3DMark är fullständigt genomuselt för att hitta stabila spänningsnivåer. Jag kan (med ett 7800 XT) exempelvis dra upp frekvensreglaget och effektbegränsningen till max med en spänningsoffset på 940mV och få någon enstaka artefakt, inga krasher. Vid 970mV är det hur stabilt som helst. Drar jag igång nästan vilket spel som helst kommer det krasha direkt med offset på 940 eller för den delen 970mV. Några spel är stabila vid 1000mV, de allra flesta jag testat vid 1040mV, men några krashar även uppåt 1080mV. I vissa titlar kan man spela bra länge innan det krashar, så det kräver en hel del tid om man vill min-maxa.
För min sommarnedklockning kan jag dock utan problem köra 940mV, och har ännu inte hittat ett spel eller syntetisk last där det krashar.
Det är alltså spel som gäller vid stabilitetstestning. Fördelen med Adrenaline är dock att du kan sätta individuell offset per spel. Det är alltså väldigt enkelt att sätta en högre offset för just den eller de speltitlar som kräver högre spänning.