Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Skrivet av edson:

Detta är absolut ingen superdeal så inte värdigt att posta i Fyndtråden men 65" C3 är nere på 17 990:- nu och via Power.se får man även ett presentkort hos dem på 2200kr som kan vara en bra grundplåt för en Soundbar till exempel.

Ska man vara snäll så kostar TV:n då 15 790kr inräknat "avdrag" för presentkortet.

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-65-oled-evo-c3-4k-tv-o...

Vet ej hur lång giltighetstiden är på presentkortet, framgår inte här men kanske missat något:
https://www.power.se/kampanj/lg-oled-evo-c3-presentkort/

Tack för att du delade erbjudandet. Är det här ett bra pris? Vill inte vänta till Black Friday. Letar efter en 65 tum C3 eller C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Tack för att du delade erbjudandet. Är det här ett bra pris? Vill inte vänta till Black Friday. Letar efter en 65 tum C3 eller C4

Elgiganten kontrar Powers erbjudande men med skillnaden att rabatten dras direkt i kassan!

Slutpris blir då alltså 15790kr (Plus frakt 299kr om den ej hämtas direkt i varuhuset).
Skulle säga att det är ett bra pris på en 65" C3. Tror inte den legat så mycket lägre någonsin hittills, möjligtvis på någon kampanj direkt från LG.

Skrivet av Valetudo_swe:

Produkt: LG 65 tum C3 oled evo

Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Pris: 17990 kr men köper du online så får man 2200 kr rabatt på det priset också

Permalänk
Medlem

Även NetOnNet kör samma kampanj nu, -20% på 65" och 83" om man är sugen på en riktigt stor TV!

https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/lg-oled65c35la/102924...

"Just nu har du möjlighet att få rabatt på ett redan lågt pris när du köper LG OLED83C34LA eller LG OLED65C35LA hos oss på NetOnNet.

Lägg en av produkterna i varukorgen och gå till kassan.
Klicka på "Lägg till kampanjkod" och skriv in "LG83C3" eller "LG65C3" (beroende på vilken produkt du har i kundvagnen) för att ta del av erbjudandet.

Pris efter registrerad rabattkod
LG OLED83C35LA: 36 590:-
LG OLED65C35LA: 15 790:-

Erbjudandet gäller t.o.m 1/9 2024."

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Även NetOnNet kör samma kampanj nu, -20% på 65" och 83" om man är sugen på en riktigt stor TV!

Slog till på en C3 65'a, spännande att se skillnaden mellan den och min 1080p Samsung från 2010!
Satt och kikade på C4'an för ~20700 hela veckan, nästan lite tur att jag inte beställde den igår. Känns bättre att kunna lägga skillnaden på ljud istället, jag antar att andra tänker lika? Tack för tipsen!

Edit: Avbryter och köpte för 14.539 på Komplett istället!

Visa signatur

i7 9700k @4.9GHz w/ NH-D14, RTX 3080

Permalänk
Medlem

15790 är lägsta priset på en C3 hittills. Iaf om man bortser från cashback erbjudanden från LG. Hade själv slagit till men det är inte en enorm förbättring mot min C8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmir:

Slog till på en C3 65'a, spännande att se skillnaden mellan den och min 1080p Samsung från 2010!
Satt och kikade på C4'an för ~20700 hela veckan, nästan lite tur att jag inte beställde den igår. Känns bättre att kunna lägga skillnaden på ljud istället, jag antar att andra tänker lika? Tack för tipsen!

Du tänker rätt! TV-ljudet är inte mycket att hänga i granen.

Själv kör jag min C3 77" ihop med ett Samsung Q995C-system och det är en riktigt fin match, speciellt om du ska köra 4K material från till exempel UHD-skiva / Remux med Dolby Atmos & DTS:X.

Sjukt bra även om man inte kan jämföra med ett fullstort system och riktiga högtalare.
Q995C eller årets modell, Q995D brukar gå på under <10k runt Black Friday. Dyrt ja, värt ja!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

Du tänker rätt! TV-ljudet är inte mycket att hänga i granen.

Det är dock inte heller så illa som man kanske kan tro, skulle jag säga. Jag har dock en C1, inte C3, men antar att det inte blivit långt sämre.
Min plan var att köpa till högtalare (har en receiver sedan tidigare), men det blev aldrig av då jag tycker det inbyggda duger bra som stereoljud, och inte har intresse av surround (för bökigt med högtalare överallt).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmir:

Slog till på en C3 65'a, spännande att se skillnaden mellan den och min 1080p Samsung från 2010!
Satt och kikade på C4'an för ~20700 hela veckan, nästan lite tur att jag inte beställde den igår. Känns bättre att kunna lägga skillnaden på ljud istället, jag antar att andra tänker lika? Tack för tipsen!

5000kr för några procent skillnad, helt klart värt att köpa C3!

