Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Entash:

Om man har Prime på svenska amazon får man inte det på tyska eller? Står att jag måste joina.

EU, US, SE osv. är separata. Jag uppdaterade hans inlägg med lite mer info medan du skrev.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man har Prime på svenska amazon får man inte det på tyska eller? Står att jag måste joina. Står också följande: Important: "Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria."

Prime gäller bara i det land man prenumerera på.
Du kan starta gratis trail eller betala för en månad dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Prime gäller bara i det land man prenumerera på.
Du kan starta gratis trail eller betala för en månad dock.

Ok men det står också "Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria." Men det kanske inte gäller rean utan bara annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ok men det står också "Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria." Men det kanske inte gäller rean utan bara annat?

Vet inte. Man får ju inte gratis frakt... däremot kanske du får tillgång till rabatterna.

Permalänk
Skrivet av nördigg:

INNOCN 32" 4K Miniled Gaming Monitor 144hz (med 90W USB-C PD)
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0CFPVVHJX/
500 eur ist för 800

Obs! Prime deal, kräver Prime på tyska Amazon.

Sen är det fel moms också slut summan blir snarare 550£+prime medlemskap + extra frakt kostnad

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vet inte. Man får ju inte gratis frakt... däremot kanske du får tillgång till rabatterna.

Ah okej får se om jag kikar på det sen, inte särskilt intresserad av skärmen men jäklar vad mycket bättre rea Amazon DE har...

Permalänk
Moderator
Moderator

Någon annan som märker fuffens på Kompletts sida?
Firefox gick i taket när jag kollade på C3:sidan specifikt och hörde efter ett tag någon störig musiksnutt som loopade?... xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ah okej får se om jag kikar på det sen, inte särskilt intresserad av skärmen men jäklar vad mycket bättre rea Amazon DE har...

Den svenska är dålig i år. Det var bättre priser på vanliga rean.
UK och DE har de bästa rabatterna, men sedan det blev tull resp hutlösa fraktkostnader lönar det sig sällan att handla där från Sverige längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Någon annan som märker fuffens på Kompletts sida?
Firefox gick i taket när jag kollade på C3:sidan specifikt och hörde efter ett tag någon störig musiksnutt som loopade?... xD
https://i.imgur.com/dGbbsEB.png

Inget skumt just nu men surfar i Safari på iPhone.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tusen tack för input, sitter idag med https://www.inet.se/produkt/6302740/steelseries-arctis-nova-p...

Är sådär nöjda med dem, så är på jakt efter något bättre. Är dessa det med din kännedom? Gamedacen som ingår i ovan, tror du att det kommer fungera bra med HD599 eller är moderkortet bättre?

Kan omöjligen säga det så jag vare sig äger eller har provat lurarna du har. Sen vet jag heller inte vad det är du ogillar med de dur länkat?
Av vad jag kan se så ser de ut som slutna kåpor vilket ger en viss passiv brusreducering av omgivningsljud medan 599 är öppna kåpor. Denna skillnad kan/kommer ge känslan av att dina nuvarande ger bättre bas och bättre avskärmning medan att lyssna på 599 kräver en tystare omgivning men ger bättre soundstage men också mindre prominent och "punchy" bas.
Angående amp-delen så bör du kunna använda den om den har en 3.5mm ut. Finns naturligtvis risk för att den färgar ljudet (vilket inte behöver vara fel om du gillar det!)
Sitter med HD560s som är något annorlunda i ljudbilden jmf med 599 som jag bara provlyssnat. För mig hade valet varit 560s alla dar i veckan om priserna var jämförbara. Men för 899:- så har jag personligen svårt att se vad jag skulle jämföra med... Därav att jag anser att de ÄR prisvärda för den pengen.

Sammanfattning: Allt handlar om vad DU gillar, vad du kommer använda dem mest till och din budget. Är musik ditt primära intresse så kommer typ av musik avgöra en del av din upplevelse.
Musik: Mycket bas=599 tveksamma. Klassiskt/pop/mainstream=599 helt ok. Addera en Dac/Amp=Bra
Spel: Inga problem. Kommer funka bra!
Film: Ok och i toppen för vad de kostar.

Är ingen audiofil själv även om jag uppskattar bra ljud till budgetpris. Min kombo just nu är en Ifi ZenDac+HD560s som allround. Vill jag LYSSNA på musik byter jag till ett par budget planarlurar (HifiMan He400I). Dyrare men räknas fortfarande som budget och några lurar vars ljud jag uppskattar betydligt mer än Sennheisers. Tyvärr inte lika bekväma....

Har du tur kommer du älska dina 599. Har du otur gillar du dem inte alls, men ibland behöver man chansa...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Synd att tipstråden är i stort sett bara amazon nu. Är amazon döden för svenska åf? Kan de ens konkurrera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Synd att tipstråden är i stort sett bara amazon nu. Är amazon döden för svenska åf? Kan de ens konkurrera?

