Permalänk
Medlem

Någon som skänker ?

Hej sweclockers. Detta må vara lite pinsamt för mig men söker lite delar till att bygga en dator , det kan vara hur gammalt som helst bara man i slut ändan kan sitta och göra något på datorn.

Jag träffade en tjej för ett x antal månader sen och hon var narcisistisk , jag var kär som en tonårs pojke , 4 år som singel. Slutade med skulder och att jag sålde datorn och och min , tv och xbox. Min ekonomi bör bli bra nästa år i augusti.

Detta är inget lurendrejeri eller , jag klarar mig så allt går runnt men lite jobbigt nu när man bara ska jobba & och hålla ut i ett helt år. Tack på förhand

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Uss då.. jävla situation, jag skall ha något grafikkort liggandes och eventuellt ett nätagg, kan kika påt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyFtaNs:

Uss då.. jävla situation, jag skall ha något grafikkort liggandes och eventuellt ett nätagg, kan kika påt!

Tack , ja detta må vara det mest ångest fyllda jag varit med om. Ångesten får man äta upp och ett x antal breakdowns , dock känner man sig så liten när man gör ett sånt här inägg 🫥

Tack för din förståelse osv

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Såg du är från Bromölla jag är kstad bo.
Jag har nog en gammal dator du kan få inget märkvärdigt, men en start iaf. Den funkar spela vanilla wow på senast jag hade den igång

Permalänk
Medlem

Har inte mycket liggandes hemma längre men om någon vill hjälpa till fast ändå vill få lite pengar för sina grejer så kan jag stå för notan inom rimliga gränser, kan vara så enkelt att jag kan stå för frakt ifall någon vill skicka över prylar men inte vill spendera något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Har inte mycket liggandes hemma längre men om någon vill hjälpa till fast ändå vill få lite pengar för sina grejer så kan jag stå för notan inom rimliga gränser, kan vara så enkelt att jag kan stå för frakt ifall någon vill skicka över prylar men inte vill spendera något.

Sånt här får mig att lipa , antar någon kan förstå känslan 🥺 är för övrigt super könslig och ångesten allt på en gång , gamers är de bästa , mest underbara människorna 😭🫶

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raudszus:

Såg du är från Bromölla jag är kstad bo.
Jag har nog en gammal dator du kan få inget märkvärdigt, men en start iaf. Den funkar spela vanilla wow på senast jag hade den igång

Tack 🥺 skrev pm iaf

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Kan skicka ner lite lagring, om det är intressant? Köpt här på marknaden som en del av dator. Sägs att de mekaniska diskarna ska fungera, däremot oklar funktion på SSDn.

Inte provat någon av dem tyvärr. Kanske hinner över helgen att koppla in dem o se funktion.

Permalänk
Medlem

Jag har en laptop som jag inte använder och som inte är värd många hudnralappar idag, en asus ux305ca, helt klart duglig till vardagligt görande men inte så jättebra på spel, hearthstone fungerade i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag har en laptop som jag inte använder och som inte är värd många hudnralappar idag, en asus ux305ca, helt klart duglig till vardagligt görande men inte så jättebra på spel, hearthstone fungerade i alla fall

Tack, har en liknade laptop typ samma stuk. Tack ändå

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Tja!
Har ett chassi från Corsair modell 4000d.
Saknar dock glassidan och filter på fronten. Annars fullt fungerande bestyckad med 6st fläktar.
En bra grund.
Front går att skriva ut i 3d printer, men det saknar jag. Glassidan skulle kunna ersättas med vilket plexiglas somhelst, tex biltema.

Permalänk
Medlem

Bild på chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Tja!
Har ett chassi från Corsair modell 4000d.
Saknar dock glassidan och filter på fronten. Annars fullt fungerande bestyckad med 6st fläktar.
En bra grund.
Front går att skriva ut i 3d printer, men det saknar jag. Glassidan skulle kunna ersättas med vilket plexiglas somhelst, tex biltema.

Det är helt klart en skitbra grund, kan dock inte ens betala frakten just nu , men jag känner väl att det inte är jätte stress , men jag är helt klart intresserad 😊

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Jag kan chippa in och ta någon fraktkostnad om det krävs.

Permalänk

Om det duger med Sandy Bridge-generationen (i3/i5 2XXX) så har jag ett gammalt moderkort och processor till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

<Uppladdad bildlänk>

Bild på chassit

Det duger gott och väl precis som det är

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Om det duger med Sandy Bridge-generationen (i3/i5 2XXX) så har jag ett gammalt moderkort och processor till det.

Jag tror det det duger helt klart 😇 har lite dålig koll på de äldre sakerna. Minns bara 4790k om jag ska vara ärlig. Men detta är en bra start 😍 förösker bara få ihop till en fungerande dator så man lira något och stå ut ett låångt år

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Jag kan chippa in och ta någon fraktkostnad om det krävs.

Tack aå mycket ☺️

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Tack aå mycket ☺️

Bara att hojta till i tråden. Vi hjälps åt med det vi kan helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Bara att hojta till i tråden. Vi hjälps åt med det vi kan helt enkelt!

Ja absolut tanken är att kunna få igång något så man lira cs någorlunda eller så , sen ska man inte vara kräsen i mitt läge men får se vad som dyker upp här 😊

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Sorry har letat igenom både vinden och förrådet och grafikkortet är helt borta..
:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyFtaNs:

Sorry har letat igenom både vinden och förrådet och grafikkortet är helt borta..
:/

Det var trist , men ingen fara. Tack ändå 😌 uppskattas ändå

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Jag beklagar verkligen och jag tycker det låter avskyvärt!!

Jag har en gammal dator ståendes som senast jag använde den fungerade men den har stått några år nu utan att användas öht.
Det är en Intel i7 3930k, 32GB RAM, en SSD eller 2 på 120GB (kanske att en av diskarna är en HDD), 750W Corsair TX, GTX480 och en stor Zalman som kyler CPU. Allt sitter i chassi så det är komplett dator (ofc utan tillbehör som skärm osv).
Tror jag

Om du är intresserad så skicka ett DM. Jag bor i Skåne i alla fall.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

i5 3570k deliddad, Mobo Atx en sticka ddr3.. 8gb? Såg bättre alternativ i tråden tror jag men ligger bara i källaren...bara hojta till

Visa signatur

Ncase T1 - AsRock B650i Light Wifi - AMD R7 7700 - 4080 Super - 32gb 6000Mhz - M.2 2TB x2 - Corsair SF750 -

Permalänk
Medlem

Grafikkort

Har ett 970 jag gärna skänker till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Jag beklagar verkligen och jag tycker det låter avskyvärt!!

Jag har en gammal dator ståendes som senast jag använde den fungerade men den har stått några år nu utan att användas öht.
Det är en Intel i7 3930k, 32GB RAM, en SSD eller 2 på 120GB (kanske att en av diskarna är en HDD), 750W Corsair TX, GTX480 och en stor Zalman som kyler CPU. Allt sitter i chassi så det är komplett dator (ofc utan tillbehör som skärm osv).
Tror jag

Om du är intresserad så skicka ett DM. Jag bor i Skåne i alla fall.

Jag kan alltid komma hämta lämna den...jag kände tydligen denna subben😅 festat med han i unga dagar. Så jag kan komma hämta det ska va så.datorn jag hade stående har tydligen min närings systerson fått

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte mycket delar kvar då jag avvecklat det stationära. Men om du inte har något vettigt tangentbord så har jag ett Corsair K70 Lux Red (mekaniskt Cherry Brown) liggandes i kartong och allt. Bara PM:a om det är av intresse.

Destruktiva förhållanden är förjävligt, både fysiskt och psykiskt. Hoppas du kommer på fötter snart.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har tyvärr inte mycket delar kvar då jag avvecklat det stationära. Men om du inte har något vettigt tangentbord så har jag ett Corsair K70 Lux Red (mekaniskt Cherry Brown) liggandes i kartong och allt. Bara PM:a om det är av intresse.

Destruktiva förhållanden är förjävligt, både fysiskt och psykiskt. Hoppas du kommer på fötter snart.

Det ser väldigt fint ut 😊 , jag är intresserad 100 % har inte krings utrustning kvar heller , trodde dock jag hade en mus men den var borta oxkså 😝

Ja tyvärr , det är hemskt. Aldrig i hela mitt liv varit så här broken innan , kommer bli pyskiskt påfrestande hela året. Men det kommer gå bra , tack som fan ! Kärlek och respekt 🫶

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raudszus:

Jag kan alltid komma hämta lämna den...jag kände tydligen denna subben😅 festat med han i unga dagar. Så jag kan komma hämta det ska va så.datorn jag hade stående har tydligen min närings systerson fått

Haha. Nice.
Jag ska göra ett funktionstest så snart jag kan (risk för att det tar en vecka) och återkoppar sedan om läget!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Det ser väldigt fint ut 😊 , jag är intresserad 100 % har inte krings utrustning kvar heller , trodde dock jag hade en mus men den var borta oxkså 😝

Ja tyvärr , det är hemskt. Aldrig i hela mitt liv varit så här broken innan , kommer bli pyskiskt påfrestande hela året. Men det kommer gå bra , tack som fan ! Kärlek och respekt 🫶

Bara att PM:a adress så fixar vi iaf den biten.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4