Permalänk
Medlem

Är så trött på min C3. Får ofta en typ av ghost image efter jag spelat och måste "tvätta" bilden trots att jag är försiktig och inte kör med full, eller ens hög, ljusstyrka. Kör också med alla "skydd" som finns inbyggt i TV:ns programvara, men det hjälper inte. Funderar starkt på att sälja skiten och köpa en mini-led istället. Nej, det är inget trollinlägg. Är bara så trött efter att ha spenderat så mycket pengar på något som man inte kan använda den till det den är tillverkad för.

Permalänk
Medlem

Klickade hem en 55" C3 för ungefär 15 dagar sedan, har öppet köp kvar (30 dagar på Inet). Blev lite sugen på en 77" nu, några tips på bästa deal på en 77a just nu? Även C3 65"an lockar för 5000kr mer än jag gav..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max87:

Är så trött på min C3. Får ofta en typ av ghost image efter jag spelat och måste "tvätta" bilden trots att jag är försiktig och inte kör med full, eller ens hög, ljusstyrka. Kör också med alla "skydd" som finns inbyggt i TV:ns programvara, men det hjälper inte. Funderar starkt på att sälja skiten och köpa en mini-led istället. Nej, det är inget trollinlägg. Är bara så trött efter att ha spenderat så mycket pengar på något som man inte kan använda den till det den är tillverkad för.

Låter spontant inte normalt. Vad spelar du och hur länge i sträck på ett ungefär?

Har du varit i kontakt med LGs support kring det? Är det panelfel så är det ju inga konstigheter att byta på garantin, LG har 2års garanti på alla OLEDs: (5 år för G&Z-serien)
https://www.lg.com/se/support/garanti/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banjuicy:

Klickade hem en 55" C3 för ungefär 15 dagar sedan, har öppet köp kvar (30 dagar på Inet). Blev lite sugen på en 77" nu, några tips på bästa deal på en 77a just nu? Även C3 65"an lockar för 5000kr mer än jag gav..

Ja, man bör alltid köpa en större TV än vad man tror man behöver, givet att man har platsen och pengarna!

Hittar inga kanondeals på 77" just nu, tidigare i juni var C3 77" nere på 20k med rabattkod vilket var rätt bra.
Om det kommer liknande erbjudanden framåt är omöjligt att svara på, inte omöjligt givetvis!

Bästa dealen på 77" är B3-modellen i skrivandets stund ligger 23k men det är mer standardpris:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9736982

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max87:

Är så trött på min C3. Får ofta en typ av ghost image efter jag spelat och måste "tvätta" bilden trots att jag är försiktig och inte kör med full, eller ens hög, ljusstyrka. Kör också med alla "skydd" som finns inbyggt i TV:ns programvara, men det hjälper inte. Funderar starkt på att sälja skiten och köpa en mini-led istället. Nej, det är inget trollinlägg. Är bara så trött efter att ha spenderat så mycket pengar på något som man inte kan använda den till det den är tillverkad för.

Skulle vara intressant att felsöka och se vad du kör för inställningar på den. Låter galet att du ska ha sådana problem när väldigt få andra har några problem alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Detta är absolut ingen superdeal så inte värdigt att posta i Fyndtråden men 65" C3 är nere på 17 990:- nu och via Power.se får man även ett presentkort hos dem på 2200kr som kan vara en bra grundplåt för en Soundbar till exempel.

Ska man vara snäll så kostar TV:n då 15 790kr inräknat "avdrag" för presentkortet.

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-65-oled-evo-c3-4k-tv-o...

Vet ej hur lång giltighetstiden är på presentkortet, framgår inte här men kanske missat något:
https://www.power.se/kampanj/lg-oled-evo-c3-presentkort/

Testade klicka in den, priset dras av i kassan så tvn kostar 15790 utan att köpa något annat. Elgiganten kör exakt samma deal om man hellre handlar därifrån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintin10:

Testade klicka in den, priset dras av i kassan så tvn kostar 15790 utan att köpa något annat. Elgiganten kör exakt samma deal om man hellre handlar därifrån!

Stämmer bra, Power verkar ha uppdaterat sitt erbjudande för att matcha mot Elgiganten. Bra med konkurrens

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja, man bör alltid köpa en större TV än vad man tror man behöver, givet att man har platsen och pengarna!

Hittar inga kanondeals på 77" just nu, tidigare i juni var C3 77" nere på 20k med rabattkod vilket var rätt bra.
Om det kommer liknande erbjudanden framåt är omöjligt att svara på, inte omöjligt givetvis!

Bästa dealen på 77" är B3-modellen i skrivandets stund ligger 23k men det är mer standardpris:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9736982

Inet säger att dom drar av 25-50% av värdet på min TV för jag saknar kartongen. Har ägt TVn i 15 dagar och dom har 30 dagars ångerrätt och öppet köp. Fyfan vad absurd summa att dra av för en saknad kartong.

Blir ingenting, jävla mög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banjuicy:

Inet säger att dom drar av 25-50% av värdet på min TV för jag saknar kartongen. Har ägt TVn i 15 dagar och dom har 30 dagars ångerrätt och öppet köp. Fyfan vad absurd summa att dra av för en saknad kartong.

Blir ingenting, jävla mög.

