Google släpper övervakning av mörka webben fritt

Permalänk
Melding Plague

Google släpper övervakning av mörka webben fritt

I samband med förändringar i Google One-tjänsten får alla Google-användare tillgång till darknetrapport.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om darknets hackarna skulle släppa verktygen för att övervaka Googles interna (smutsiga övervaknings politik) hemligheter i framtiden. Detta skulle också välkomnas.

Eller just det... Det är olagligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Undrar om darknets hackarna skulle släppa verktygen för att övervaka Googles interna (smutsiga övervaknings politik) hemligheter i framtiden. Detta skulle också välkomnas.

Eller just det... Det är olagligt...

Fast Google och deras mjukvara är ju frivilligt att använda, däremot dina personliga data som florerar på "darknet" kan du inte göra mycket åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Fast Google och deras mjukvara är ju frivilligt att använda, däremot dina personliga data som florerar på "darknet" kan du inte göra mycket åt.

Man kan ju (om man vill) även föra argumentet att alla tjänster du frivilligt använder medger en risk att din information hamnar på darknet.

Slutsatsen är ju enkel - om du frivilligt använder 0 tjänster på internet finns det en nära 0% risk att du hamnar på darknet.... #GoNomadLife

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Man kan ju (om man vill) även föra argumentet att alla tjänster du frivilligt använder medger en risk att din information hamnar på darknet.

Slutsatsen är ju enkel - om du frivilligt använder 0 tjänster på internet finns det en nära 0% risk att du hamnar på darknet.... #GoNomadLife

Finns ett visst mått av ironi med hashtag gonomadlife men jag håller med i övrigt, det finns inte mer om än på internet än vad man gett ut, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Man kan ju (om man vill) även föra argumentet att alla tjänster du frivilligt använder medger en risk att din information hamnar på darknet.

Slutsatsen är ju enkel - om du frivilligt använder 0 tjänster på internet finns det en nära 0% risk att du hamnar på darknet.... #GoNomadLife

Nu var det väl mer om...
//citat
"Undrar om darknets hackarna skulle släppa verktygen för att övervaka Googles interna (smutsiga övervaknings politik) hemligheter i framtiden. Detta skulle också välkomnas."
//slut citat

Om du då som användare av Google:s tjänster tycker att hackarnas verktyg skulle släppas är ett bra förslag, så ja visst.

Permalänk
Medlem

Stöds ännu inte i Sverige

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Stöds ännu inte i Sverige

Den fungerar jättebra för mig

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Den fungerar jättebra för mig

Konstigt. Det enda jag möts av när jag besöker https://myactivity.google.com/results-about-you är "Det här verktyget stöds ännu inte i din region". Du kanske har Google One?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Konstigt. Det enda jag möts av när jag besöker https://myactivity.google.com/results-about-you är "Det här verktyget stöds ännu inte i din region". Du kanske har Google One?

Jag får också meddelande att min region inte stöds. Befinner mig i Sverige, kontot är skapat i Sverige och kör ingen VPN.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Funkar för mig med svenskt konto i Sverige.
Vet inte om det har något att göra med att jag har en Pixel-telefon, man får ju vissa saker från Google One utan att behöva betala för det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag får också stöds inte-meddelandet, både på mitt Workspace-konto och vanlig gmail. Har Google One på ena kontot.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Fungerade fint för mig, inget Google One konto, testade på min iPhone. Epostadressen är en @hotmail. Är i Sverige, med svenskt nät och hela köret.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Fungerade fint för mig, inget Google One konto, testade på min iPhone. Epostadressen är en @hotmail. Är i Sverige, med svenskt nät och hela köret.

Märkligt det här. Jag har ett Google konto, med gmail adress. Fungerar inte, stöds ej får jag. Är i Sverige, utan VPN.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig