@ior4fun
Ursäkta mitt sena svar. Beställde cykeln (Duotts c29) i Maj och cykeln kom samma vecka. Snabb leverans med andra ord. Att montera cykeln var inga problem och inget var trasigt.
Har kört ca 40mil med cykeln så har hunnit testa en del. Har 26km enkel till jobbet, både asfalt och grus med rejäla backar.
Mycket bra och stark motor, som regel går cykeln ca 30km/t i backar, den toppar 48 på plan väg så inga problem med kraften. Jag väger nästan 100 pannor men det fixar cykeln utan problem. Har prövat en del 250w cyklar och denna är mycket starkare, nästan lite för stark. Det finns 5 effektlägen, dessa styr hastigheten snarare än kraften vilket är lite synd, på läge 3 som jag oftast använder så gör cykeln ca 38km/h, utväxlingen är lite för låg så hade velat ha en högre växel för att kunna trampa mera men i läge 3 fungerar det. Läge 4 (44km/h) eller läge 5 (48km/h) är som att åka moped, det går att trampa men går lite för fort. Generellt så känns det oftast som jag åker mer än cyklar på denna.
Räckvidd och batteri, har inte testat hur långt cykeln går. Det verkar bero en del på hur fort jag kör, tex läge 5 till jobbet (26km) så är nästan batteriet slut vid ankomst men läge 3 så är det halva kvar. Duott själva anger väl 40-80km men då får man nog trampa mycket själv. 26km är i varje fall inget problem, brukar ladda på jobbet men skulle förmodligen ta mig hem också.
I övrigt, det är inte de bästa komponenterna men allt fungerar. Många skriver att det är lite klena bromsar, håller med och funderar på att montera hydrauliska fram. Org sadel är väldigt bred, fick skavsår så bytte den. Däcken är rejäla utan att vara "fat tires". Finns en app, cykeln har blåtand. Funkar ok.
Har haft problem med att hastighetsgivaren i motorn tappar kontakt och då syns inte hastigheten i displayen, läst om detta och har varit i kontakt med supporten. Inte fått någon hjälp ännu, i övrigt har allt fungerat bra.
För pengarna tycker jag denna är väldigt bra. Har som sagt testat några "lagliga" med 250w men i jämförelse är c29an bättre. Det som kunde varit bättre är bromsarna samt att styrningen till motorn, att den reglerade kraften ist för hastigheten. Även i läget 1 så ger motorn full kräm vilket tex min sambo tycker är lite "otäckt". Det går att ställa hur snabbt motorn ska koppla in, har ställt det ganska lågt så jag får trampa några varv innan den trycker på vilket fungerar bra för mig.