Är ju fruktansvärt dåliga erbjudanden. Svenska ÅF borde jubla.

Skrivet av mpat:

Produkt: iRobot Roomba j7
Länk: https://www.amazon.se/-/en/Detection-Cleaning-Targeted-Compat...
Kategori: Robotdammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5855676
Pris: 4290kr

Du fick med en tömningsstation för en tusenlapp mer tidigare innan Amazon tog bort erbjudandet i Sverige.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leiri:

Synd att tipstråden är i stort sett bara amazon nu. Är amazon döden för svenska åf? Kan de ens konkurrera?

Amazon har ju readagar två dagar nu (en gång per år), inte så konstigt att det är främst därifrån tipsen kommer just nu.
Och som sagt är de flesta reorna inte mycket att jubla för. Speciellt inte på komponentsidan, sitter och kollar på delar till en kompis nya speldator, men än så länge har inget varit intressant överhuvudtaget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryzer:

Är ju fruktansvärt dåliga erbjudanden. Svenska ÅF borde jubla.

Du fick med en tömningsstation för en tusenlapp mer tidigare innan Amazon tog bort erbjudandet i Sverige.

Skrivet av Thomas:

Amazon har ju readagar två dagar nu (en gång per år), inte så konstigt att det är främst därifrån tipsen kommer just nu.
Och som sagt är de flesta reorna inte mycket att jubla för. Speciellt inte på komponentsidan, sitter och kollar på delar till en kompis nya speldator, men än så länge har inget varit intressant överhuvudtaget.

Tycker jag ser mer bra saker från amazon rent generellt jämfört med svenska ÅF i tipstråden. Och då menar jag inte bara direkt från amazon själva. När hade vi en riktigt bra rea i sverige hos någon ÅF? Singles Day för typ 5+ år sedan?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Leiri:

Tycker jag ser mer bra saker från amazon rent generellt jämfört med svenska ÅF i tipstråden. Och då menar jag inte bara direkt från amazon själva. När hade vi en riktigt bra rea i sverige hos någon ÅF? Singles Day för typ 5+ år sedan?

De är visserligen inte svenska de heller, men de mest "markerat" uppskattade inläggen senaste dagarna är dock inläggen gällande TV-apparater från Elgiganten och Komplett. Sen kanske man inte kan sätta högt antal likes = bästa erbjudande, men något åt det hållet borde det väl indikera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Amazon har ju readagar två dagar nu (en gång per år), inte så konstigt att det är främst därifrån tipsen kommer just nu.
Och som sagt är de flesta reorna inte mycket att jubla för. Speciellt inte på komponentsidan, sitter och kollar på delar till en kompis nya speldator, men än så länge har inget varit intressant överhuvudtaget.

Kan rekommendera inet stream, dyker upp komponenter då och då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av civzen:

Kan rekommendera inet stream, dyker upp komponenter då och då

Jo, jag syftade på Amazon Prime-reorna. Inet har en del riktigt bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Trist isåfall, det var ju ett väldigt bra pris. I informationsrutan står det i och för sig:

"Spara 9 200:- med rabattkod "LGC324" - erbjudandet gäller från 15/07 t.o.m. 25/08."

23739kr - 9200kr = 14539kr, men detta är kanske också en information som autogenereras oavsett om det är rätt eller fel pris.

Köpte den idag med det lägre priset, förhoppningsvis håller Komplett det åt mig.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är ju fruktansvärt dåliga erbjudanden. Svenska ÅF borde jubla.

Det som ibland finns bra hos Amazon är lite äldre modeller, men det är inte mycket sånt heller den här gången.

Citat:

Du fick med en tömningsstation för en tusenlapp mer tidigare innan Amazon tog bort erbjudandet i Sverige.

Såg inte det. Det finns inga erbjudanden på j7 eller j7+ (den med tömningsstation) på amazon.de just nu i alla fall.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Någon annan som märker fuffens på Kompletts sida?
Firefox gick i taket när jag kollade på C3:sidan specifikt och hörde efter ett tag någon störig musiksnutt som loopade?... xD
https://i.imgur.com/dGbbsEB.png

Hade exakt samma problem! Mycket underligt...

Visa signatur

i7 9700k @4.9GHz w/ NH-D14, RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Produkt: Reolink E1 Outdoor POE 4K
Länk: https://www.amazon.se/Reolink-Outdoor-Potlights-Identificatio...
Kategori: IP-kamera
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11468877#statistics
Pris: 1134 kr (Kräver Prime)

Även varierande rea på andra reolink-prylar via Prime.
https://www.amazon.se/s?k=reolink&i=prime-day&crid=36DD7CCCZ7...

