Ny sajt läcker kommande spel från Epic Games Store

Permalänk
Melding Plague

Ny sajt läcker kommande spel från Epic Games Store

Webbplatsen Steam DB har i många år gjort avslöjanden om nya spel och annat på Steam. Nu finns en motsvarighet för Epic.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kommer epic store ha FFIX som exlusive på sin store så kommer jag banka sönder datorn :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

kommer epic store ha FFIX som exlusive på sin store så kommer jag banka sönder datorn :/

Varför detta hat mot Epic Store?

för min del kvittar det, jag är emot alla jäkla launchers.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

En av de sakerna hindrar dig från att spela spelet...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

för min del kvittar det, jag är emot alla jäkla launchers.

Skrivet av Bacon:

En av de sakerna hindrar dig från att spela spelet...

det är den jävla "exclusive" delen jag hatar :/

§ 7
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

För att de tror att de kan ha rätten till att köra exklusiva titlar hur som helst. Plus, Epic Games må vara amerikanskt, men 40% ägs av Tencent, vilket är ett stort NEJ för många, mig inkluderad.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

För att de tror att de kan ha rätten till att köra exklusiva titlar hur som helst. Plus, Epic Games må vara amerikanskt, men 40% ägs av Tencent, vilket är ett stort NEJ för många, mig inkluderad.

Oj många spel de inte kan spela då. Path of exile, alla riots spel, alla ubisoft spel etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Oj många spel de inte kan spela då. Path of exile, alla riots spel, alla ubisoft spel etc etc

Path of Exile finns på Steam också (inklusive tvåan). Oerhört många (om inte alla) från Ubisoft också. Att till exempel VALORANT och League of Legends inte finns på Steam, gör åtminstone mig inte ett dugg.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Airikr:

Path of Exile finns på Steam också (inklusive tvåan). Oerhört många (om inte alla) från Ubisoft också. Att till exempel VALORANT och League of Legends inte finns på Steam, gör åtminstone mig inte ett dugg.

Tror han syftade på att man väljer bort spel pga tencents inblandning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror han syftade på att man väljer bort spel pga tencents inblandning

Aha. Visste inte att Tencent mer eller mindre ägde Ubisoft också Får kanske blockera internet för deras spel, om det ens går. Allt fler spel kräver ju internet för att spela offline. Sjukt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Aha. Visste inte att Tencent mer eller mindre ägde Ubisoft också Får kanske blockera internet för deras spel, om det ens går. Allt fler spel kräver ju internet för att spela offline. Sjukt!

Tencent är inblandade i OTROLIGT mycket pga att de har massa pengar
att ta bort saker pga det tar man bort väldigt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

att ta bort saker pga det tar man bort väldigt mycket

Hängde inte med där. Vad menar du? Vad tar de bort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Hängde inte med där. Vad menar du? Vad tar de bort?

Om man undviker Tencent blir man utan många saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om man undviker Tencent blir man utan många saker

Aha. Eller så får man blockera internet för de spel man helst vill spela Om man föredrar singleplayer som jag då, såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Aha. Eller så får man blockera internet för de spel man helst vill spela Om man föredrar singleplayer som jag då, såklart.

Vad hjälper det om du då spelar och köper spel genom steam?
Utvecklarna som ägs av tencent har då data att du köpt spelet, hur länge du spelet, vilka achievemts du tagit. Man kan göra mycket med den datan. Så du är inte gömd bara för du blockerar spelet i sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Singleplayer indie spel får det nog bli, annars kan det bli lite svårt att lämna Tencentvärlden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vad hjälper det om du då spelar och köper spel genom steam?
Utvecklarna som ägs av tencent har då data att du köpt spelet, hur länge du spelet, vilka achievemts du tagit. Man kan göra mycket med den datan. Så du är inte gömd bara för du blockerar spelet i sig själv.

Måhända att de får reda på min (enligt mig, personliga) data så fort jag har stängt ner ett spel. Man kan dock bara bli mörkrädd gällande sånt här. Själv fick jag ångest efter att jag skrev här senast, därav mitt sega svar.

GOG är den enda sista utvägen annars. Alternativt att installera till exempel Pi-hole och se om man kan blockera all traffik till Kina.

Skrivet av pine-orange:

Singleplayer indie spel får det nog bli, annars kan det bli lite svårt att lämna Tencentvärlden

Kanske, kanske inte. Finns det en lista någonstans där man kan se vilka spelföretag som Tencent har sitt ständigt vakande Sauron-öga öppet på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

GOG är den enda sista utvägen annars. Alternativt att installera till exempel Pi-hole och se om man kan blockera all traffik till Kina.

Ja kinesiskt utvecklade spel har ju garanterat inga servrar utanför Kina.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Måhända att de får reda på min (enligt mig, personliga) data så fort jag har stängt ner ett spel. Man kan dock bara bli mörkrädd gällande sånt här. Själv fick jag ångest efter att jag skrev här senast, därav mitt sega svar.

Kanske, kanske inte. Finns det en lista någonstans där man kan se vilka spelföretag som Tencent har sitt ständigt vakande Sauron-öga öppet på?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tencent#Foreign_studio_assets

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Ja kinesiskt utvecklade spel har ju garanterat inga servrar utanför Kina.

Som sagt, spelar helst singleplayer-spel. Med andra ord, offline. Eller vad menar du mer exakt?

Tackar Majoriteten av de företag som listades, har jag aldrig hört talats om förut. Bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tencent äger ju typ halva världen 🫣