Säljes: Gaming-PC – Klar för alla spel! 2024

Permalänk
Medlem

Säljes: Gaming-PC – Klar för alla spel! 2024

Hej

Kraftfull Gaming-PC i utmärkt skick, perfekt för dig som vill köra de senaste spelen

Specifikationer:

- CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2 GHz 8-Core Processor

- CPU-kylare: Deepcool AK620 DIGITAL 68.99 CFM

- Moderkort: Asus ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI ATX AM5

- RAM: Corsair Vengeance 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL30

- Lagring: Western Digital WD_Black SN850X 1 TB M.2 NVMe SSD

- Grafikkort: Asus DUAL OC GeForce RTX 4070 SUPER 12 GB

- Chassi: Asus TUF Gaming GT502 ATX Mid Tower

- Nätaggregat: Corsair RM750e (2023) 750 W 80+ Gold

- Fläktar: 7x 120 mm

* finns i Stockholm/Solna

Pris:

SEK

* Kvitto och garanti finns

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du skrivit fel på utgångspriset? Det kostar ju mindre att bygga denna dator helt ny...

Permalänk
Medlem

Nypris på inet ca. 3k under utgångspris...
https://www.inet.se/datorbygge/b1543782/sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ehrix:

Nypris på inet ca. 3k under utgångspris...
https://www.inet.se/datorbygge/b1543782/sweclockers

Bör ju ha med lika många fläktar samt byggnation för en 1:1 jämförelse. Men ja, fortfarande alldeles för dyrt

Permalänk
Medlem

Kan du uppdatera med ålder på komponenterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Bör ju ha med lika många fläktar samt byggnation för en 1:1 jämförelse. Men ja, fortfarande alldeles för dyrt

Här är priset för komponenterna:

Ihopbyggd eller inte spelar egentligen ingen roll när man säljer på SweC i och med att typ 90% av användarna både kan och föredrar att bygga sina egna datorer. Rent generellt så får man räkna med att förlora typ 40% på en dator mer eller mindre direkt om man tänkt sälja den här på SweC. Vill man få ut max, i synnerhet för en dator som denna som för många är estetiskt tilltallande bör man nog överväga att sälja på en marknadsplats där köpare primerar att datorn är färdigbyggd till skillnad från här där det nog snarare ses som en nackdel att inte få välja komponenter själv.

Här på SweC skulle jag gissa att man kan få runt 11-13k för datorn och på Blocket kanske 14-18k.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Ny medlem så har kanske inte full koll.

Sänk priset med 10000 så börjar kanske buden trilla in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehskha:

Kan du uppdatera med ålder på komponenterna?

Allt köptes nytt den 18 juni 20204, och jag glömde nämna att det kommer med Windows 11.

Jag ser att vissa är oroliga över priset, men priset är baserat på vad det faktiskt kostade mig, varken mer eller mindre. Om du kan bygga det billigare, varsågod och gör det.

Det här är något färdigt för den som söker efter det.

mvh

Permalänk
Medlem

Sålde dator bättre än denna här på sweclockers med 4080 rog strix för 20k för ett par månader sedan

Visa signatur

7950X, 32GB @ 6000mhz, RTX 4090
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fdswe:

Allt köptes nytt den 18 juni 20204, och jag glömde nämna att det kommer med Windows 11.

Jag ser att vissa är oroliga över priset, men priset är baserat på vad det faktiskt kostade mig, varken mer eller mindre. Om du kan bygga det billigare, varsågod och gör det.

Det här är något färdigt för den som söker efter det.

mvh

Fel argument för att sälja här på swec, prova blocket alt marketplace!

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 16000kr.

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Fel argument för att sälja här på swec, prova blocket alt marketplace!

