Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Hur tjänar ens Kick något på att vara med, sist och näst sista i princip jämt.

Känns jävligt dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Hur tjänar ens Kick något på att vara med, sist och näst sista i princip jämt.

Känns jävligt dyrt.

Var länge sen Sauber gjorde någon glad. Var väl typ när de hette Sauber lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-f2-racer-...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Hum, lite otippat när ryktena snurrade kring Mick Schumacher och Liam Lawson. Men men, det kanske blir bra även om det känns risky att ta in en helt färsk rookie. Kan ju iofs knappast bli värre än Logan 🙄.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Hum, lite otippat när ryktena snurrade kring Mick Schumacher och Liam Lawson. Men men, det kanske blir bra även om det känns risky att ta in en helt färsk rookie. Kan ju iofs knappast bli värre än Logan 🙄.

Tror inte att Lawson hade fungerat för Williams. RBR har avtalat i hans kontrakt att han kan bli utlånad, men också återkallad till RBR vid vilket tillfälle som helst; vilket inte hade varit så bra för Williams som behöver en förare för resten av säsongen.

Schumacher är ett spännande prospekt, men varför byta ut en förare som bara kraschar till en förare som i princip också bara kraschade?

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Tror inte att Lawson hade fungerat för Williams. RBR har avtalat i hans kontrakt att han kan bli utlånad, men också återkallad till RBR vid vilket tillfälle som helst; vilket inte hade varit så bra för Williams som behöver en förare för resten av säsongen.

Schumacher är ett spännande prospekt, men varför byta ut en förare som bara kraschar till en förare som i princip också bara kraschade?

Nä jag läste att James inte var så intresserad av en sån lösning. Lite drygt att få Liam för att sen eventuellt få släppa honom igen bara för att RBR plötsligt får för sig att göra nån rokad själva 😅

Mick har jag hela tiden haft en bad feeling om, det fanns ju en bra anledning till varför Haas droppade honom 💥🏎️

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Nä jag läste att James inte var så intresserad av en sån lösning. Lite drygt att få Liam för att sen eventuellt få släppa honom igen bara för att RBR plötsligt får för sig att göra nån rokad själva 😅

Mick har jag hela tiden haft en bad feeling om, det fanns ju en bra anledning till varför Haas droppade honom 💥🏎️

Han var i alla fall bättre än Mazespin, även om det var marginellt.

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Han var i alla fall bättre än Mazespin, även om det var marginellt.

Ah, Mazespin, good times, good times 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket race av Leclerc!

Mclaren har ingen lust att vinna förar-VM

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Vilket race av Leclerc!

Mclaren har ingen lust att vinna förar-VM

Lando verkar inte ha någon lust vinna vm skulle jag säga snarare Konstruktörsmästerskapet är viktigare så bra att teamet inte lägger krokben för piastri. Bra sätt att få två bilar som presterar. Nästa år är troligen piastri den starkare av dem.

Ferraris mästerstrateger slår till igen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Piastri verkar väldigt mogen och har rätt inställning. Han är inte där för att vara 2:e förare. Hans omkörning av Lando var grym, likaså hur han han höll Russel ifrån sig i första kurvan, raceinställning som Hamilton, Schumi eller Verstappen. De skulle hållt Lando kvar på banan och bromsat Leclerc så hade de med all sanolikhet varit 1-2. Men grymt kul för Leclerc och för en gång skull lyckades de med strategin (eller de tog vara på McLarens brist på densamma). Tror McLaren oxå ser att Piastri är den med mest världsmästarinställning av deras båda förare och därför låter de inte Norris få en försteförarroll.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Piastri verkar väldigt mogen och har rätt inställning. Han är inte där för att vara 2:e förare. Hans omkörning av Lando var grym, likaså hur han han höll Russel ifrån sig i första kurvan, raceinställning som Hamilton, Schumi eller Verstappen. De skulle hållt Lando kvar på banan och bromsat Leclerc så hade de med all sanolikhet varit 1-2. Men grymt kul för Leclerc och för en gång skull lyckades de med strategin (eller de tog vara på McLarens brist på densamma). Tror McLaren oxå ser att Piastri är den med mest världsmästarinställning av deras båda förare och därför låter de inte Norris få en försteförarroll.