Jag är helt noob på sånt här... Får den ström via nätverkskabeln ? Är den lätt att installera/använda ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Jag är helt noob på sånt här... Får den ström via nätverkskabeln ? Är den lätt att installera/använda ?

PoE betyder att drivs via nätverkskabel ja.
Du behöver en PoE-nätverksswitch (för strömmen) och dra en CAT5/6-nätverkskabel och montera RJ45-kontakter i ändarna.
Inte jättesvårt, men kräver lite övning och rätt verktyg.
https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/internet/kabe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Jag är helt noob på sånt här... Får den ström via nätverkskabeln ? Är den lätt att installera/använda ?

Ja, den får ström (går också att strömsätta via PoE-injektor) och nätverk via en nätverkskabel som måste vara kopplad i switch eller router med PoE (Power over Ethernet).

Dom har andra modeller som har både wifi och strömadapter om man hellre vill ha det.

Jag kör mina reolink i Frigate för AI-detektering så jag sköter dom den vägen. Grannen kör bara med Reolinks egna app och tycker det fungerar bra.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Kan omöjligen säga det så jag vare sig äger eller har provat lurarna du har. Sen vet jag heller inte vad det är du ogillar med de dur länkat?
Av vad jag kan se så ser de ut som slutna kåpor vilket ger en viss passiv brusreducering av omgivningsljud medan 599 är öppna kåpor. Denna skillnad kan/kommer ge känslan av att dina nuvarande ger bättre bas och bättre avskärmning medan att lyssna på 599 kräver en tystare omgivning men ger bättre soundstage men också mindre prominent och "punchy" bas.
Angående amp-delen så bör du kunna använda den om den har en 3.5mm ut. Finns naturligtvis risk för att den färgar ljudet (vilket inte behöver vara fel om du gillar det!)
Sitter med HD560s som är något annorlunda i ljudbilden jmf med 599 som jag bara provlyssnat. För mig hade valet varit 560s alla dar i veckan om priserna var jämförbara. Men för 899:- så har jag personligen svårt att se vad jag skulle jämföra med... Därav att jag anser att de ÄR prisvärda för den pengen.

Sammanfattning: Allt handlar om vad DU gillar, vad du kommer använda dem mest till och din budget. Är musik ditt primära intresse så kommer typ av musik avgöra en del av din upplevelse.
Musik: Mycket bas=599 tveksamma. Klassiskt/pop/mainstream=599 helt ok. Addera en Dac/Amp=Bra
Spel: Inga problem. Kommer funka bra!
Film: Ok och i toppen för vad de kostar.

Är ingen audiofil själv även om jag uppskattar bra ljud till budgetpris. Min kombo just nu är en Ifi ZenDac+HD560s som allround. Vill jag LYSSNA på musik byter jag till ett par budget planarlurar (HifiMan He400I). Dyrare men räknas fortfarande som budget och några lurar vars ljud jag uppskattar betydligt mer än Sennheisers. Tyvärr inte lika bekväma....

Har du tur kommer du älska dina 599. Har du otur gillar du dem inte alls, men ibland behöver man chansa...

Tusen tack för den eminenta sammanfattningen, blev ett köp

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

handlade reolinks 4k kameror för 150kr styck under amazon flash sale.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CN8T2N45 dessa blev sänkta till 149kr i 15 minuter!

undrar om de behöver en "bas" enhet är det någon som har erfarenhet?

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7800X3D ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem

fan verkar som det att amazon prime inte funkar allmänt inom eu jävla skit företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nördigg:

fan verkar som det att amazon prime inte funkar allmänt inom eu jävla skit företag.

Är det i ett annat land brukar det vara lätt att få 30 dagars prov prime för att få deras rabatter,
däremot gäller fri frakt bara om du har prime i sverige och beställer från .se och saker som gaming och music kräver ett lokalt kreditkort verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

handlade reolinks 4k kameror för 150kr styck under amazon flash sale.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CN8T2N45 dessa blev sänkta till 149kr i 15 minuter!

undrar om de behöver en "bas" enhet är det någon som har erfarenhet?

Oj måste blivit ett prisfel, skulle säkert vara 150 euro haha. Men amazon brukar missa sånt och skicka ut ändå om du har tur, inte garanterat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PoE betyder att drivs via nätverkskabel ja.
Du behöver en PoE-nätverksswitch (för strömmen) och dra en CAT5/6-nätverkskabel och montera RJ45-kontakter i ändarna.
Inte jättesvårt, men kräver lite övning och rätt verktyg.
https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/internet/kabe...

Gissar att min TP-link mr600 inte har PoE och då blir det inte så smidigt som jag tänkte.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

handlade reolinks 4k kameror för 150kr styck under amazon flash sale.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CN8T2N45 dessa blev sänkta till 149kr i 15 minuter!

undrar om de behöver en "bas" enhet är det någon som har erfarenhet?

Var det vid midnatt när det drog igång eller senare ?