Vad får dig att omedelbart tappa intresset för ett spel när du läser beskrivningen?

Permalänk
Medlem

Vad får dig att omedelbart tappa intresset för ett spel när du läser beskrivningen?

För mig är det "souls-like". Livet är för kort och jag är ingen masochist så det blir ett omedelbart NEXT!

Permalänk
Moderator
Moderator

MMO, på grund av tidsaspekten.

Finns nog mycket annat, men det är nog den största gemensamma nämnaren.

"Requires Ubisoft Connect" är väl ingen höjdare direkt heller...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

FPS

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Lite samma för mig, men även ”linjär story” och dylikt…..
Har fått för mig att jag ogillar det.
Jag vill ha never ending, open world, stort….”gör vad du vill, när du vill, hur du vill”….typ….

Multiplayer får mig att zappa vidare på en gång också….spelar uteslutande själv!

Permalänk
Medlem

Turn based.

Permalänk
Medlem

Pay to win
Moba
FPS

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Microtransaktioner.

Permalänk
Medlem

Allting över 30 euro.

DLC.

Epic Games xclusive

Multiplayer

Early Access ( kanske wishlistar dock, jag jobbar inte gratis för att buggtesta)

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inte beskrivning, men spel med endast text to voice röster...

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Souls like
MOBA
Puzzle

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett gäng saker som får mig att säga nope. Multiplayer generellt är nåt som får mig att gå vidare till nästa spel. Souls-likes, speciellt när det är hela paketet som ett souls spel brukar innebära. Turbaserade strider (så länge det inte är kort eller brädspel) är också nåt som jag inte riktigt kan med. Det samma gäller nog "manager" baserade strider, d.v.s. där du ger kommandon till karaktärerna och sen utför dom det automatiskt, jag föredrar lite mer "hands-on". Rogue-likes går också för det mesta bort, mest på grund av att jag inte orkar med hela grejen med att börja om när man dör. Och om ett spel har Lego i titeln så hoppar jag över det, spelar hellre "originalet" än nåt som blivit "omgjort" till Lego version. Dom flesta spel som har Simulator i titeln går också bort.

Så med andra ord så är det ganska mycket som får mig att tappa intresset.

Permalänk
Medlem

Turn based.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Turn based.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte beskrivning, men spel med endast text to voice röster...

Med tanke på hur bra de håller på att bli så tror jag att jag snart kommer istället se det som något positivt. Istället för att fem personer ljudsätter alla tusentals karaktärer i Skyrim eller liknande så hade jag gärna sett genererad röst.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Inte direkt beskrivningen, men när de bara visar skärmdumpar utan UI. Jag vill se hur spelet faktiskt ser ut när man spelar. Och ännu värre om skärmdumparna är av typen där de täcker över hälften av bilden med onödig grafik som dåliga mobilspel gillar att göra, då går jag direkt vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Turn based.

Då gillar du inte baldur's gate 3.

Permalänk
Medlem

PvP, MOBA, FPS - helt ointressant för min del.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Souls like. Mmo, multiplayer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Dåliga recensioner
På yngre dagar trotsade jag vad andra tyckte och försökte bilda mig en egen uppfattning men nu har jag inte tid att chansa utan vill bara spela sånt som andra tycker är ok fan va dumt det låter ser jag nu

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

JRPG och Nintendo. Känner mig som ett freak som ogillar båda 🤣

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

"Always online".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Survival
Souls-like
Early Access

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Endast multiplayer... Jag vill gärna ha ett storymode jag kan köra ensam och pausa när jag vill och känner för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

MMO, på grund av tidsaspekten.

Finns nog mycket annat, men det är nog den största gemensamma nämnaren.

"Requires Ubisoft Connect" är väl ingen höjdare direkt heller...

MMO, tror jag aldrig spelat något MMO faktiskt. Skulle nog inte ha tid idagsläget heller, jag är sån som hatar att förlora så det betyder att jag skulle behöva ha lite tid för spelet att bli bra på det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional