Disney+ höjer årskostnaden med 300 kronor

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så 99 spänn/månaden eller 1190spänn/år är ju inget egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det är dyrt att producera skit som ingen vill se så pengarna lär ju in någonstans...

Skulle inte säga att ingen vill se det. Både min fru och min dotter älskade tex Vaiana/Moana, Coco och Encanto och innan dess såg min dotter Frozen sjuttioelva gånger.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Är väl bara Max som jag alltid har aktiverat pga 50% rabatt livet ut. Ser annars ingen anledning att ha en streamingtjänst varje månad/alltid.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer inte förnya vårt årsabonnemang som går ut i september, men det var bestämt sedan tidigare. Vi kommer bara ha Netflix kvar då vilket räcker gott och väl.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det är dyrt att producera skit som ingen vill se så pengarna lär ju in någonstans...

Om ingen vill se det spelar det väl ingen som helst roll vad tjänsten kostar? Eller menar du att folk prenumererar på saker de inte vill ha bara det är billigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Är redan begränsat till 2 strömmar för standard och 4 strömmar för premium. Begränsningar de till endast en ström per konto kommer mitt abonnemang sägas upp direkt.

Har fortfarande kvar årsabonnemang över nyår så får se hur skeleton crew levererar. Blir den lika medioker som acolyte kommer det nog sägas upp ändå oavsett prishöjningar.

Ah ok, läste inte hela brödtexten, då kan dom ju inte gnälla om man är 2/4 pers på ett abonnemang utan får ju börja sälja singelström för typ 445-595Kr/år.

Dålig jämförelse kanske:

Annars är det ju lite som en pizzeria som säljer familjepizza och bara lät hela familjen ha 1 tallrik och 1 uppsättning bestick och man får inte låna runt besticken och tallriken utan måste betala extra för fler.
Sedan förstår jag att fler än 8 uppsättningar bestick/strömmar kanske är lite överdrivet dock, men varför vara så sniken att inte tillåta att låna runt, det kostar ju inte säljaren något extra. Bara missad ocker.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ah ok, läste inte hela brödtexten, då kan dom ju inte gnälla om man är 2/4 pers på ett abonnemang utan får ju börja sälja singelström för typ 445-595Kr/år.

Dålig jämförelse kanske:

Annars är det ju lite som en pizzeria som säljer familjepizza och bara lät hela familjen ha 1 tallrik och 1 uppsättning bestick och man får inte låna runt besticken och tallriken utan måste betala extra för fler.
Sedan förstår jag att fler än 8 uppsättningar bestick/strömmar kanske är lite överdrivet dock, men varför vara så sniken att inte tillåta att låna runt, det kostar ju inte säljaren något extra. Bara missad ocker.

Det är trots allt disney diskussionen handlar om, de som lobbat lagarna att gå från 20 år kopieringsrätt innan det blir publik domän till tror det var 100 år efter att skaparen dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Uppsagt sedan länge

Samma. Protest-uppsägning för She-Hulk som kostade $25M per avsnitt och att dem lyckas förstöra mystiken med Star Wars genom att massproducera mediokra serier och filmer.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Det är trots allt disney diskussionen handlar om, de som lobbat lagarna att gå från 20 år kopieringsrätt innan det blir publik domän till tror det var 100 år efter att skaparen dött.

Det är sant att dom är rövhattar på flera plan, kopieringsrätten borde var mer flexibel och förverkas samma dag som det inte går att köpa & bruka produkten. Vilket kan vara hur länge som helst, men även hur kort tid som helst.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Samma. Protest-uppsägning för She-Hulk som kostade $25M per avsnitt och att dem lyckas förstöra mystiken med Star Wars genom att massproducera mediokra serier och filmer.

Håller med, fast Star Wars var ju mediokert även under George Lucas efter originaltrilogin. Filmer och tecknade serier om ewoks av låg kvalitet, prequel-trilogin som var så dåligt skriven och regisserad, Clone Wars som var mest filler, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratbongo:

Håller med, fast Star Wars var ju mediokert även under George Lucas efter originaltrilogin. Filmer och tecknade serier om ewoks av låg kvalitet, prequel-trilogin som var så dåligt skriven och regisserad, Clone Wars som var mest filler, osv.

Kan inte uttala mig så mycket om tecknat och skrivet förutom att jag gillade Dark Empire.

