Hej! Jag har nyligen köpt ett begagnat PS5 på Blocket och använde deras köpskydd. Jag har hört vissa rykten om att köpa begagnade PS5-enheter kan vara riskfyllt, då konsolen kan vara “bricked” eller bannad från PlayStation Network (PSN). Detta gör mig lite orolig nu när jag väntar på att den ska anlända.
Har byggt datorer sen jag var liten så hårdvara problem oroar mig inte så mycket.
Jag undrar vad jag bör vara uppmärksam på när jag får konsolen för att säkerställa att den fungerar korrekt och inte är bannad eller trasig? Finns det några särskilda steg jag kan ta för att kontrollera detta så snart jag får den? Och om den skulle visa sig vara bannad, finns det något jag kan göra då, eller är konsolen i princip oanvändbar? Tack på förhand!
Får bara med Single Player spel så har svårt och tro att PSN har missbrukats, Men vad säger ni?
Alla svar eller erfarenheter omkring det uppskattas!
Är konsolen bannad, kan du inte ens ladda ner uppdatering av programvara, skapa/logga in på ett psn konto. Du märker rätt snabbt när du inte kommer ut på wifi med konsolen om den nu skulle vara bannad.
Jag skulle kolla så att plomben är kvar, så ingen varit och skruvat i den, samt testa så alla usb portar funkar och discläsaren. Är allt det där bra är det nog bara tuta och spela.