Missa inte Månadens Drop!

Reddit kan låsa underforum bakom betalvägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Vad ska man börja använda för alternativ till reddit?

Linus Tech Tips onlyfans

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyllbert:

Vad ska man börja använda för alternativ till reddit?

Fediverse i helhet är väl det främsta. Finns många siter baserade på Lemmy och mbin som är kompatibla och kan nå samma innehåll.

T ex:

https://kbin.earth/ (mbin-baserad)
https://lemmy.world/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hård censurerat? Det beror ju på vilken subreddit du är i. Reddit har ju hamnat i nyheterna många gånger för att att INTE vara hård censurerad med subreddits som är öppet grovt rasistiska, white power, sexualisering av tonåringar och annat...

Det må vare fallet, för mig så tycker jag att det finns lesbiska, och att de har en rätt att existera. Reddit har gång på gång gjort det klart att det inte är tillåtet att vara född som en biologisk kvinna, som bara vill ha partners som är biologiska kvinnor. Det görs väldigt klart att alla "Lesbianer" skall lära sig uppskatta ett manligt könsorgan.
På reddit, men även många dating apps så får du en perma-ban för att säga i profilen att du endast vill dejta biologiska kvinnor. Sen när en del började använda emojis för att signalera detta så blev de även bannade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Det må vare fallet, för mig så tycker jag att det finns lesbiska, och att de har en rätt att existera. Reddit har gång på gång gjort det klart att det inte är tillåtet att vara född som en biologisk kvinna, som bara vill ha partners som är biologiska kvinnor. Det görs väldigt klart att alla "Lesbianer" skall lära sig uppskatta ett manligt könsorgan.
På reddit, men även många dating apps så får du en perma-ban för att säga i profilen att du endast vill dejta biologiska kvinnor. Sen när en del började använda emojis för att signalera detta så blev de även bannade.

Vill nog inte veta vilka subreddits du besöker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Isf gör ju reddit som företag rätt? De kan göra det så kass de vill och mjölka folk till max - folk kommer ju ändå att stanna kvar på plattformen.
gg reddit för att de har skapat så bra virtuellt heroin.

Personligen skulle jag inte vara beredd att betala för reddit. Det är bara underhållning i min värld och inget jag skulle förlita mig på eller anse seriöst.

Det skulle jag inte säga. Från ett ekonomiskt perspektiv var varumärket Reddit värt väldigt mycket i kundlojalitet, en immateriell tillgång som kan vara svår att kvantifiera. Vi vet inte riktigt hur mycket sämre lojaliteten är nu men vi kan säga med relativt hög säkerhet att den är betydelsefullt lägre nu än den var ett år innan deras IPO.

Poängen jag försöker komma till är att de har gjort som många andra amerikanska företag och bytt långsiktig stadig vinst till kortsiktig riskfylld vinst. Den vanliga syndabocken brukar vara att amerikanska företag skulle behöva göra på detta vis för att inte riskera stämningar från investerare, motiverat med att börsnoterade företag måste tillgodose investerarnas intressen. Min tolkning är dock att bra långsiktig ekonomisk hälsa borde vara att tillgodose investerarnas intressen så jag köper inte riktigt det resonemanget, men jag är inte advokat heller.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Det skulle jag inte säga. Från ett ekonomiskt perspektiv var varumärket Reddit värt väldigt mycket i kundlojalitet, en immateriell tillgång som kan vara svår att kvantifiera. Vi vet inte riktigt hur mycket sämre lojaliteten är nu men vi kan säga med relativt hög säkerhet att den är betydelsefullt lägre nu än den var ett år innan deras IPO.

Poängen jag försöker komma till är att de har gjort som många andra amerikanska företag och bytt långsiktig stadig vinst till kortsiktig riskfylld vinst. Den vanliga syndabocken brukar vara att amerikanska företag skulle behöva göra på detta vis för att inte riskera stämningar från investerare, motiverat med att börsnoterade företag måste tillgodose investerarnas intressen. Min tolkning är dock att bra långsiktig ekonomisk hälsa borde vara att tillgodose investerarnas intressen så jag köper inte riktigt det resonemanget, men jag är inte advokat heller.

Men det där med långsiktig vinst stämmer ju inte längre, nu består stora delar av marknaden av fonder, investmentbolag och riskkapital som vill tjäna så mycket som möjligt snabbt och sen sälja resterna, detta gäller inte bara USA utan har blivit vanligt på många ställen, ofta vill man ha tillbaka sina pengar med vinst på runt 5 år, företaget skiter de i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hård censurerat? Det beror ju på vilken subreddit du är i. Reddit har ju hamnat i nyheterna många gånger för att att INTE vara hård censurerad med subreddits som är öppet grovt rasistiska, white power, sexualisering av tonåringar och annat...