Gällande prequels så tror jag meningarna är mer delade. Dem som växt upp med dem älskar dem, mig själv inkluderad, medans dem som upplevt magin med originalet inte kan sluta reta sig på Jar-jar Binks 😉

Däremot tror jag att det är allmänt konsensus att i stort sett allt som Disney gjort ligger under mediokert. Första säsongen i Mandalorian undantaget eventuellt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

Priset blir alltså 99 kr i månaden. För 4 enheter streaming, 4k, HDR och Dolby Atmos?

Det måste ju fortfarande tveklöst vara den mest prisvärda streamingtjänsten, 99 kr är absolut inte dyrt. Folk söker verkligen efter något att gnälla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Priset blir alltså 99 kr i månaden. För 4 enheter streaming, 4k, HDR och Dolby Atmos?

Det måste ju fortfarande tveklöst vara den mest prisvärda streamingtjänsten, 99 kr är absolut inte dyrt. Folk söker verkligen efter något att gnälla på.

Nej, 89 kr är för Standard, dvs 2 enheter samtidigt och 1080p.

Vill du ha 4 enheter, 4K, HDR och Dolby Atmos måste du ha Premium, som då kostar 119 kr.

Permalänk
Medlem

Haha det är precis såhär streamingtjänsterna trycker tillbaka kunderna till piratbukten

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Kan inte uttala mig så mycket om tecknat och skrivet förutom att jag gillade Dark Empire.

Gällande prequels så tror jag meningarna är mer delade. Dem som växt upp med dem älskar dem, mig själv inkluderad, medans dem som upplevt magin med originalet inte kan sluta reta sig på Jar-jar Binks 😉

Däremot tror jag att det är allmänt konsensus att i stort sett allt som Disney gjort ligger under mediokert. Första säsongen i Mandalorian undantaget eventuellt.

Tycker ju att prequeltriologin är värsta dygan, men det är ju uppenbart så att det då finns de som älskar den. Vilket gör det troligt att om 10-20 år så kommer det vara en massa som älskar Disneys VII, VIII, och IX. Tänk på det...

Tycker förövrigt värre om I-III än VII - IX. Och vad George Lucas lyckades få för sig att göra med orginaltrilogin...

Rogue One (förrutom sista sekvensen vilket inte passar in sett till IV) och Andor var allt annat än mediokert, något av det bästa i universumet.

Permalänk
Skrivet av Dawelio:

Nej, 89 kr är för Standard, dvs 2 enheter samtidigt och 1080p.

Vill du ha 4 enheter, 4K, HDR och Dolby Atmos måste du ha Premium, som då kostar 119 kr.

<Uppladdad bildlänk>

Verkar stämma bra.

Fortfarande billigt.

Permalänk
Medlem

Å va fint, de höjer två dagar innan min förnyelse. Avbeställt.

Permalänk
Medlem

Vilket icke-problem. Finns ingen videotjänst som är värd att ha 12 av 12 månader så för min del så kan års-prenumerationerna få kosta hur mkt de vill.

Permalänk

Tur man har Premium men om det blir en senare rejäl prishöjning blir det goodbye. Så mycket att glo på är där inte. Just nu är Bones jag kollar på.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Nej, 89 kr är för Standard, dvs 2 enheter samtidigt och 1080p.

Vill du ha 4 enheter, 4K, HDR och Dolby Atmos måste du ha Premium, som då kostar 119 kr.

<Uppladdad bildlänk>

Fast väljer man års-abonnemang så blir det 99kr/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Fast väljer man års-abonnemang så blir det 99kr/månad.

Ah personen syftade på att det blir 99 kr per månad om man tar års, det är sant det. Trodde personen kanske var osäker på priset för just den modellen av abonnemanget, därav

Permalänk
Medlem

Eh, min förnyelse är samma datum som de höjer... Får se om det blir att ha kvar tjänsten eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det är dyrt att producera skit som ingen vill se så pengarna lär ju in någonstans...

Inside out 2? (Läs: $$$ [aka mest inkomstbringande filmen hittills 2024])

Skrivet av Deeziel:

Å va fint, de höjer två dagar innan min förnyelse. Avbeställt.

Det är väl bara teckna nytt årsabonnemang för att låsa priset ett år till och ha dubbelt i två dagar? Jag har kört löpande debitering men låste upp nu. Har förnyelse den 25 aug så det var ju lägligt och bra.