Kan dock tycka för i år i och med norris faktiskt hade chans, liten men ändå. Att de ger norris lite prio några race, typ fram till efter singapor. Ser om han kan klämma en titel. Om det inte går så låt dem fighta fritt igen. Annars släpper man dem fria nästa år.
Känns som de fumlar lite över varandra just nu. Klämmer nog team mästerskapet ändå men de hade i teorin kunnat få båda mästerskapen om de prioriterat norris nu.
Men ja, känns som om piastri steppar upp lite till så är han definetivt deras nr1 som kan knipa ett världsmästerskap nästa år om bilen fortsätter bli bättre

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Gissar på att Charles drar på sig minst 4 DNF under resten av säsongen på grund av detta.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli orolig att Max inte vinner förarmästerskapet. Hur ska han då bli goat…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Jag börjar bli orolig att Max inte vinner förarmästerskapet. Hur ska han då bli goat…

Man kan ju alltid hoppas han inte gör det, tydligen är han inte så överlägsen när bilen inte är en 1s snabbare/varv.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Man kan ju alltid hoppas han inte gör det, tydligen är han inte så överlägsen när bilen inte är en 1s snabbare/varv.

Lite tröttsamt att lyssna på allt gnäll över både Hamilton och Verstappen. Innan dess va det Schumacher som fick skit.

Man kan ju också säga att han ändå överpresterar?
Vore ju sensationellt om han för andra gången på 4 år vinner förartiteln i en bil som inte vinner konstruktörs-VM. Vilken annan förare tar hälften av sina titlar i en sämre bil?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Lite tröttsamt att lyssna på allt gnäll över både Hamilton och Verstappen. Innan dess va det Schumacher som fick skit.

Vore ju sensationellt om han för andra gången på 4 år vinner förartiteln i en bil som inte vinner konstruktörs-VM. Vilken annan förare tar hälften av sina titlar i en sämre bil?

Det kanske spelar in lite att Perez inte tar några poäng öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Mattias Ekström och även andra rallycross-förare brukar nämna ibland att om de inte använt alla sina varningar har de inte maximerat helgen och därav kunnat få mer poäng etc. om du nyttjat allt. Max får helt enkelt börja köra som 2021, han har ju massa penalty points att nyttja för att krasha ur Norris.

Men annars måste jag säga att jag avskyr det där amerikanska konceptet "goat" som de pratar om i alla kategorier av livet. Det är extremt få tillfällen man kan mäta olika personers potentiella kapacitet mot varandra.
Verstappen är redan i samma samtal som de andra främsta inom F1 men det finns inget mer att bevisa imo inom F1 inom den kategorin. Att köra vidare och potentiellt vinna mer i en vinnande bil som Hamilton är snarare bara maximera statistiken. Det är kanske så att uthållighet eller brist på annat att göra som gör att man hänger kvar.

Personligen skulle jag se det som mycket mer imponerande om Verstappen slutade nu och började i t.ex Rally eller något för att visa om han är multikonstnär ala Ekström, Loeb etc.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Det kanske spelar in lite att Perez inte tar några poäng öht.

Fast de fanns ju en anledning till att perez varit såpass mycket segare.. Verstappen hade assymetriska bromsar, vilket perez aldrig hade på sin bil. Sen han blev av med de, har han inte vunnit ett enda race, och han och Perez legat bra mycket jämnare. Därför han fått stanna som förare, istället för att blivit utbytt som många tycker skulle hända. Samma som Schumacher hade ett eller ett par år kontra teammate.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Vilken annan förare har suttit i en överlägsen bil de sista åren och haft en snigel som stallkamrat?
Jag säger inte att han inte är duktig eller en av de bästa på griden, det är han utan tvekan.
Men Perez är en stor del av varför han ser så överlägsen ut.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Vilken annan förare har suttit i en överlägsen bil de sista åren och haft en snigel som stallkamrat?
Jag säger inte att han inte är duktig eller en av de bästa på griden, det är han utan tvekan.

Bottas var ju inte direkt stark i racen. Men satt i en överlägsen bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Denna eviga diskussion…
Jag tycker inte Perez är en särskilt dålig förare. Det är inte Gasly, Albon eller Sainz heller.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Fast de fanns ju en anledning till att perez varit såpass mycket segare.. Verstappen hade assymetriska bromsar, vilket perez aldrig hade på sin bil. Sen han blev av med de, har han inte vunnit ett enda race, och han och Perez legat bra mycket jämnare. Därför han fått stanna som förare, istället för att blivit utbytt som många tycker skulle hända. Samma som Schumacher hade ett eller ett par år kontra teammate.

Ja för de fuskade nog med bara en av bilarna🤣😇

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Ja för de fuskade nog med bara en av bilarna🤣😇

Var väl aldrig fusk de justerar reglementet eftersom. Har då inte läst något om bestraffning. Perez klarade nog inte av att köra med assymetriska bromsar men han lär ju va mer konkurrenskraftig nu ett tag då han är inkörd på att köra utan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Fast de fanns ju en anledning till att perez varit såpass mycket segare.. Verstappen hade asymmetriska bromsar, vilket perez aldrig hade på sin bil. Sen han blev av med de, har han inte vunnit ett enda race, och han och Perez legat bra mycket jämnare. Därför han fått stanna som förare, istället för att blivit utbytt som många tycker skulle hända. Samma som Schumacher hade ett eller ett par år kontra teammate.

