Följ Black Week på SweClockers

A Minecraft Movie - Premiär april 2025

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

A Minecraft Movie - Premiär april 2025

Efter många om och men är det dags för Minecraft att bli film och premiär sker i april 2025. Första teasertrailern har släppts och kan skådas nedan. Det blir live action i kombination med 3D-animering när fyra personer reser till Minecraft-världen och måste lära sig att bemästra crafting, eller något, för att ta sig tillbaka till IRL.

Att regissören Jared Hess, som tidigare gjort Napoleon Dynamite och Nacho Libre, står vid rodret känns lovande, men Hess storhet brukar oftast visas när det vankas filmer med mindre budget.

Vad tror du om filmen? Tror du den landar på Borderlands-nivå, eller finns det hopp? Är Minecraft Quake?

Permalänk
Medlem

Den kommer vara väldigt campy tror jag. Sen om det är en hit eller inte kan jag inte svara på. Väldigt kusligt val av CGI för Minecraft..
Udda kreativa val, som att tex svära i en uppenbar barnfilm.

Jag kommer definitivt se den när den finns att se ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Viking

Hade ju föredragit om den var helt animerad

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Varför har de krånglat till det så för sig? För de flesta som kört Minecraft så om man startat spelet från scratch i survival så har man en väldigt bra story/upplevelse att bygga på. De kunde bara fångat känslan av dessa de första timmarna i Minecraft med den sjukt välkomponerade musiken och byggt med en story ovanpå.

Permalänk

Känns som den vanlig spelfilm floppen...

Speciellt när det är ett spel som är typ 99% creativitet 1% survival 0% story.

Ska de köra 1.9h med basbyggande / villare trading och sen resten så jagar de withern å end draken upp till 2h.

känndes som att de försöker göra en "Lego movie" och kan inte påstå att någon av legofilmerna är mycket att hänga i granen direkt.

och varför Jack Black som "steve"? steve har verkligen stått inlåst i beef farmen ett tag och inte behövt utöva så mycket survival...
mina filmerfarenheter säger mig att han bara är där som ett försök till att vara rolig och försöka få publiken att glömma hur meh resten av filmen är...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som kommentaren skriver: "Jumanji with mods" Eller mobs?

Borde ha varit helt animerad känner jag...

Permalänk
Medlem

Tyckte det var svårt att behålla fokus genom trailern. Fanns ingenting som intresserade mig i den. Känns spontant som om det bådar illa för filmen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

https://m.youtube.com/watch?v=duq5w7tEn84&pp=ygUYb2ZmaWNlIGNv...

De 34 första sekunderna,
sammanfattar allt jag tycker om trailern.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte vara sämre än nyaste Matrix. Men det betyder inte att jag vill se den.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Den kommer nog flippa! En film för oss med barn att se på bio. En del skämt kommer gå barnen över huvudet.
Inte så att jag skulle ge den mer än 6/10 på imdb, men! Den kommer dra in pengar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ser ut som att den kommer bli jääkligt jobbig att ta sig igenom, men jag kommer definitivt att se den.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Trailern fick mig att må illa. Så dålig var den.
Tyvärr då jag tyckte att det verkligen kunde bli nått bra av det från början.

Permalänk
Medlem

Min 7 åring blev lyrisk av trailern så jag kommer gå på bio 4de april 2025. Tillsammans med alla andra pappor...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Där tilltog antipatin till det moderna samhället några snäpp till ja. Checklistan på vad som kännetecknar en riktigt modern skitfilm bockades av väldigt fort av det lilla man såg.
Man blir ju uppgiven på hur precis allt "skapande" tagits över själadöd kommersialism.

Permalänk
Medlem

Känns som de försökte göra den så dålig som bara möjligen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ett solklart hollywod "meh"

Permalänk
Medlem

Det är väldigt nära katastrof, påminner om första trailern av Sonic, innan de ändrade tänderna

Cringe, jobbigt, pinsamt, onödigt. Inte alls något jag vill se eller förstår varför det skapats

Varför denna hyperrealistiska rendering? Ser verkligen illa ut

Permalänk
Medlem

Usch och fy men barn kommer att älska den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Trailern gjorde en ju inte så speciellt intresserad iallafall... om det är den där stilen filmen ska ha.

Senaste Super Mario-filmen var ett superbt exempel på hur man gör bra film baserad på spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Den kommer nog flippa! En film för oss med barn att se på bio. En del skämt kommer gå barnen över huvudet.
Inte så att jag skulle ge den mer än 6/10 på imdb, men! Den kommer dra in pengar.

Du har så bestämda åsikter redan nu så man börjar undra om du redan varit en sväng i framtiden och sett filmen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Karaktärerna är i fel storlek emot bakgrunden och ser mest ut som inspelad i studio eller snarare på teater scen.

Jag brukar inte vara så kräsen hur scenografi ser ut, kan ju lätt titta på filmer/serier på 70,80,90 eller tidigare. Men såg rätt dött ut och troligen helt frånvarande handling.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Som det mesta idag så sdr ddt ut som skit och kommer garanterat o floppa . Med rätta

Permalänk
Medlem

Som koncept känns det ca. 10 år för sent att släppa en Minecraftfilm idag...

Filmen i sig ... ja, låt oss säga att Borderlands mycket väl kan få konkurrens om titeln "årets sämsta film" om trailern är något att gå på.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Här inne var det muntert

Slå ihop med #18310772

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer lätt gå med ungarna på denna

Permalänk
Medlem

Visa trailern till en 8 åring så kommer ni förstå vem den är gjord för .

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Visa trailern till en 8 åring så kommer ni förstå vem den är gjord för .

Precis vad jag tänkte också. Denna film (nu har jag visserligen inte kollat trailen) är inte riktat till oss vuxna alls.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kommer se filmen och hoppas på att den är dåligt bra.

Vill jag se bra Minecraft så kollar jag bara om Minecraft Cinematic Series för typ femte gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Här inne var det muntert

Slå ihop med #18310772

Haha aa faktiskt helt sjukt. Det är en barnfilm du är inte målgrupp!!!!!! Hur svårt är det att förstå. Istället ba flopp hit flopp dit. Gäsp.

Personligen tycker jag trailern var perfekt… för vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meklubba:

Haha aa faktiskt helt sjukt. Det är en barnfilm du är inte målgrupp!!!!!! Hur svårt är det att förstå. Istället ba flopp hit flopp dit. Gäsp.

Personligen tycker jag trailern var perfekt… för vad det är.

Så vuxna får inte ha en åsikt för den är "inte gjord för dom?"
Trådstartaren (SweCs redaktionschef dessutom) vill ju diskutera vad folk tror om filmen i allmänhet, det är ingen exklusiv diskussion för enbart barnfamiljer.

F.ö så har hela "titta inte då / den är inte gjort för dig"-attityden varit ett recept för misslyckanden detta året, både inom film och spel. Att t.ex. göra en dyr film enbart för barn misslyckas oftare än det lyckas.
En bra film brukar generellt tilltala både barn och vuxna, men på olika sätt naturligtvis.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.