Mer citat och lite mer kött på benen gällande insidan ut 2.
Visa signatur

Truddelutt :)

Permalänk
Medlem

Jag köpte Disney + på månadsbetalning just för 1 år kändes lite väl mycket. Borde egentligen säga upp det för den har inget som jag vill titta på även om star och liknande ingår.

La ju ner en bra serie efter en säsong, så för tillfället kunde jag lika gärna säga upp det oavsett vad det kostar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Enligt denna nyhet på Sweclockers så är det INTE en höjning av årsavgiften nu den 15 september. Bara att vi som betalat för ett år får den vanliga taxan på 1190kr när vi förnyar vårat års-abb.

Alltså så har det kostat 1190kr/år sedan 25 december om inte Sweclockers hade helt fel då?

Så vi som betalat 890:- förut innan höjningen får en ökning precis som alla som betalar månadsvis fick en ökning vid deras nästa betalning. Jag kör på ett år till med Disney, tittar rätt mycket just nu på serier där.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Det är inte att det nya priset är dyrt, det var att det tidigare priset var alldeles för lågt.

Det folk suktar efter är en ny typ av medieleverans vilket är tekniskt unik så att de som skapar film/serier inte har något val än att samlas på den nya tjänsten. Då kan konsumenten få ändlöst med underhållning till noll och intet, ungefär som när Netflix var först på bollen med streaming. Med andra ord: monopol.

Jag förstår inte hur man kan förvänta sig att ha tillgång till allt material man vill ha för ett par hundralappar i månaden.

Om vi bortser från abonnemang som är fokuserade på sport så kostar streamingtjänster ganska lite per månad, 100-200/månad ungefär, för obegränsad tillgång till enskilld aktörs bibliotek. Det är otroligt lite pengar, det är nästan inget för sådan lyxkonsumption. De som klagar på dessa otroligt dyra tjänster kan ju börja köpa vad de vill ha per serie eller film istället så får man se hur "dyra" dessa tjänster är.

Finns inget att kolla på? Säg upp.

För dyrt? Säg upp.

Det är inte svårare än så.

Ganska trött på den klagosång man ser varje gång det kommer en artikel om dyrare streamingtjänster. Folk är så bortskämda att de klagar över en ökning om 25:- per månad, typ 2-3 piggelinglasspinnar.

Och "måste" man ha alla 6-7 tjänster (eller hur många det nu än är) för att det finns en serie på den ena eller andra plattformen så är det ett val man gör aktivt. Men jag tror nog det finns mer än 1 film/serie per tjänst för ALLA och då måste jag i ärlighetens namn förundras över hur otroligt mycket fritid folk har så att de hinner kolla på alla de där serierna och filmerna. Betala för att bli passiv kallar jag det för.

Sagt det tidigare, det är ingen rättighet att ha tillgång till billiga streamingtjänster.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Hatar varumärket disney och har aldrig testat.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Kan inte uttala mig så mycket om tecknat och skrivet förutom att jag gillade Dark Empire.

Gällande prequels så tror jag meningarna är mer delade. Dem som växt upp med dem älskar dem, mig själv inkluderad, medans dem som upplevt magin med originalet inte kan sluta reta sig på Jar-jar Binks 😉

Däremot tror jag att det är allmänt konsensus att i stort sett allt som Disney gjort ligger under mediokert. Första säsongen i Mandalorian undantaget eventuellt.

Jag kan gilla prequel-trilogin för att det är Star Wars men den har rätt stora brister överlag egentligen. Jag anser nog att Rogue One och Andor är det bästa i Star Wars sedan originaltrilogin.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte förnya prenumerationen. Finns ingen anledning att binda upp sig på en massa tjänster, bättre att ta och betala för en månad då och då när det finns något sevärt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Enligt denna nyhet på Sweclockers så är det INTE en höjning av årsavgiften nu den 15 september. Bara att vi som betalat för ett år får den vanliga taxan på 1190kr när vi förnyar vårat års-abb.

Alltså så har det kostat 1190kr/år sedan 25 december om inte Sweclockers hade helt fel då?

<Uppladdad bildlänk>

Så vi som betalat 890:- förut innan höjningen får en ökning precis som alla som betalar månadsvis fick en ökning vid deras nästa betalning. Jag kör på ett år till med Disney, tittar rätt mycket just nu på serier där.

Jag köpte för 890kr nu i Juli, jag är ganska säker att ändrade priset började gälla vid månadsskiftet

Edit: dubbelkollade nu och inser att jag har råkat få Standard, och inte Premium… vafan!