Det är alltså bekräftat att något team haft asymmetriska bromsar, och att detta team var RBR och endast på Verstappens bil? Jag skulle gärna ta del av den källan!

Jag säger inte att det är omöjligt, men enligt Mark Hughes (Brittisk F1-journalist), så finns det inget som tyder på att någon haft asymmetriska bromsar. Att det var en skrivning inför 2026-reglementet som fick någon att inse att nuvarande reglemente i så fall tillät det, och skickade den frågan till FIA, men FIA sa nej till det och täppte till det hålet 2024 och 2025 också.

Så om det finns en trovärdig källa som säger att det suttit på Verstappens bil (men inte Perez), så skulle jag gärna se den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Mattias Ekström och även andra rallycross-förare brukar nämna ibland att om de inte använt alla sina varningar har de inte maximerat helgen och därav kunnat få mer poäng etc. om du nyttjat allt. Max får helt enkelt börja köra som 2021, han har ju massa penalty points att nyttja för att krasha ur Norris.

Men annars måste jag säga att jag avskyr det där amerikanska konceptet "goat" som de pratar om i alla kategorier av livet. Det är extremt få tillfällen man kan mäta olika personers potentiella kapacitet mot varandra.
Verstappen är redan i samma samtal som de andra främsta inom F1 men det finns inget mer att bevisa imo inom F1 inom den kategorin. Att köra vidare och potentiellt vinna mer i en vinnande bil som Hamilton är snarare bara maximera statistiken. Det är kanske så att uthållighet eller brist på annat att göra som gör att man hänger kvar.

Personligen skulle jag se det som mycket mer imponerande om Verstappen slutade nu och började i t.ex Rally eller något för att visa om han är multikonstnär ala Ekström, Loeb etc.

Det är otroligt få som kallas storord under sin aktiva karriär. Det lät på ungefär samma sätt om Schumacher, Vettel, Fernando etc under deras era.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Det är alltså bekräftat att något team haft asymmetriska bromsar, och att detta team var RBR och endast på Verstappens bil? Jag skulle gärna ta del av den källan!

Jag säger inte att det är omöjligt, men enligt Mark Hughes (Brittisk F1-journalist), så finns det inget som tyder på att någon haft asymmetriska bromsar. Att det var en skrivning inför 2026-reglementet som fick någon att inse att nuvarande reglemente i så fall tillät det, och skickade den frågan till FIA, men FIA sa nej till det och täppte till det hålet 2024 och 2025 också.

Så om det finns en trovärdig källa som säger att det suttit på Verstappens bil (men inte Perez), så skulle jag gärna se den.

Det spekuleras väl lite i att Verstappens problem med att få bilen att svänga ordentligt kom ganska samtidigt som denna regel förtydligades, jag har inte sett några konkreta bevis på att så skulle vara fallet men man får erkänna att det verkar kanske inte helt otroligt, om man med lite ojämn bromsverkan på tex framaxeln kan få bilen att rotera bättre och på så sätt göra bilen mera "pointy" som vi vet att Verstappen gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Det spekuleras väl lite i att Verstappens problem med att få bilen att svänga ordentligt kom ganska samtidigt som denna regel förtydligades, jag har inte sett några konkreta bevis på att så skulle vara fallet men man får erkänna att det verkar kanske inte helt otroligt, om man med lite ojämn bromsverkan på tex framaxeln kan få bilen att rotera bättre och på så sätt göra bilen mera "pointy" som vi vet att Verstappen gillar.

Absolut, jag säger inte alls att det är omöjligt. Men att uttala sig så tvärsäkert om något som någon snubbe på Youtube eller Tiktok spekulerar kring, och till råga på det hävda att det endast har varit fråga om Verstappens bil, och inte något man gett till Perez, är ju att dra det väl långt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Absolut, jag säger inte alls att det är omöjligt. Men att uttala sig så tvärsäkert om något som någon snubbe på Youtube eller Tiktok spekulerar kring, och till råga på det hävda att det endast har varit fråga om Verstappens bil, och inte något man gett till Perez, är ju att dra det väl långt...

Kan tänka mig att Perez fick det men övergav det. Kanske i samma sammanhang som det började strula rejält för han skulle jag tro om något. Finns väl en anledning att det är sällsynt med assymetrisk bromsning Men ja givetvis så håller inte rb på och nerfar bil 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x