Activision stänger av 65 000 COD-fuskare på en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Sjukt många fuskare så sorgligt.

Men jag vet inte om alla faktiskt har fuskat. Jag blev avstängd i en vecka i en vecka då de felaktigt ansåg att jag använt ett program för att fuska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Men jag vet inte om alla faktiskt har fuskat. Jag blev avstängd i en vecka i en vecka då de felaktigt ansåg att jag använt ett program för att fuska.

Jag blir avstängd jämt och jag fuskar då fan inte!
Riccoshet är fan ren skit och tcommunityt är toxic som fan å reportar alla som dödar dem.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

Så med andra ord exakt vad deras TOS säger att du inte ska göra.

Skrivet av trattjaevel:

Jag blir avstängd jämt och jag fuskar då fan inte!
Riccoshet är fan ren skit och tcommunityt är toxic som fan å reportar alla som dödar dem.

beroende på hur mycket intrång anti cheatet gör så kan den ju teoretiskt banna pga X installerad mjukvara på datorn.

är väl något anticheat som typ triggar om du har Ique(corsair) G-Hub(logitech), och en hel hög andra mus/tangentbordstillverkares mjukvara för att du KAN sätta upp automatisering i mjukvaran.

och vissa är ju så kinkiga så det räcker med att ha dem installerade behöver inte äns ha dem igång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

"Smurfing" borde klassas som fusk i alla rimliga omständigheter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde vara stenhårda mot fuskare. Varför inte stämpla de som har fuskat med något så andra kan se? Eller sammarbeta så man kan stänga av fuskare från Steam mm i ett halvår. Längre om man gör det igen.
Det förstör så mycket av spelupplevelsen att branchen måste göra något. Själv har jag bara spelat singleplayer de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corner:

Jag tycker man borde vara stenhårda mot fuskare. Varför inte stämpla de som har fuskat med något så andra kan se? Eller sammarbeta så man kan stänga av fuskare från Steam mm i ett halvår. Längre om man gör det igen.
Det förstör så mycket av spelupplevelsen att branchen måste göra något. Själv har jag bara spelat singleplayer de senaste åren.

Tyvärr så verkar det vara så att även en del oskyldiga åker på banhammer-svepet, jag har läst tillräckligt många poster om att typ en bugg i anticheat-programmet fick folk bannade (kommer inte ihåg vilket spel det var dock).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Så med andra ord exakt vad deras TOS säger att du inte ska göra.

beroende på hur mycket intrång anti cheatet gör så kan den ju teoretiskt banna pga X installerad mjukvara på datorn.

är väl något anticheat som typ triggar om du har Ique(corsair) G-Hub(logitech), och en hel hög andra mus/tangentbordstillverkares mjukvara för att du KAN sätta upp automatisering i mjukvaran.

och vissa är ju så kinkiga så det räcker med att ha dem installerade behöver inte äns ha dem igång.

Hade något triggat hade det inte varit så kallade shadowbans jag fått.
Nej, det är enbart baserat på reports från dåliga förlorare.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Så med andra ord exakt vad deras TOS säger att du inte ska göra.

beroende på hur mycket intrång anti cheatet gör så kan den ju teoretiskt banna pga X installerad mjukvara på datorn.

är väl något anticheat som typ triggar om du har Ique(corsair) G-Hub(logitech), och en hel hög andra mus/tangentbordstillverkares mjukvara för att du KAN sätta upp automatisering i mjukvaran.

och vissa är ju så kinkiga så det räcker med att ha dem installerade behöver inte äns ha dem igång.

Deras tos appliceras aldrig. Deras sponsrade streamers kör ju alltid ”unranked to gm” challenges.

Permalänk

Lite tråkigt att de säljer skins som ger klara fördelar i framförallt dmz läget som inbyggd uav mm? Hahaha nä Activision är mest intresserade av pengar och bryr sig inte nämnvärt om fuskande. Förr gick det bra att slå av crossplay men nu spelar de knappt någon roll med cronus som standard hos konsolfolket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Lite tråkigt att de säljer skins som ger klara fördelar i framförallt dmz läget som inbyggd uav mm? Hahaha nä Activision är mest intresserade av pengar och bryr sig inte nämnvärt om fuskande. Förr gick det bra att slå av crossplay men nu spelar de knappt någon roll med cronus som standard hos konsolfolket

Som om man ser skillnad på vanlig RAA i händerna på någon som vet hur man abusar den och någon som använder cronos..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Kan för mitt liv inte fatta hur man lirar COD istället för Battlefield, som att välja mellan rödbetssoppa & entrecote eller något. Inga fordon, det är typ CS med mindre banor och för de med 5 sekunders tidsuppfattningsspann. Känner de ens till att Battlefield existerar? har det någonsin kommit ett häftigt klipp från ett COD/Call of duty spel med någon bravur? Jag har varvat säkert 7 COD men varför i hela friden skulle jag spela mer än 5 minuters multiplayer på dem, de är för dåliga spel för det om det inte är nå story, inte pga fuskare eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

Enkel lösning, ett huvudkonto bunden till en person bekräftad med ID, sen kan man skapa underkonto, och om någon av dessa blir upptäckta och bannade för fusk, enkelt banna samtliga konton i spelet av denna person.

