Följ med när Apple visar upp Iphone 16 ikväll

Permalänk
Melding Plague

Följ med när Apple visar upp Iphone 16 ikväll

Apples årliga Iphone-show går av stapeln klockan 19:00 och företaget väntas visa upp nya Iphone 16-serien, ny klocka och nya hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Igen? Känns som det inte var så länge sen de sist hade presskonferens.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Doskii:

Igen? Känns som det inte var så länge sen de sist hade presskonferens.

Iphone 15 var ju ett helt år sedan, men de körde ju sin utvecklarkonferens i juni där de snackade IOS.

Permalänk
Medlem

Vid det här laget har man ju fått i rutin på vad de kommer presentera.
En ny telefon, fyra nya modeller. Kanske en mini.
Inte mycket nytt men hoppas de får till en iPhone som klarar av all värmeutveckling som 15 modellen led av.

Jag ser fram emot video möjligheterna. Action Mode kanske får ett uppsving i år!

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Who cares.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Inväntar kommentarer om hur dumma kunderna är, att Apple är efter och ”Skärpning sweclockers med era appleartiklar”.

Permalänk

Apple intelligens, bättre Ai i alla lär såklart bli det stora. Jag hoppas även på release av ios18.
Apple Watch 10 vore inte fel, men det rycktas att den ska komma senare.
iPhone SE måste nu moderniseras. Det är för många som har denna för jobbmobil och så gör man en lösning som fungerar bra på alla moderna mobiltelefoner och så finns det en mobil kvar som inte stöder fullhd. Exakt samma dilemma var det med laptops för ett antal år sedan, trots att vissa sa att det var totalt onödigt med fullhd på deras laptops.

Jag själv är lite halvsugen på en Apple Watch detta för att man plingar som en idiot om man använder Airtags utan att ha med sig en Appleenhet. Det räcker att skaka om ens nycklar med Airtag lite och de börja plinga. Kanske kan en Apple Watch lösa detta.
-Apple har ett skydd emot stalkers aktiveras om man ej har med sig en Apple produkt som har uppkoppling emot dem.

Permalänk
Medlem

Alldeles oavsett vad för specs iPhone 16 får så kommer det finnas:
- folk som klagar på att den inte är tillräckligt mycket bättre än förra årets modell (min lösning är enkel: köp inte ny mobil varje år!)
- folk som klagar på att den är för dyr (jag också)
- folk som klagar på att den är tråkig och inte tillräckligt banbrytande ("Steve Jobs vänder sig i sin grav" o.s.v.)
- folk som kommer köpa den ändå

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Alldeles oavsett vad för specs iPhone 16 får så kommer det finnas:
- folk som klagar på att den inte är tillräckligt mycket bättre än förra årets modell (min lösning är enkel: köp inte ny mobil varje år!)
- folk som klagar på att den är för dyr (jag också)
- folk som klagar på att den är tråkig och inte tillräckligt banbrytande ("Steve Jobs vänder sig i sin grav" o.s.v.)
- folk som kommer köpa den ändå

Glöm inte folk som klagar på att folk överhuvudtaget kan tänka sig lägga 10 000kr på en iPhone, som skrivit kommentaren från sin Samsung S24 Ultra för 15k eller sin speldator för 30k+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Vid det här laget har man ju fått i rutin på vad de kommer presentera.
En ny telefon, fyra nya modeller. Kanske en mini.

Det dröjer nog många år innan Apple gör en Mini igen eftersom den sålde skitdåligt enligt Apple. Jag har en 13 mini och har sjukt svårt för större mobiler och det är nog det som hindrar mig mest från att köpa en ny.

Ny AirPods Max och "budget-varianten" av AirPods 4 visas nog upp också.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Apple intelligens, bättre Ai i alla lär såklart bli det stora. Jag hoppas även på release av ios18.
iPhone SE måste nu moderniseras.

Ja, iOS 18, iPadOS 18 och watchOS 18 kommer som vanligt släppas idag. Apple Intelligence får vi nog däremot inte se här i EU på länge eftersom Apple är bråkiga och inte vill följa DMA. Likaså "hotar" Apple med att bl.a. inte tillåta iPhone-spegling i EU, vilket är väldigt tråkigt. Skulle vara skönt att kunna använda mobilen helt via datorn.

Apple Watch 10 lär också presenteras under kvällens event men det blir nog ingen Ultra 3.

iPhone SE dröjer nog tyvärr till 2025 någon gång.

