera år för spelet att nå PC-sidan. Dock ser jag fram emot att få spela det, gjort allt jag kunnat för att undvika spoilers med denna titel

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Hög tid för dem att prata om nästa GOW till PS5 då...

Hermen Hulst, PlayStation boss:

Citat:

“Indeed, we are bringing our titles to the PC platform and we have a dual approach here,” said current PlayStation Studios head Hulst. “On the live service side, we are releasing our titles simultaneously, so day and date on PlayStation 5 and PC.

“But with our tentpole titles, our single player or narrative-driven titles that are the backbone of what PlayStation Studios has delivered in recent years and in our history, we take a more strategic approach, and we introduce our great franchises to new audiences, and we’re finding new audiences that are potentially going to be very interested in playing, for example, sequels on the PlayStation platform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Äh, för oss i Sverige är detta ett uppblåst icke-problem.

Jag hade förstått om vi tillhörde en region där PSN inte varit tillgängligt, men.. vi har haft tillgång till den tjänsten sedan den lanserades i mångt och mycket. Konceptet med att behöva ett sekundärt konto eller i vissa fall till och med separat mjukvara (läs: launcher) är inget nytt om man säger så.. Se EA, Ubisoft, Rockstar m.f.

Fortfarande svinstörande och inget som ger något för oss konsumenter.
Min Bitwarden börjar bli stor, tycker jag, 130st konton... allt kräver inlogg hit och inlogg dit.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Testpilot
Skrivet av enbom:

[...]
Min Bitwarden börjar bli stor, tycker jag, 130st konton... allt kräver inlogg hit och inlogg dit.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

På Steam också bör tilläggas! Woho!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

På Steam också bör tilläggas! Woho!

Dubbel DRM, woho!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dubbel DRM, woho!

Iaf ingen kinesisk spionmjukvara i Steam. Än.

Permalänk
Medlem

Innebär PSN konto att man syncar Trophys etc? Någon annan ”fördel” för oss slutanvändare? Sen håller jag med om att det är ett uppblåst (realtivt) icke-problem. T.om Larian har ju en egen launcher med login för det otroligt hyllade BG3.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att man måste logga in med BankID också för att kunna spela när de ändå håller på 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaw_B:

Innebär PSN konto att man syncar Trophys etc? Någon annan ”fördel” för oss slutanvändare? Sen håller jag med om att det är ett uppblåst (realtivt) icke-problem. T.om Larian har ju en egen launcher med login för det otroligt hyllade BG3.

Visst fasen är det uppblåst. Så fånigt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna diskutera spelet, men jag förstår att den här (och alla andra nyheter där Sony förekommer) är till för konsument-krigarna. Man undrar ju ni överhuvudtaget spelar spel? Det är rätt gött att Sonys katalog kommer till PC, inget ni verkar bry er om då...

Personligen fastnade jag aldrig för God of war, köpte ettan, men tyckte inte om det. Kanske inte gett det chansen det förtjänar? Men det blir nog ingen tvåa för mig.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lussarn:

Jag skulle gärna diskutera spelet, men jag förstår att den här (och alla andra nyheter där Sony förekommer) är till för konsument-krigarna. Man undrar ju ni överhuvudtaget spelar spel? Det är rätt gött att Sonys katalog kommer till PC, inget ni verkar bry er om då...

Personligen fastnade jag aldrig för God of war, köpte ettan, men tyckte inte om det. Kanske inte gett det chansen det förtjänar? Men det blir nog ingen tvåa för mig.

Precis. Ungefär ”skit i spelet! En upplevelse fri från psn är det vi vill ha”.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om att ungen spoilar pussel hela tiden?

Permalänk
Medlem

Så här kommer ett till spel där utgivaren uppmuntrar fansen att "cracka" det. Känns väldigt 2010.

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Medlem

Precis vid 5xxx kortet YES

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av landahl:

Vad tycker ni om att ungen spoilar pussel hela tiden?

Haha det är inte super. Men de har väl patchat in möjligheten att få Atreus att hålla käft?

Permalänk
Medlem

den var tyvärr inte lika bra som den från 2018 som jag spelade om fyra gånger, ragnarök spela jag igenom en gång

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Jag hade gärna sett att man måste logga in med BankID också för att kunna spela när de ändå håller på 😂

Ge de inga ideer! 😁

Permalänk
Inaktiv

Visst. Man kan förstå irritationen med psn. Men samtidigt! Detta förekommer överallt i alla sammanhang. Jag kan t ex inte boka grupptränings på gymmet utan inlogg, beställa matkasse, beställa kläder på nätet etc etc etc etc etc etc etc itan inlogg.

Därför kan jag inte förstå den oerhörda frustrationen. Det måste ligga något mer bakom den. Jag har ”gett upp” sedan länge med det här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon313978:

Visst. Man kan förstå irritationen med psn. Men samtidigt! Detta förekommer överallt i alla sammanhang. Jag kan t ex inte boka grupptränings på gymmet utan inlogg, beställa matkasse, beställa kläder på nätet etc etc etc etc etc etc etc itan inlogg.

Därför kan jag inte förstå den oerhörda frustrationen. Det måste ligga något mer bakom den. Jag har ”gett upp” sedan länge med det här.

Ett par av de andra är ju också irriterande. Men i detta fallet är det ju två separata inloggningar/konton som krävs, vilket väl är sällsynt utanför spelvärlden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

den var tyvärr inte lika bra som den från 2018 som jag spelade om fyra gånger, ragnarök spela jag igenom en gång

Vad var sämre med Ragnarök tyckte du? Jag har inte spelat det än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ett par av de andra är ju också irriterande. Men i detta fallet är det ju två separata inloggningar/konton som krävs, vilket väl är sällsynt utanför spelvärlden.

Dom kunde ju följt standard PC och byggt en egen launcher, sedan sålt på steam och så blir det två inloggningar iallafall med en massa meckel.

Tycker Sony konto-länkning är bra mycket smidigare. Man gör det en gång, sedan kan man glömma av det för evigt.

Det värsta vore väl om dom nu bygger en egen launcher för att det är accepterat av pöbeln.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Köpte God of War nu när det kom ut på Good Old Games (GOG).

Är bara att starta utan att logga in på något konto, ja förutom GOG då om man vill molnsynka framstegen. Testad just starta utan GOG igång och det gick fint det med.
Precis som ett spel borde te sig och som de gjorde förr när köpet inte var knutet till en butik. Jag gillar det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia