Dela spel med vänner med Steam Families

Permalänk
Medlem

Sånt här som utmärker valve från andra i spelbranschen.
Nu väljer ju utvecklare om deras spel skall kunna delas men själva idén/funktionen att dela spel med familj och vänner(som man gjorde förr) hade aldrig någonsin någon av de andra aktörerna implementerat.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd smått rensad.*

Att Steam lanserat en ny familje-feature ger inte grönt kort att tigga spelaccess här.

Verkar ändå vara en trevlig feature för den som kan använda, delade rätt mycket spel till/med halvbrorsan förr med gamla sharing.
Just nu har jag lite svårt att släppa loggan, ser för mig ut som en lite ledsen skäggig gubbe..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Släng upp en WireGuard-server hemma så kan era vänner/familj som bor på annat håll också vara med.

Anslut till servern, klicka på länken, färdigt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tänk om de kunde ordna så att man kunde sälja eller överlåta spel till andra, precis som förr med fysiska kopior. Nu har Steam åtminstone en testperiod, men i konsolbutikerna där detta inte finns borde det vara en självklarhet, särskilt med tanke på att man inte kompenserar för de rättigheter man tar bort från användaren.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Just detta avskräcker lite, vet aldrig vad ungarna(eller andra vuxna) får för sig...

Skulle önska att man kan välja vilka spel man vill dela ut och till vilken "familjemedlem", som att man inte vill dela Doom etc. med en 7-åring och då kan man även välja att inte dela spel med anti-cheat för att slippa riskera ban så slipper man det problemet ifall man delar med kompisar som inte har någon moral.

Permalänk
Medlem

Är det någon gräns på hur länge man kan dela spel? Eller hur många som kan vara i en familj? Är det bara att köpa steamkonton med spel på och dela dem till sitt main konto?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Är det någon gräns på hur länge man kan dela spel? Eller hur många som kan vara i en familj? Är det bara att köpa steamkonton med spel på och dela dem till sitt main konto?

Du kan bjuda in fem konton. Går du ur en familj så får du en väntetid på ett år innan du kan gå med i en annan familj.

Visa signatur

press nu1mlock