Jag tycker sådana här events är roliga så jag kommer sitta och kolla i soffan under hela eventet och sedan direkt uppdatera alla enheter till nya versionen.

Det tråkiga är att man inte riktigt vet vilka funktioner som faktiskt kommer fungera här i EU. Likaså är ju flera AI-funktioner (som vi ändå inte kommer få?) försenade och kommer inte förrän 18.1 eller 18.2.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skäggig legend

Det börjar bli dags för min 11 Pro att överlämnas till någon annan. Jag känner att, även om kameran är bra så är det många fall där jag behöver/önskade en bättre, speciellt i mörkare situationer. Den runda designen sedan första generationen (förutom iPhone 4 och 5/5se osv) har jag aldrig gillat utan föredrar kantig. Är det ingen stor skillnad från iPhone 15 pro kommer det nog bli en sådan istället.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 16 PRO Max256GB 

Permalänk
Medlem

Saknar tiden när Apple var visionärer och alltid höjde standarden för smartphones genom smarta lösningar, innovativa funktioner. Dessa events var alltid lite kittlande på något sätt.

Nu är man desto mer intresserad av att kika på vad de pysslar med i Asien (Xiaomi, Honor, Huawei, Oppo) när det kommer till innovation och finesser inom smartphones.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad pengarna ska läggas på i år!

Har en iPhone 13 Pro som borde få ett nytt hem snart, men samtidigt så är det kanske även dags att byta ut M1-enheterna.

Hade inte suttit dumt med en ny iPad eller MacBook heller...

Permalänk
Medlem

Jag tappade hype:n för det när det visade sig att de inte kommer släppa det i europa inom överskådlig framtid. Tack EU! (Nej, jag gillar EU som koncept, men kan tycka att de borde sluta peta på tech-giganterna, vi hamnar på efterkälken för någon form av pyrrhussegrar)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jag tappade hype:n för det när det visade sig att de inte kommer släppa det i europa inom överskådlig framtid. Tack EU! (Nej, jag gillar EU som koncept, men kan tycka att de borde sluta peta på tech-giganterna, vi hamnar på efterkälken för någon form av pyrrhussegrar)

Nu är det ju Apple som har bestämt att dom inte vill följa DMA och inte släppa Apple Intelligence i EU. EU har inte hindrat Apple från det.

Den stora frågan är ifall Siri är förbättrad och om Apple känner för att släppa det här. Siri är ju helt värdelös idag och jag vill inte veta hur illa det blir med om man blandar in massa AI utan att markant ha förbättrat Siri först.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag är för fattig för en ny iPhone, men det vore inte helt fel
Min 12 pro max börjar bli gammal, min batteri kapacitet är på 79% och står som "kraftigt försämrat" nu och behöver service.
Sen 60hz skärm är så löjligt värdelöst så det finns inte. Sista generationen med denna skräp skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag är för fattig för en ny iPhone, men det vore inte helt fel
Min 12 pro max börjar bli gammal, min batteri kapacitet är på 79% och står som "kraftigt försämrat" nu och behöver service.
Bleh.

Står det "kraftigt försämrat" vid 79%? Mitt batteri på min 13 mini är på 81% och jag hittar ingen information ifall det är "lite försämrat" eller liknande. Var står det någonstans?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Står det "kraftigt försämrat" vid 79%? Mitt batteri på min 13 mini är på 81% och jag hittar ingen information ifall det är "lite försämrat" eller liknande. Var står det någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Den stora frågan är ifall Siri är förbättrad och om Apple känner för att släppa det här. Siri är ju helt värdelös idag och jag vill inte veta hur illa det blir med om man blandar in massa AI utan att markant ha förbättrat Siri först.

Siri har de sagt förbättras längre fram, gäller även i US, så vi får fortsätta vänta.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Snusfri

Skall blir roligt att se vad det andra laget kommer med.
Har pillat på lite iPhones ibland när man varit på EG men som van Android-user så är det något som inte känns riktigt rätt.

iPhones är väldigt grymma lurar, likaså Apples Macbooks.

Är rejält nöjd med min Pixel 9 Pro XL som faktiskt slår Apple när det kommer till kvalitetskänslan av telefonen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

iPhone SE måste nu moderniseras. Det är för många som har denna för jobbmobil och så gör man en lösning som fungerar bra på alla moderna mobiltelefoner och så finns det en mobil kvar som inte stöder fullhd. Exakt samma dilemma var det med laptops för ett antal år sedan, trots att vissa sa att det var totalt onödigt med fullhd på deras laptops.

Jag själv är lite halvsugen på en Apple Watch detta för att man plingar som en idiot om man använder Airtags utan att ha med sig en Appleenhet. Det räcker att skaka om ens nycklar med Airtag lite och de börja plinga. Kanske kan en Apple Watch lösa detta.
-Apple har ett skydd emot stalkers aktiveras om man ej har med sig en Apple produkt som har uppkoppling emot dem.

Jag vill se en ny Apple TV

Angående telefonen är jag osäker. Jag önskar några saker som verkligen behöver förbättras.
Ordentlig PRO del i foto appen, kunna ställa in ISO och mer exakt ljus och när man har valt RAW så skall det vara default.
Ge telefonen en ordentlig lins med en gång. Istället för de 3 så sätt en enda stor med en bra sensor.

Automatiskt ljus inställning för skärmen är ju ett skämt. Är det mörkt så blir ju skären så mörk att man klarar ej av att se något. Ute i solen är ju också ibland kul.

Jag kan förstå varför om det inte blir wifi 7 stöd däremot måste de ge den nya X75 modemet annars kommer de ligga efter Android

Jag tycker också de åtminstone borde ge telefonen 12GB ram det borde väl inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har inte något sånt meddelande när jag går in på samma ställe. Kan tycka att det är lite småudda att inte ha någon info mellan 100% till 81% (troligen 80%?) men så fort det blir 79% så får man info om att batteriet är "kraftigt försämrat" från ingenstans.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nu är det ju Apple som har bestämt att dom inte vill följa DMA och inte släppa Apple Intelligence i EU. EU har inte hindrat Apple från det.

Ja det absolut sämsta med iPhone är siri tycker jag. Det är den mest meningslösa skiten någonsin. Önskar man kunde ersatt henne med google på iphone. Hade gjort det så extremt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

“Vår bästa iPhone nånsin!”

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

“Vår bästa iPhone nånsin!”

"We think you're gonna love it!"

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Owlbeast:

Glöm inte folk som klagar på att folk överhuvudtaget kan tänka sig lägga 10 000kr på en iPhone, som skrivit kommentaren från [...] sin speldator för 30k+.

Det är stor skillnad på en speldator som man köper för dess specifika syfte, att spela på, och en mobil, då det är många som bara använder den till att ringa, sms:a, betala och göra enstaka bankärenden med, och då räcker det gott väl med en för under tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

"We think you're gonna love it!"

Bankkonton hatar Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Bankkonton hatar Apple.

Inte apples bankkonto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har inte något sånt meddelande när jag går in på samma ställe. Kan tycka att det är lite småudda att inte ha någon info mellan 100% till 81% (troligen 80%?) men så fort det blir 79% så får man info om att batteriet är "kraftigt försämrat" från ingenstans.

Någonstans måste de dra gränsen, så ur det perspektivet är det väl inte jättekonstigt...
Sedan kan jag nog också tycka att det inte är intuitivt för användaren att ha en skala som räknar ned från 100% och att just 80% är där katastrofen börjar. Där kunde de jobba lite på att göra gränssnittet begripligt för folk.

Antar att det där meddelandet sammanfaller med punkten där de börjar degradera telefonens prestanda för att kompensera batteriet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Någonstans måste de dra gränsen, så ur det perspektivet är det väl inte jättekonstigt...
Sedan kan jag nog också tycka att det inte är intuitivt för användaren att ha en skala som räknar ned från 100% och att just 80% är där katastrofen börjar. Där kunde de jobba lite på att göra gränssnittet begripligt för folk.

Antar att det där meddelandet sammanfaller med punkten där de börjar degradera telefonens prestanda för att kompensera batteriet.

Ja, absolut, någonstans måste ju en gräns gå. Men jag tänkte mer att man hade flera steg, där det vid 90% nämner att batteriet har blivit märkbart försämrat, eller något. Eller, som du skriver, på annat sätt göra det lite enklare att förstå.

Jag har ju 81% och klarar mig väldigt bra på det. Jag använder inte telefonen så mycket under dagen att batteriet tar slut. Oftast ligger jag på ca 50% användning per dag. Så jag klarar mig gott procentuellt sett, men däremot är det inte lika roligt ifall telefonen blir märkbart segare.

Men det kanske inte är så farligt.

Visa signatur

press nu1mlock