Tack för att du informerade mig! Jag är ny i landet och ny medlem här, så jag förstår nu att det kanske inte är rätt plats att sälja här på Swec. Jag kommer att prova Blocket eller Marketplace istället. Kanske kan en admin stänga tråden? En återbetalning vore också trevligt, haha! 😄

Tack för förståelsen! @jreklund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fdswe:

Tack för att du informerade mig! Jag är ny i landet och ny medlem här, så jag förstår nu att det kanske inte är rätt plats att sälja här på Swec. Jag kommer att prova Blocket eller Marketplace istället. Kanske kan en admin stänga tråden? En återbetalning vore också trevligt, haha! 😄

Tack för förståelsen! @jreklund

Vill du sälja din dator för vad den faktiskt är värd så är Sweclockers helt rätt ställe att sälja den på då användarna här har ganska bra koll på vad datorer och komponenter är värda. Men det betyder också att du inte kan förvänta dig att sälja den för samma pris som du köpte den för - för varför skulle man köpa datorn begagnad av dig om man lika gärna kan köpa den för samma pris ny av en butik och då även få både ångerrätt och garanti.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Om du vill börja "flippa" datorer så finns det ett antal personer som ändå tjänar lite pengar på det när de säljer via facebook eller blocket. De är dock ganska öppna med att de gör det för att det är kul, och de kanske tjänar 1000kr som då blir ersättning för tiden att montera. Min syster köpte själv från en sådan (Vilket var bra för jag slapp bygga). Det är då oftast lite äldre komponenter så priset inte faller så mycket under tiden det byggs eller om de står i lager. Dock tillräckligt bra datorer för att maxa fortnite och spel kidsen kör. De kan också vifta hem diverse komponenter vid rea för att förbättra marginalen.

Oavsett var du försöker sälja den här tror jag du bör sänka dina förväntningar exakt samma dator med byggnation och frakt på inet kostar 24 973kr just nu.

Om jag var du hade jag försökt njuta lite av din härliga dator och spela igenom Fallout London exempelvis.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 16 500 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 17 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Ny medlem så har kanske inte full koll.

Sänk priset med 10000 så börjar kanske buden trilla in.

haha där är han igen. Bara påpekar folk ska sälja billgt. Kollade hans profil tagit överpriser för gamla komponenter. Saker jag själv slängt i grovsoprummet. Gammal 1080 tog han 1800 kr för hahaha
Skulle vi sälja våra datorer löst i delart skulle vi får mera. Bryr dig inte om den där Som bara ska in peta på annonser för han själv sitter med gammal teknik!!

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

haha där är han igen. Bara påpekar folk ska sälja billgt. Kollade hans profil tagit överpriser för gamla komponenter. Saker jag själv slängt i grovsoprummet. Gammal 1080 tog han 1800 kr för hahaha
Skulle vi sälja våra datorer löst i delart skulle vi får mera. Bryr dig inte om den där Som bara ska in peta på annonser för han själv sitter med gammal teknik!!

han har ju rätt här?
att sälja en dator på swec för nypris går aldrig, och höga utgångspriser brukar generellt bara leda till ingen aktivitet, istället för budgiving som oftast slutar i rimliga priser för både köpare och säljare.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

han har ju rätt här?
att sälja en dator på swec för nypris går aldrig, och höga utgångspriser brukar generellt bara leda till ingen aktivitet, istället för budgiving som oftast slutar i rimliga priser för både köpare och säljare.

nej nej. Folk här borde inte försöka hitta billigt för dem ska spara på andra.
Man får ju mer sälja datorn lös i delar på tradera. Haha bara min gpu gick för 13000 kopstade 16500 ny.
Kolla denna bara vad den är uppe i :https://www.tradera.com/item/120308/642732821/asrock-z790-nova-with-i9-14900kf
Och det moderkortet är ett 4000 kr kort. Mitt Mob kostade 10 000 nytt. men här skulle jag få 24 000 för datan haha pinsamt.
Bygg nytt så fåni lätta på lädret själva. Sitter med gammalt skrot och kommenterart..Nä aldrig mer annons här!

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

nej nej. Folk här borde inte försöka hitta billigt för dem ska spara på andra.
Man får ju mer sälja datorn lös i delar på tradera. Haha bara min gpu gick för 13000 kopstade 16500 ny.
Kolla denna bara vad den är uppe i :https://www.tradera.com/item/120308/642732821/asrock-z790-nova-with-i9-14900kf
Och det moderkortet är ett 4000 kr kort. Mitt Mob kostade 10 000 nytt. men här skulle jag få 24 000 för datan haha pinsamt.
Bygg nytt så fåni lätta på lädret själva. Sitter med gammalt skrot och kommenterart..Nä aldrig mer annons här!

Skönt, så slipper vi sånna som dig

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Skönt, så slipper vi sånna som dig

Petetiska medelårders män som ska klaga? men inte handla

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX