Quiz: Vad kan du om hemautomation?

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Vad kan du om hemautomation?

Har du stenkoll på prylarna som kan automatisera ditt hem? Gör quizet och testa dig själv.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte nöjd, borde ha tänk bättre.

Permalänk
Medlem

Måste ha varit extremt lätta frågor då jag är tämligen ointresserad av det och i en liten lya i stan så är gräsklippare inget man har behov av.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Motsätter mig frågan om vilken typ av enhet det är som styr enheter centralt kallas. Den kallas väl olika av olika tillverkare? 😶

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Kändes som min quiz för en gångs skull även om jag missade AES frågan.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste att ha koll på är att S-et i IoT står för säkerhet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wow, äntligen nån jag kunde alla svar på

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk

Robotgräsklipparen är en kuggfråga. Det är Husqvarna som tillverkar gardenas klippare.

Rätt fråga borde vara, vad är det för märke på klipparen på bilden?

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte köpt en enda pryl som har med smarta hem att göra, och inte heller övervägt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Lättgissat test

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

motsätter mig att tillfälliga koder skulle vara vanligare än nfc eller rfid på smarta lås.
hur många använder tillfälliga koder vs kort på hotell,gym,företag osv, talar vi villa, hur många vet ens hur dom ska skapa en tillfällig kod vs att ge bricka till hantverkaren.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kan ju knappt någonting egentligen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

motsätter mig att tillfälliga koder skulle vara vanligare än nfc eller rfid på smarta lås.
hur många använder tillfälliga koder vs kort på hotell,gym,företag osv, talar vi villa, hur många vet ens hur dom ska skapa en tillfällig kod vs att ge bricka till hantverkaren.

Samma, trodde ärligt att det var en "alla svar är rätt" fråga. 😅

Permalänk
Medlem

Kunde första och sista, resten måfå

Permalänk
Medlem

Måste man läsa hela frågan innan man svarar?

Gamla takter sitter i. Det var likadant i plugget. Jag läser halva frågan och antar resten. Blir ju "så där" ibland.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Länge sedan det blev full pott, så det var dafa nu!

Permalänk

märks att man håller på en hel del med hem automation

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D