Surt men står klart och tydligt i deras villkor:

Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt datorer byggda på konsumentens önskemål av oss.

https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Utan komplett kartong begränsas Inets möjligheter att sälja vidare varan och oavsett lär de behöva sälja den som "fyndvara" etc. till lägre pris så helt förståligt anser jag. Sen kan man diskutera om -25-50% är en rimlig summa, absolut, gissar i det lägre spannet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Surt men står klart och tydligt i deras villkor:

Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt datorer byggda på konsumentens önskemål av oss.

https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Utan komplett kartong begränsas Inets möjligheter att sälja vidare varan och oavsett lär de behöva sälja den som "fyndvara" etc. till lägre pris så helt förståligt anser jag. Sen kan man diskutera om -25-50% är en rimlig summa, absolut, gissar i det lägre spannet.

Självklart ska dom dra av någon tusenlapp på priset för kartongen saknas. Men att säga 25-50% och "minst 25% på TV" när jag pratar med deras support är helt absurt (tycker jag). Men så är reglerna! Kanske köper en större ändå och säljer denna begagnad för struntpris i stället, hellre det än att åka dit med en OLED TV som kanske pajjar på vägen dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banjuicy:

Självklart ska dom dra av någon tusenlapp på priset för kartongen saknas. Men att säga 25-50% och "minst 25% på TV" när jag pratar med deras support är helt absurt (tycker jag). Men så är reglerna! Kanske köper en större ändå och säljer denna begagnad för struntpris i stället, hellre det än att åka dit med en OLED TV som kanske pajjar på vägen dit.

Du kanske kan köpa någon annans kartong lite billigt?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

All time low på 65" C3 va? Använd rabattkoden LGC324

Permalänk
Skrivet av edson:

All time low på 65" C3 va? Använd rabattkoden LGC324

Yes lowest price. Very good price.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

All time low på 65" C3 va? Använd rabattkoden LGC324

Stämmer verkligen priset...? Hur anger man isåfall koden? Det står bara "Rabatt: 5.749,00" för mig, slutpris 17990 kr, både i kundvagn och i kassan. Hittar inget fält att fylla i en annan kod som de brukar ha på komplett.

Är inte intresserad för mig själv dock, men tänkte rekommendera till andra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Skrivet av edson:

All time low på 65" C3 va? Använd rabattkoden LGC324

Says 100Hz in the description on website? Maybe error?

Ultra-thin OLED, WebOS, Dolby Atmos, Dolby Vision, 4K 100Hz Gaming TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Stämmer verkligen priset...? Hur anger man isåfall koden? Det står bara "Rabatt: 5.749,00" för mig, slutpris 17990 kr, både i kundvagn och i kassan. Hittar inget fält att fylla i en annan kod som de brukar ha på komplett.

<Uppladdad bildlänk>

Är inte intresserad för mig själv dock, men tänkte rekommendera till andra.

Logga in, sedan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Says 100Hz in the description on website? Maybe error?

Ultra-thin OLED, WebOS, Dolby Atmos, Dolby Vision, 4K 100Hz Gaming TV

Wrong info, all B3/C3-> OLED panels are 120Hz native.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banjuicy:

Självklart ska dom dra av någon tusenlapp på priset för kartongen saknas. Men att säga 25-50% och "minst 25% på TV" när jag pratar med deras support är helt absurt (tycker jag). Men så är reglerna! Kanske köper en större ändå och säljer denna begagnad för struntpris i stället, hellre det än att åka dit med en OLED TV som kanske pajjar på vägen dit.

Din sista mening beskriver ganska väl varför värdeminskningen infaller. Varken du eller de kan ju skicka den längre på ett säkert sätt. Nästa gång du är osäker är det bättre att behålla fraktmaterialet

Lägg upp en annons här med köpfråga efter en låda, det lär vara någon som vill hjälpa till

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av last_grimm:

Says 100Hz in the description on website? Maybe error?

Ultra-thin OLED, WebOS, Dolby Atmos, Dolby Vision, 4K 100Hz Gaming TV

Har inte funnits någon TV i modern tid som är begränsad till 100 Hz (eller 50 Hz) Det är en klassificering från förr när man körde CRT som kunde skanna bildröret i 100 Hz.

Helt onödig förvirring som uppstår som följd av denna gamla klassificering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Logga in, sedan:

<Uppladdad bildlänk>

Priset blir då 15790:- samma som alla andra

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Priset blir då 15790:- samma som alla andra

Verkar vara ändrat nu enligt Dagens Fynd-diskussionstråden. Kan bekräfta att jag testade tidigare idag och fick priset 14539kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Verkar vara ändrat nu enligt Dagens Fynd-diskussionstråden. Kan bekräfta att jag testade tidigare idag och fick priset 14539kr.

Jag testade också i eftermiddags och då blev priset 14539kr men när jag skulle beställa nu på kvällen så blev det 15790kr, precis som övriga återförsäljare. i den lilla blå info-rutan uppe till höger så står det i och för sig:

"Spara 9 200:- med rabattkod "LGC324" - erbjudandet gäller från 15/07 t.o.m. 25/08." (23739kr - 9200kr = 14539kr)

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |