Välja Mobilabonnemang fri surf alternativ Billig Mobilabonnemang + billigt bredband?

Permalänk
Medlem

Välja Mobilabonnemang fri surf alternativ Billig Mobilabonnemang + billigt bredband?

Har ett dilemma.
Sitter med Chilimobil 3Mbit fri surf just nu intropris 149:- mån under inledande 2mån men märkt av en del packet loss på mellan 0,3-0,7%
Har detta som mitt enda mobil och "internet" även hemma då jag har dålig ekonomi just nu men har en budget på max 400:- per månad för mobil och bredband.
Och Nej jag kan inte gå över 400:- per månad.

1) Vara kvar hos Chilimobil betala årsabonnemang 1790:- vilket ger kostnad på ca 149:- mån för mobil och "internet" 3Mbit.

2) Välja typ Fello eller Comviq , Hallon för mellan 105-109:- med 3-10GB surf samt köpa fiber bredband 10/10 för 269:- mån ca 374-378:- mån

3) Köpa Mobilabonnemang med fri surf på kampanj hos Telenor för 399:- mån bindning 24 mån efter kampanj 449:-

Moderator får flytta om inte hör hemma under Mobiltelefoner visste inte skulle lägga här eller Nätverk

Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang i detta fallet såklart, verkar inte tjäna något med bredband utan bara betala dyrare?
Räcker inte 3Mbit kan du väl uppgradera till 10mbit hos samma operatör? Eller annan som du säger.
Även deras 100mbit och "5g" är ju billigare än Telenor
Och Tre's nät (chilimobil) > Telenor, även om det kanske inte är så relevant om du bor i en storstad och/eller inte reser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Mobilabonnemang i detta fallet såklart, verkar inte tjäna något med bredband utan bara betala dyrare?
Räcker inte 3Mbit kan du väl uppgradera till 10mbit hos samma operatör? Eller annan som du säger.
Även deras 100mbit och "5g" är ju billigare än Telenor
Och Tre's nät (chilimobil) > Telenor, även om det kanske inte är så relevant om du bor i en storstad och/eller inte reser.

Har fått testat på 100Mbit och ligger mellan 3-10Mbit hos mig där jag mest använder det därav kvar på 3Mbit. Sen har Tre enbart 4G i mitt område bor norr om Stockholm dock inom Stockholms län de skulle utöka till 5G där men utanför mitt område jag bor i.

Mottagningen har jag inte problem med Chilimobil det är packet loss emellanåt och då laggar buffrar det när man kollar svt play och tv4play samt rakuten och Plutotv.

Permalänk
Medlem

Comviq mobilt bredband för 249 kr per månad?
https://www.comviq.se/bredband

Och typ Fello med halva priset i 5 månader?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Comviq mobilt bredband för 249 kr per månad?
https://www.comviq.se/bredband

Och typ Fello med halva priset i 5 månader?

Kollade faktiskt på det men priset 249:- var fel det är 299:- som gäller där. Men tack för tipset.
Packet loss som jag haft verkar vara fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Comviq mobilt bredband för 249 kr per månad?
https://www.comviq.se/bredband

Och typ Fello med halva priset i 5 månader?

Ser nu att denna månad har de faktiskt sänkt det till 249:-