Permalänk
Medlem

OS 2024 på Max

Någon annan än jag som har reagerat på den bedrövliga kvalitén på sändningarna? 30fps,låg bitrate. Trodde det var nåt fel hos mig först när man knappt kunde urskilja ansiktena på programledarna. Kollar jag på Kanal 5 via t ex Telia Play så ser det så otroligt mycket bättre ut. Men då får man ju en massa reklam!

Chattade med deras kundtjänst och killen där bekräftade att det inte såg bra ut från hans sida. Det enda han kunde säga var dock att det inte skulle sändas någonting från OS i 4K. Men varför det ser såhär dåligt ut visste han inte.

Edit, blev nog fel forumdel det här. Ni får flytta om det är så

Nu har den flyttat. - MOD
Permalänk
Medlem

Vad är frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad är frågan?

Läs första raden i inlägget igen kanske?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk

Nej det ser bra ut för min del.

Visa signatur

//

Permalänk

Hos mig är det inga problem med bildkvalitet. Har både tittat via deras hemsida på laptop och stationär, samt via deras app direkt i telefon eller genom att casta till TV.

Blev tvärt emot positivt överraskad att alla deras abonnenter kan se OS, till och med oss med halva priset. Sporttillägg brukar ju kosta skjortan, speciellt tex sommar/vinter OS eller EM/VM i fotboll.

Permalänk
Medlem

För mig ser det också bra ut, så länge jag har bra hastighet. (Har sett på OS på tåget och då blev det rätt så dålig kvalité, men det har mer med täckningen och hastigheten på mobila nätverket än Max)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Crisp som fan här på 500/500 telia lina, UniFi networks

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jahåpp, då är det väl nåt lurt hos mig ändå då! Tack för input

Permalänk
Medlem

Bildkvalitén kan jag inte klaga på med deras app på min LG-tv är bedrövlig. Det går knappt att spola och skulle man mot förmodan lyckas hålla in knappen vid precis på rätt tillfälle, så spolar den flera minuter.

Nu har Max dessutom tagit bort 4K/HDR för oss med det gamla halva priset abonnemanget, så efter OS är mitt uppsagt. Riktigt fult gjort av Max att köpa sig loss från halva priset abonnemangen genom att försämra tjänsten.

Rättstavning
Permalänk
Medlem

Ja jag tycker inte heller kvaliten är specielt bra på Max, kollar dagtid via VPN på Tysk TV som sänder OS gratis och ZDF har klart bättre bildkvalite än vad de är det lilla jag kollade via Max, petade igång det via google stickan o samma sak där

Permalänk
Medlem

Bilden på min LG C1 riktigt bra, på pc är det något sämre men ok.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk

Tycker också det är bra bild. Sen tycker jag appen är riktigt bra med där man kan klicka in på varje enskild sport o få tiderna för det.

Permalänk
Medlem

Kollade lite mens skateboarding på surfplattan med AMOLED-skärm, såg riktigt fint ut måste jag säga. Flöt på bra också, vet ej FPS eller bitrate, men som sagt så såg det riktigt fint ut på den 12"-skärmen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag kör Max via TeliaPlay på Firefox på Linux Mint LMDE (debian edition) och använder min TV som skärm.

Jag har lika bra upplösning som när jag kör kanal 5 på samma TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Nu har Max dessutom tagit bort 4K/HDR för oss med det gamla halva priset abonnemanget, så efter OS är mitt uppsagt. Riktigt fult gjort av Max att köpa sig loss från halva priset abonnemangen genom att försämra tjänsten.

Nej de har dom inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Jahåpp, då är det väl nåt lurt hos mig ändå då! Tack för input

Samma för mig och även andra som sagt de har problem.

250/250mbps men 100 via kabel i TVn (Google tv).

Bitrate verkar pendla ner till 480p allt för ofta.

Andra leverantörer som Netflix etc fungerar perfekt i 4k. Femman via stream fungerar bättre.

Tråkigt.

Edit: oops, hade padel-vpn igång. Funkar fint nu under handbollen.

Permalänk
Medlem

Inga problem här, kör via webbläsare W11(edge) (250 bahnhof)