Ja jag blir lika förvänad varje gång jag testar reddit igen efter mitt långa uppehåll och ser att dom absolut mest populära trådarna är dom om att reddit nuförtiden är "hårt censurerat" och att alla inlägg som inte håller med dom "makthungriga moderatorerna" tas bort. Men jag ser aldrig att dom trådarna tas bort och med tanke på att dom trådarna i sig är dom mest populära så känns det långsökt att kalla Reddit för censurerat

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonhed:

Ja jag blir lika förvänad varje gång jag testar reddit igen efter mitt långa uppehåll och ser att dom absolut mest populära trådarna är dom om att reddit nuförtiden är "hårt censurerat" och att alla inlägg som inte håller med dom "makthungriga moderatorerna" tas bort. Men jag ser aldrig att dom trådarna tas bort och med tanke på att dom trådarna i sig är dom mest populära så känns det långsökt att kalla Reddit för censurerat

Det är ju 100.000 olika communities där alla har sina egna regler och lokala minihitlers som modererar efter eget huvud.

Därför låter det märkligt när man säger att ”reddit är si/så” bara för att den populäraste suben inte gillar ens superheta pepe memes. Gå någon annanstans bara.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det är ju 100.000 olika communities där alla har sina egna regler och lokala minihitlers som modererar efter eget huvud.

Därför låter det märkligt när man säger att ”reddit är si/så” bara för att den populäraste suben inte gillar ens superheta pepe memes. Gå någon annanstans bara.

Man får leta bra länge om man vill undvika mänsklighetens allra sämsta sidor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Man får leta bra länge om man vill undvika mänsklighetens allra sämsta sidor.

Varför man nu skulle vilja det, skevhet förnöjer och sätter färg på tillvarons fasa.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det är ju 100.000 olika communities där alla har sina egna regler och lokala minihitlers som modererar efter eget huvud.

Därför låter det märkligt när man säger att ”reddit är si/så” bara för att den populäraste suben inte gillar ens superheta pepe memes. Gå någon annanstans bara.

Tänker precis likadant.
Det jag menar är att jag orkar inte se det gnället på dom subreddits jag råkar vara på (Sverige och någon till bara, var inte aktiv sista testet här).

För vad jag minns så var det inte sånt monotont gnäll för några år sedan.

Kollade igår igen fast utan att vara inloggad och hittar samma sak - en tråd med 1000 upvotes där alla håller med varandra om något som har med invandring att göra. Sen skriver flera ändå typ att det "men man får väl inte säga såhär för då blir jag bannad". Fast ingen blir bannad? Det är ju uppenbart att alla håller med varandra och att ingen där är "vänster/kommunist/yada yada"

Sen är det upp till var och en om dom känner att dom får ut något av det. Men jag får verkligen inte ut något av det tyvärr

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Varför man nu skulle vilja det, skevhet förnöjer och sätter färg på tillvarons fasa.

Eller hur!
Man vill inte vara i en, vad kallar dom det, åsiktskorridor(?) hela dagarna.

(Iofs gillar ju jag inte att diskutera saker utan är helst på hobbycommunities och pratar om saker jag gillar att göra)

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Det skulle jag inte säga. Från ett ekonomiskt perspektiv var varumärket Reddit värt väldigt mycket i kundlojalitet, en immateriell tillgång som kan vara svår att kvantifiera. Vi vet inte riktigt hur mycket sämre lojaliteten är nu men vi kan säga med relativt hög säkerhet att den är betydelsefullt lägre nu än den var ett år innan deras IPO.

Poängen jag försöker komma till är att de har gjort som många andra amerikanska företag och bytt långsiktig stadig vinst till kortsiktig riskfylld vinst. Den vanliga syndabocken brukar vara att amerikanska företag skulle behöva göra på detta vis för att inte riskera stämningar från investerare, motiverat med att börsnoterade företag måste tillgodose investerarnas intressen. Min tolkning är dock att bra långsiktig ekonomisk hälsa borde vara att tillgodose investerarnas intressen så jag köper inte riktigt det resonemanget, men jag är inte advokat heller.

Absolut (håller med!) mitt resonemang är baserat på det ursprungliga påståendet användarna är förmodligen för beroende för att våga protestera på riktigt igen.
Skulle det INTE stämma så får de rätt stora problem.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Vad ska man börja använda för alternativ till reddit?

Tycker tyvärr inte det finns ett vettigt alternativ till Reddit...Hemsidan var helt perfekt som ett global forum för det man är intresserad av. Det finns så många nischade intressen som det helt enkelt är svårt att hitta andra folk som man kan disskutera med.

Permalänk
Medlem

Riktig skit sida men bra när man googlar ett ämne.

Permalänk
Medlem

Nu har iaf minst en sub-reddit fått betalvägg på reddit
https://new.reddit.com/r/lounge/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterSolen:

Nu har iaf minst en sub-reddit fått betalvägg på reddit
https://new.reddit.com/r/lounge/

Den har haft betalvägg sedan den skapades September 2009.
Det är en reddit gold-perk och har varit det hela tiden. Men mig veterligen är det den enda av runt en miljon subreddits som har det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS