Amazon Prime Day är tillbaka – maxa fyndchansen med SweClockers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Robertd:

Fruktansvärt företag, handlar inte på Amazon

.. längre? ^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

.. längre? ^

Spelar det någon roll? Aldrig för sent att bättra sig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Robertd:

Spelar det någon roll? Aldrig för sent att bättra sig

Tja, personligen tycker jag nog att det kan vara mer intressant att höra perspektivet (givetvis lite mer utförligt då) från någon som faktiskt har handlat där och sen slutat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hitta denna, tror inte det går att hitta någon billigare om det inte dyker upp någon bamserabatt.
https://www.amazon.se/dammbl%C3%A5sare-komprimerad-uppladdnin...

@THB
Är denna snarlik den du köpte i början av året?

Såååååå, en hårfön?

Permalänk
Medlem

Kommer några vettiga hörlurar för ett vettigt pris så kanske man slår till

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har mest kvar Prime för Prime Video idag.
De kommer med "deals" via epost, antingen för skit jag inte är intresserad av, men det värsta är ändå när de faktiskt "prickar rätt".
För deras priser är åt h3!v3t3 !

Om jag skall svika svensk handel till förmån för en utländsk jätte som Amazon så får de f@n vara 20% billigare. Men i bästa fall klarar de med nöd och näppe av att matcha svenska priser och då får det vara!
Så det blir i princip aldrig.

Jag är glad att de finns, för att mota priserna i svensk handel. Annars skulle prisnivån troligen ligga högre.
Men är de en 50lapp billigare på en pryl, så handlar jag av en svensk handlare alla dagar i veckan.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Har mest kvar Prime för Prime Video idag.

Om jag skall svika svensk handel till förmån för en utländsk jätte som Amazon så får de f@n vara 20% billigare. Men i bästa fall klarar de med nöd och näppe av att matcha svenska priser och då får det vara!
Så det blir i princip aldrig.

Billig gummi, om man använder sånt. Ungefär vad ETT 10-pack RFSU kostar i sverige får du typ ett 50-pack för på amazon inkl. frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tja, personligen tycker jag nog att det kan vara mer intressant att höra perspektivet (givetvis lite mer utförligt då) från någon som faktiskt har handlat där och sen slutat.

För egen del är jag totalt ointresserad av vad random person på Internet i allmänhet tycker om Amazon i en tråd som ska handla om Amazon Prime Day.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Conqvistadoren:

För egen del är jag totalt ointresserad av vad random person på Internet i allmänhet tycker om Amazon i en tråd som ska handla om Amazon Prime Day.

Det förstår jag. Jag väger det mest mot de inlägg som onekligen titt som tätt dyker upp och i princip bara skriver "blä!", oavsett om tråden är relaterad till t.ex. Amazon, Intel, AMD, Nvidia, Twitter, Youtube, Netflix eller vadsom.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Billig gummi, om man använder sånt. Ungefär vad ETT 10-pack RFSU kostar i sverige får du typ ett 50-pack för på amazon inkl. frakt.

Vet du vad det är du får då?

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-54284355.amp

Permalänk
Medlem

Meh, de har aldrig det man behöver på någon riktig rea, bara saker de vill bli av med...kan lika gärna gynna svenska affärer istället för 10:- kr billigare brödrost....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Fruktansvärt företag, handlar inte på Amazon

Kan bara hålla med. Ibland kan det finnas någon bok eller så som man absolut måste ha och inte finns någon annanstans, men annars håller jag mig så långt borta från det företaget som möjligt och rekommenderar alla att göra likadant.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Deras prime days var ju bättre i början då dom försökte få fäste i Sverige på riktigt. Ibland kan dom chocka dock med hushållsartiklar som är snorbilliga och att rean stackar med deras 5-10% mängdrabatter.

Permalänk
Medlem

Amazon prime är en scam. Och bäst deals hittar man när det inte är några pågående reor eller stora säljjippon.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Kanske dom rear ut Firestick ännu mer? Ska hålla lite koll iaf..

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Har prime men rean är tyvärr mest skräp.
Kör prisjakt innan och bli inte blåsta är mitt tips.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bor du i krigszon där i Malmö eller? Hört att Posten vägrar dela ut paket i vissa områden.
Aldrig varit med om annars att de inte levererar till vanliga adresser om säljaren är Amazon.
Har man inte Prime kommer det ju dessutom till ombud istället för hem.

Har också fått upp ett flertal gånger att dom inte levererar till min adress i Växjö (trots att jag inte bor i en "krigszon", snarare tvärtom).
Har dessutom fått upp att vissa varor inte levereras till ombud utan bara hem. Tycker det varit mer lotto än rim och reson då det inte har spelat någon roll om varans storlek eller värde.

Permalänk
Medlem

Lite fynd har man lyckats med. Värsting iPad Pro M1 12,9 2TB för 14K eller var det 13K förra året.

Permalänk
Medlem

Det var bättre i början av Amazon, då kunde man stacka så många olika erbjudande och kampanjer på varandra. Nu går det ibland men inte alls som förr

Får se om man hittar något man är ute efter i Wishlisten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleGeek:

8/10 saker man hittar på amazon.se står bara "kan inte skickas till din nuvarande adress". (vilket är Malmö FYI).

Så mest en frustrerande sida.

Lättare att köpa direkt på kina-sida eller amazon.com

Har aldrig sett en enda produkt som inte skickas till min Adress på amazon lol.
Känns som något fel, finns ju massvis med speditörer de använder, att ingen kan leverera verkar ju väldigt konstigt om du har en normal adress

Har hundratals orders på Amazon.se sedan lansering, aldrig fått upp det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har aldrig sett en enda produkt som inte skickas till min Adress på amazon lol.
Känns som något fel, finns ju massvis med speditörer de använder, att ingen kan leverera verkar ju väldigt konstigt om du har en normal adress

Har hundratals orders på Amazon.se sedan lansering, aldrig fått upp det

Ja, jag håller med. Köper man från amazon.com så händer det att man får detta meddelande, men aldrig sett på amazon.se (bor i gbg). Kolla med kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Har handlat på Amazon någon enstaka gång, men deras sida är så jävla plottrig och full av skit så man blir bara frustrerad eftersom man inte hittar det man letar efter.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Kommer Aldrig handla på Amazon av ren princip !

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Amazon har en del saker som helt enkelt inte går köpa i svenska butiker. Köper hellre därifrån än kinasajterna faktiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ser ut att vara rätt lik.
Den var denna jag köpte.

Hur mycket låter dessa? Typ som en vanlig dammsugare eller värre?

Visa signatur
Permalänk
Snusfri
Skrivet av Perrablerra:

Hur mycket låter dessa? Typ som en vanlig dammsugare eller värre?

Hur långt är ett snöre?
De väsnan en hel del, typ som en dammsugare eller hårblås, men det beror mycket på model.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Tja, visst vill jag stödja svensk handel, men står det mellan Komplett, Elgiganten, Netonnet, eller Amazon, är skillnaden inte så stor IMHO. Jag har inte råd att strössla pengar omkring mig och även om jag försöker undvika Amazon, Ica, kinesiska varor, etc, så får ju plånboken bestämma ibland. Däremot kompromissar jag inte så ofta vid köttdisken, betalar ofta det dubbla för svenskt kött. Man får välja sina strider.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFlower:

Jag får så också ibland men det är bara när jag väljer att leverera till ombud. Ännu konstigare är att ibland funkar det inte med Postnord men med Bring går det igenom.

Dom få gånger detta händer så får jag välja hemleverans och sedan när paketet har kommit in i Postnord appen kan jag sedan ändra till att leverera till ombud. Hemleverans på små paket är sjukt onödigt.

Jag tror inte att Amazon själva vet hur sakerna skickas. Senaste ordern var Bring förvalt, försökte ändra till PostNord då den gav det alternativet men då stod det att denna vara ej kan levereras med PostNord så beställde med Bring.

10 minuter senare...

Permalänk
Medlem

Jag har haft omfattande problem med leveranser från Amazon, som själva berömmer sig för att vara ”Earth's most customer-centric company”, men inte ens ger mig som Prime-kund möjlighet att välja hur varorna ska levereras. Det är inte det minsta Prime i mina ögon. (Jag har tidigare diskuterat det här i en annan tråd.)

Amazon har inte gett mig möjlighet att välja något annat än hemleverans med Airmee och eftersom jag numera inte är hemma under kvällstid kan jag inte ta emot leveranser från Airmee. Amazons kundtjänst har upprepade gånger svarat att fraktsättet väljs automatiskt och att de inte har någon som helst möjlighet att påverka detta. När mitt nuvarande Primemedlemskap upphör kommer jag inte att förnya det och jag har i princip slutat handla från Amazon.

När jag förr inte arbetade kvällstid strulade Airmee dessutom hela tiden – leveranstiden sköts alltid fram flera gånger varje kväll, och ibland till nästa dag och sedan ytterligare en dag till. Jag kände till sist att jag varken hade ork eller lust att sitta hemma hela kvällar (ofta två eller tre i rad) för att ta emot ett paket från Amazon.

Det enda jag vill är att kunna hämta mina beställningar hos ett ombud eller i ett paketskåp när det passar mig. Jag har både ombud och paketskåp för alla större speditörer inom en radie av 300 meter hemifrån. Men det låter Amazon mig inte göra …

Earth's most customer-centric company – yeah right …

Permalänk
Skrivet av LANberg:

Jag har haft omfattande problem med leveranser från Amazon, som själva berömmer sig för att vara ”Earth's most customer-centric company”, men inte ens ger mig som Prime-kund möjlighet att välja hur varorna ska levereras. Det är inte det minsta Prime i mina ögon. (Jag har tidigare diskuterat det här i en annan tråd.)

Amazon har inte gett mig möjlighet att välja något annat än hemleverans med Airmee och eftersom jag numera inte är hemma under kvällstid kan jag inte ta emot leveranser från Airmee. Amazons kundtjänst har upprepade gånger svarat att fraktsättet väljs automatiskt och att de inte har någon som helst möjlighet att påverka detta. När mitt nuvarande Primemedlemskap upphör kommer jag inte att förnya det och jag har i princip slutat handla från Amazon.

När jag förr inte arbetade kvällstid strulade Airmee dessutom hela tiden – leveranstiden sköts alltid fram flera gånger varje kväll, och ibland till nästa dag och sedan ytterligare en dag till. Jag kände till sist att jag varken hade ork eller lust att sitta hemma hela kvällar (ofta två eller tre i rad) för att ta emot ett paket från Amazon.

Det enda jag vill är att kunna hämta mina beställningar hos ett ombud eller i ett paketskåp när det passar mig. Jag har både ombud och paketskåp för alla större speditörer inom en radie av 300 meter hemifrån. Men det låter Amazon mig inte göra …

Earth's most customer-centric company – yeah right …

Byt adress till ombudet? 😀
Det gör vi på grossist leveranser, fungerar prima (inte amazon dock)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25