Fuskare är pest

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Skrivet av Coidon:

Kan för mitt liv inte fatta hur man lirar COD istället för Battlefield, som att välja mellan rödbetssoppa & entrecote eller något. Inga fordon, det är typ CS med mindre banor och för de med 5 sekunders tidsuppfattningsspann. Känner de ens till att Battlefield existerar? har det någonsin kommit ett häftigt klipp från ett COD/Call of duty spel med någon bravur? Jag har varvat säkert 7 COD men varför i hela friden skulle jag spela mer än 5 minuters multiplayer på dem, de är för dåliga spel för det om det inte är nå story, inte pga fuskare eller nåt.

För battlefield är ett annat typ av spel?
De flesta som kör cod kör det för warzone.
Battlefield dem gångerna jag har kört har haft sjuktligt mycket fuskare. Så många spelare så servern laggar.
Och sedan så är det bara chaos och man dör för nägon kör runt spawn för det är alltid ena sidan som är överlägsen.

Då har jag kört BF 1942, BF 3 och BF 4

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Så med andra ord exakt vad deras TOS säger att du inte ska göra.

beroende på hur mycket intrång anti cheatet gör så kan den ju teoretiskt banna pga X installerad mjukvara på datorn.

är väl något anticheat som typ triggar om du har Ique(corsair) G-Hub(logitech), och en hel hög andra mus/tangentbordstillverkares mjukvara för att du KAN sätta upp automatisering i mjukvaran.

och vissa är ju så kinkiga så det räcker med att ha dem installerade behöver inte äns ha dem igång.

Det är någonstans här jag personligen egentligen vill dra gränsen för att jag hellre släpper fuskare än att låta ett spel genomsöka vad jag har installerat på datorn...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Det är någonstans här jag personligen egentligen vill dra gränsen för att jag hellre släpper fuskare än att låta ett spel genomsöka vad jag har installerat på datorn...

Största problemet är ju dock att du vet inte vad som är av speltillverkaren klassat som fuskmjukvara eller inte och ganska normalt beteende att ev anticheat letat lite bland filer i närmre 20 år för att försöka hitta mjkvaror som tillåter ev automatisering osv osv.

anticheat endast baserade på statistik från spelarens spelande och är väldigt hit or miss och ganska opålitligt och visst kan nog ta mycket fuskare men även en bra spelare kan åka med på köpet så där av att typ alla anticheat idag gräver lite bland filerna på din dator och iaf försöker hitta kända mjukvaror som de anser är en "fuskmjukvara".

sen kan jag hålla med om att anticheat är gränsfall malware i vissa fall speciellt sådana som ligger gömda och körs utan att äns berört spel är igång och skickar till sina servrar vad de hittar på din hårddisk för program.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Största problemet är ju dock att du vet inte vad som är av speltillverkaren klassat som fuskmjukvara eller inte och ganska normalt beteende att ev anticheat letat lite bland filer i närmre 20 år för att försöka hitta mjkvaror som tillåter ev automatisering osv osv.

anticheat endast baserade på statistik från spelarens spelande och är väldigt hit or miss och ganska opålitligt och visst kan nog ta mycket fuskare men även en bra spelare kan åka med på köpet så där av att typ alla anticheat idag gräver lite bland filerna på din dator och iaf försöker hitta kända mjukvaror som de anser är en "fuskmjukvara".

sen kan jag hålla med om att anticheat är gränsfall malware i vissa fall speciellt sådana som ligger gömda och körs utan att äns berört spel är igång och skickar till sina servrar vad de hittar på din hårddisk för program.

En del kollar om t.ex. Auto Hot Key (eller vad den heter) körs.
Sedan har jag varit med om ett IDLE-spel hade "anti cheat" för klicka i singel player-spelet om du klickade "för fort" (går att göra manuellt utan en klicker) så fick du inget osv.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

En del kollar om t.ex. Auto Hot Key (eller vad den heter) körs.
Sedan har jag varit med om ett IDLE-spel hade "anti cheat" för klicka i singel player-spelet om du klickade "för fort" (går att göra manuellt utan en klicker) så fick du inget osv.

jo autohotkey och autoit är väl 2 väldigt användbara programvaror för att automatisera diverse saker även utanför spelvärlden men iom att de väldigt enkelt kan programmeras att göra saker automagiskt åt användaren baserat på X input så har de blivit lite nedklankade på av antcheat även om ditt användningsområde för det inte är avsett för att fuska i spel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows