Följ med när Apple visar upp Iphone 16 ikväll

Permalänk
Medlem

Blir intressant om AirPods godkänns som hörselskydd vid livemusik, på förhand känns det skeptiskt om man skulle lite på det.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag hade en automat förut, det enda den gjorde var att visa vad klockan var.

Bytte till apple watch och med apple watch så kan jag betala på ica, jag ser vädret, temperaturen hög/låg och nuvarande och beroende på watchface så kan jag se det några dagar framåt, klockan har spotify appen så det är enkelt att byta låt, artist, höja/sänka volym. Jag loggar olika träningspass, gym, powerwalks, löpning mm.
Klockan mäter hur mycket jag rör på mig, hur mycket kcal jag förbrukar och hur jag sover. Just sömnen var bra feedback, fick se till att sova mer.
Klockan tar emot texmeddelanden osv. Klockan har en timer som jag använder vid matlagning, använder det som väckarklocka osv osv.

Batteriet räcker flera dagar bara man kör med turn wrist to turn on screen.

Vet inte vad en automat är för nåt, men jag har tagit av mig min egna klocka för kanske 10 år sen eller mer.
Nästan allt det där kan du väl göra med en smartphone också? Ev. puls kanske inte går.
Smart av apple att kunna skapa behov sådär.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

Tvärt om mycket impad. Vet flera äldre som lagt stora pengar på riktigt dyra och ganska krångliga hörapparater, för att inte tala om krångliga hörslingor i offentliga miljöer och sånt. Kan i sammanhanget smidiga och "lite hippa" lurar ge om inte samma så iallafall en hel del bättre hörande är det glimrande och öppnar en ökande och kapitalstark kundkrets för Apples hörlurar och en smartare iPhone.

Ännu en anledning för smågangsters att råna pensionärer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Ännu en anledning för smågangsters att råna pensionärer!

Dock är dom låsta till ditt Apple ID

Permalänk
Medlem

Så iPhone 16 och Plus fimpar de "diagonala" kamerorna och sätter dem rakt - ser bättre ut. Pro med en tredje kamera i rad?

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Skrivet av Rågren:

Dock är dom låsta till ditt Apple ID

Att den är låst till ett AppleID stoppar ingen tjuv som vill tjäna pengar på teknikprylar.

Stulna telöefoner

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Vet inte vad en automat är för nåt, men jag har tagit av mig min egna klocka för kanske 10 år sen eller mer.
Nästan allt det där kan du väl göra med en smartphone också? Ev. puls kanske inte går.

En automat klocka har ett mekaniskt urverk se dessa: https://www.uret.se/automatiska-klockor-c-5117.html

Ja det går att göra många av sakerna med mobilen också och för många av sakerna behöver man inte ens en mobil till.
Till exempel träning, går ju att logga med papper och penna, för matlagning kan man använda en sån där äggklocka osv.

Men nu finns allt detta och mer i klockan, den är alltid på vristen, behöver inte börja leta fram mobilen, mycket händigt helt enkelt.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Lite trist att de pratar så mycket om att telefonerna är gjorda för Apple Intelligence, som de inte lanserar i EU så man betalar för något man inte kan använda. Blir nästan sugen på att köpa Pixel 9 Pro Fold bara därför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Lite trist att de pratar så mycket om att telefonerna är gjorda för Apple Intelligence, som de inte lanserar i EU så man betalar för något man inte kan använda. Blir nästan sugen på att köpa Pixel 9 Pro Fold bara därför.

jag skulle tro att Apple Intelligence kommer till EU också. Det hade såklart varit kul om det kom samtidigt som i övriga världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Ja det går att göra många av sakerna med mobilen också och för många av sakerna behöver man inte ens en mobil till.

Ja men du förespråkar ju en till sak som gör samma saker, bara att den är klistrad på armen. Penna o papper vs smartphone kan jag se några fördelar helt klart.

Inte lika mycket med apple watch, men tack för att du delar hur du tänker, det var ju vad jag ville höra.

Jag har aldrig ägt en surfplatta t.ex. för jag inte ser någon stor användning för den, även att det kanske vore bra ibland när man ska laga mat eller nåt. Den enda laptop jag ägt var en asus eee-pc. Den lilla tid jag behöver komma åt internet eller liknande mellan jobb o hem så kan jag klara mig med en smartphone helt klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

jag skulle tro att Apple Intelligence kommer till EU också. Det hade såklart varit kul om det kom samtidigt som i övriga världen.

Ja men man ska aldrig köpa produkter idag baserat på framtida löften, så ska jag ta beslut idag så får man gå på att det inte finns medan Google lanserar sitt här också.

Permalänk

Jag har inte så mycket kritik. Det mesta såg riktigt bra ut. Det enda tråkiga är att man inte precis kan ta dollar priset gånger 10, för att få svenska priset inkl moms.

Permalänk
Medlem

14495 för 16 Pro och 17495 i start pris för 16 Pro max.

Permalänk
Medlem

Most disappointing Apple Event yet!

Permalänk
Medlem

-1,4% på aktiekursen sen sändningen startade. Inte undra på... Känns som dom inte har mycket att komma med längre, o för att vara världens största bolag så kunde man väl hoppats på något mer imponerande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen iPhone SE eller ny Watch SE. Det verkar konstigt att inte uppdatera SE.

Annars var det väl ganska vanlig uppdatering. Snabbare och bättre kamera.

Mest intressanta var väl större skärmar på Watch och IPhone PRO tack vare mindre kant och tunnare Watch.

Men jag känner inget ”måste ha” min plan är fortfarande att behålla min 14Pro speciellt då kontaktet fortfarande har långt kvar. Min Watch 7 börjar få dåligt batteri men får klara sig ett år till när ekonomin förhoppningsvis är bättre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja men man ska aldrig köpa produkter idag baserat på framtida löften, så ska jag ta beslut idag så får man gå på att det inte finns medan Google lanserar sitt här också.

Absolut, jag resonerar likadant. För egen del är Apple Intelligence inte avgörande för mitt köp dock.

Permalänk
Medlem

Pepp på iPhone 16 Pro, tills priset kom, det är ju flera tusen upp från 15 Pro för en i sammanhanget "inkrementell" utveckling. Lite snabbare. Lite större skärm. Den bättre 5x-kameran ja. Skälen att välja Pro Max minskar ytterligare. Känns ändå som mer nytt än Googles Pixel 8 till 9 XL Pro så lockad att byta plattform...

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem

När skulle iOS 18 släppas? 16/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Absolut, dom sa ju bl.a. att det skulle komma stöd för Apple Intelligence i Frankrike och Spanien 2025, så allt handlar väl om att dom inte har språken färdiga. Sist ut blir Sverige troligen, någon gång 2026-2027 eller så.

Skrivet av dagas:

Ingen iPhone SE eller ny Watch SE. Det verkar konstigt att inte uppdatera SE.

Två iPhone SE har tillkännagivits i mars och en i april. Vi får vänta tills runt mars 2025 för en ny iPhone SE.

Skrivet av Sysop:

När skulle iOS 18 släppas? 16/9

Jag trodde idag, men det blir... om någon vecka? Du hann precis redigera ditt inlägg när jag tryckte på citera.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Killen i blå skjorta har vackert hår

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

Pepp på iPhone 16 Pro, tills priset kom, det är ju flera tusen upp från 15 Pro för en i sammanhanget "inkrementell" utveckling.

Var det inte ungefär samma pris hos apple för 15 Pro som för 16 Pro? Den säljs billigare på andra ställen nu precis innan 16 Pro släpps dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Var det inte ungefär samma pris hos apple för 15 Pro som för 16 Pro? Den säljs billigare på andra ställen nu precis innan 16 Pro släpps dock.

16 Pro 128 GB är 500 kr billigare än 15 Pro 128 GB.

Permalänk
Skrivet av thom.g:

Betyder att klockan kan fungera utan batteri. Sitter en mekanism i själva uret som lagrar energi utav rörelse. Negativa är att den stannar när den inte får det hela. Betyder inte att den är sönder. Bara att energin behövs matas på nytt så går den.

Min dumma fråga?
Om de pratar så varmt om kameran hur i helsike kommer det att de inte gjort en PRO funktion. Om Apple har så många miljarder varför kunde då inte team:a upp sig med till exempel Cannon och gett användaren riktiga funktioner för att ta bra bilder. Istället envisas med se så enkelt det är att ta bra bilder med våran telefon.
Jag personligen tycker standard mode tar ofta sämre bilder. Många gånger man vill ställa in exponering manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Absolut, jag resonerar likadant. För egen del är Apple Intelligence inte avgörande för mitt köp dock.

Är inte direkt avgörande för mig heller, men vi får betala för alla chip och lull lull som är framtagna för Apple Intelligence trots att vi inte får nyttja det så värdet blir sämre. Och det finns väl ändå lite användbara saker med det som Google nu erbjuder men Apple inte gör, de hamnar alltså efter på fler punkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Killen i blå skjorta har vackert hår

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Love the internet

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

-1,4% på aktiekursen sen sändningen startade. Inte undra på... Känns som dom inte har mycket att komma med längre, o för att vara världens största bolag så kunde man väl hoppats på något mer imponerande.

Deras aktie har sjunkit vid varje presentation senaste 5 åren, i aktieägarnas värld heter det ”Sell the news”.

Permalänk
Medlem

De enda verkligt nya var action button, som det känns att de la till för de inte hade några riktiga hårdvaru nyheter.

Knappen en kopia av Sonys kamera-knapp som hängt med sedan X10 Mini.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nä...

Det blir väl en iPhone då, efter vadå, 15 år med Android.

Grymt synd att vanliga inte får 120hz, det är ju instegsfunktioner idag...

Konstigt nog har det inget med presentationen att göra, utan enbart för att jag är så förbenat less på Google.

Heja Sailfish, Ubuntu eller vem som helst

Fasen va jag saknar min Lumia med Windows Phone...

Visa signatur

Krusidullen är stulen