Snabbkoll: Har du ett Google-konto?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du ett Google-konto?

Google-konto är ett av de mest frekvent använda universalkontona på internet. Har du ett sådant, eller har du sluppit undan?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför frågetecknet efter "Ja"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Varför frågetecknet efter "Ja"

Det är väl lite för att frågan som ställs typ är i klass med "Andas du?"

Men, om någon klarat sig undan googlekonto och lever för att berätta om det så är jag SÄKER att det är på sweclockers forum man hittar denne. Har säkert tips på vilka linuxdistros man ska köra också!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av dlq84:

Varför frågetecknet efter "Ja"

Vet inte?

Fixat nu.

Permalänk
Medlem

Japp, sen jag skaffade en HTC Desire sommaren 2010.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Det har jag! Sedan 2012

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Varför frågetecknet efter "Ja"

Skrivet av Enviro:

Vet inte?

Fixat nu.

Vet inte om utropstecknet blev bättre faktiskt.

För övrigt är det svårt vara utan googlekonto idag, framförallt om man använder android. Visst går det men det blir en aning krångligare.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det är väl lite för att frågan som ställs typ är i klass med "Andas du?"

Men, om någon klarat sig undan googlekonto och lever för att berätta om det så är jag SÄKER att det är på sweclockers forum man hittar denne. Har säkert tips på vilka linuxdistros man ska köra också!

Tror snarare man inte hittar de någonstans på internet överhuvudtaget

Kanske frågan bör vara "hur många google konton har du?"
Nej men egentligen så klarar man sig väl bra utan, tycker bara om gmail mer än andra mejltjänster även för all kritik den får. Tror Youtube är den mest bidragande faktorn till att så många har ett konto.

Permalänk
Medlem

Ja, för Gmail. Skulle aldring använda det som "universalkonto" dock.

Permalänk
Medlem

Går väl inte att ha Gmail utan ett konto?

Permalänk
Medlem

Ja, Tyvärr.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | ASUS ROG Thor 1000W Platinum II | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Har ett men bara som backup-mail

Aldrig inloggad vid sök eller youtube och har inte android

Permalänk
Medlem

Mitt Google-konto fyller 20 år nästa år.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

99% säker på att jag skapade ett google-konto för att enkelt logga in i Pokemon Go appen en gång i tiden.

Men inget jag aktivt använder

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Ja eftersom jag har en telefon med Andriod men det är inget jag använder på PC.

Jag har även ett MSN-konto eftersom jag en gång i tiden skapade en Hotmail. Det är dock inte ett konto som är knutet till mina Windows-installationer eller något jag är inloggad i annat än när jag kollar just den mailen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

"Created on: 2004-09-06 20:47:53 Z" enligt google takeout. Fyller 20 år i år!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har två. Ett som jag bara använder på gmail (sedan 2005) — endast i Private Browsing så att jag är garanterad att bli utloggad när jag stänger fönstret.
Och sen ett som jag använder på YouTube, som ursprungligen var mitt YouTube-konto — inloggad hela tiden.

Jag har använt Private Browsing-tricket sedan Google Plus-dumheterna för ett antal år sedan när Google försökte tvinga ihop folks olika konton.
Min mail behöver en högre grad av säkerhet än skräp-postning på YouTube.

Men om jag hade en kanal på YouTube skulle jag nog skaffa ett tredje konto bara för det.

Jag använder inte gmail från min mobiltelefon, och har inte kopplat ihop mobiltelefon och något konto.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klockren fråga för mig, jag har ju ett konto!

Permalänk

På frågan: Har du ett Googlekonto? De som har flera ska de svara nej?

Jag tycker det är intressant att det finns några få produkter som typ alla hade och sedan typ alla bytte ifrån. Det finns ett gäng inom sociala medier, men när det är mail så hade typ alla hotmail för över 20år sedan. Där man idag blir lite förvånad när man ser en sådan mailadress. Ett tag så hade väldigt många mail från deras internetleverantör och oj, vilket problem de hade när de slutade med detta. (koppla om allt)

Permalänk
Medlem

3, tyvärr, hade klarat mej med färre.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

2005-02-07
Idag försöker jag aktivt avsluta alla konton men det är svårt.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Avstängd

Ja.

Man måste väl ha det om man använder en telefon med Android?

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tror det är väldigt få som är myndiga idag och inte har ett... eller ?!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Ändå starkt av de som lyckats undvika att skaffa ett.

Permalänk

Om ni gör en snabbkoll med en fråga som lyder. Har du tillgång till internet, så gissar jag fler procentuellt sett kommer rösta på Nej alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om ni gör en snabbkoll med en fråga som lyder. Har du tillgång till internet, så gissar jag fler procentuellt sett kommer rösta på Nej alternativet.

De röstar via ombud förstås?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Alphahanne:

Vet inte om utropstecknet blev bättre faktiskt.

Sant, kanske är lite för mycket excite, men det får det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

Ja eftersom jag har en telefon med Andriod men det är inget jag använder på PC.

Skrivet av Pågenbröd:

Ja.

Man måste väl ha det om man använder en telefon med Android?

Nej.
Android på en enhet betyder inte automatiskt att dom måste vara knutna till Google.
Det är Google services på en Androidenhet som kräver ett Google konto, inte operativsystemet Android.

Permalänk
Medlem

Har ett men försöker att använda googles tjänster så lite som möjligt, använder inte Gmail.