Alla fyndtips från mellandagsrean

Forumet utser Helldivers 2 till årets spel

Permalänk
Melding Plague

Forumet utser Helldivers 2 till årets spel

Här är de fem mest omtyckta spelen enligt SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis Helldivers.

F.ö tycker jag 2024 varit det svagaste spelåret på länge...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Är förvånad att Helldivers 2 lyckades ta sig till förstaplats med tanke på hur aktivt Sony försökte sabotera för spelarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Om Helldivers 2 fick 10% och 2:an 7% kan man väl inte kalla det knapp marginal. Det vann med 30% fler röster.

Skrivet av hellmix:

Är förvånad att Helldivers 2 lyckades ta sig till förstaplats med tanke på hur aktivt Sony försökte sabotera för spelarna.

Det hjälper ju att det är ett av de bästa spelen på många år. Jag kan bara tänka mig hur populärt det blivit om Sony inte var arslen.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Om Helldivers 2 fick 10% och 2:an 7% kan man väl inte kalla det knapp marginal. Det vann med 30% fler röster.

Det hjälper ju att det är ett av de bästa spelen på många år. Jag kan bara tänka mig hur populärt det blivit om Sony inte var arslen.

Tror inte det hade spelat någon större roll på svenska marknaden, ytterst liten del svenska spelare som ens uppmärksammade det debaclet. Men högljudda var dom. Average gamer rycker på axlarna och skapar ytterligare ett konto, som man gör med drivorna av launchers man redan har.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Level 150 och spelar fortfarande. Så enkelt spel att köra ett par matcher när andan faller på. Dessutom mer strategi än reflexer vilket passar gubben.

Edit:
Det jag gillar med HD2 är hela livet service modellen. Det finns inga måsten , det finns ingen FOMO. Jag behöver inte logga in varje dag för att göra någon skitsak för att inte sabba streaken. Tar man paus en månad och det släppts något nytt har man tillgång till det för evigt. Väldigt bra modell som gör att spelet aldrig känns som ett arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Grattis Helldivers.

Personligen tycker 2024 har varit väldigt bra, vad för typ av spel spelar du?

Spelade inte ens Helldrivers 2 och är inget jag är intresserad av, är det inte SP spel så /care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Personligen tycker 2024 har varit väldigt bra, vad för typ av spel spelar du?

Spelade inte ens Helldrivers 2 och är inget jag är intresserad av, är det inte SP spel så /care.

Varierar, men där var bara ett spel (och det var ett indiespel, förvisso kul men knappast GOTY-material) bland Sweclockers nomineringar jag spelat detta året.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Man får nog ändå ge Sony lite cred för att de satsade såpass på spelet och inte gav upp på finansieringen. Helldivers 2 var under utveckling väldigt länge, och kostade en hel del kosing. Många andra utgivare hade nog dragit ur pluggen redan efter sisådär fyra år på en produkt som inte är i AAA-klassen..

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Tror inte det hade spelat någon större roll på svenska marknaden, ytterst liten del svenska spelare som ens uppmärksammade det debaclet. Men högljudda var dom. Average gamer rycker på axlarna och skapar ytterligare ett konto, som man gör med drivorna av launchers man redan har.

Håller med. Mycket av kritiken tycker jag är rent trams. En inloggning på PSN? Okej? Världens undergång.

Jag har sedan länge gett upp angående att slippa pubertalt trams i gamingvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Instämmer helt. Vet inte om det har släppts något nytt spel det här året som har fått det att rycka i köptarmen. Möjligen S.t.a.l.k.er. 2. Men annars är remastern av WarCraft 2 det enda som intresserat mig.

Hoppas att det kommer fler intressanta spel nästa år. (Vill ha något med storslagen story. Typ BG3, Mass Effect eller Horizon.)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vi är två om den åsikten. Nu kan det bara bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Mass Effect

Mass Effect vore otroligt goda nyheter, men med tanke på hur lamt senaste N7 Day hanterades så misstänker jag att det inte är på väg ut i närtid tyvärr.

Permalänk
Medlem

Klarade Great Circle igår och definitivt mitt GOTY! Inte dirket svårt men så mysigt och som ett modernt "peka och klicka"-spel.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Håller med. Mycket av kritiken tycker jag är rent trams. En inloggning på PSN? Okej? Världens undergång.

Jag har sedan länge gett upp angående att slippa pubertalt trams i gamingvärlden.

Fast ett extra inlogg var ju inte det största problemet. Problemet var och är väl för användarna i dom 118 länder där man inte kan använda PSN alls och deras spel helt enkelt blir oanvändbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Fast ett extra inlogg var ju inte det största problemet. Problemet var och är väl för användarna i dom 118 länder där man inte kan använda PSN alls och deras spel helt enkelt blir oanvändbara.

Utan att veta någonting om detta så skulle gissa på att det alltid finns något sätt för att få igång ett PSN konto i vilket land som helst. Nordkorea är väl undantaget. Jag tror Åland var ett av dom här länderna, finns det verkligen ingen med playstation på Åland?

Permalänk
Medlem

Folk blir helt enkelt plötsligt väldigt noga med att följa TOS om det lämnar utrymme för att gnälla.

Hursomhelst, intressant med en lista där både apor och robotar har anledning att gnälla också. Men det säger det mesta om såpass diversifierad marknads och användares listors natur. Det är inte mycket poäng med dem utanför den sfär där man känner sig hemma.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Röstade på Helldivers 2 men Satisfactory var lika mycket värd vinst så kul det kom tvåa. Första tiden vi spelade Helldivers 2 med polarna så var det som första gångerna man spelade battlefield för många många år sedan, cinematisk och bombastisk action som bara levererar, vi var och är mycket underhållna

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Shadow of the Erdtree får min röst.

Permalänk
Medlem

Intressant! Inte testat Helldivers 2 än men många verkar tycka det e kul. Själv la jag min röst på Astro Bot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Hur är det med matematiken?
1:an hade 43% fler röster än 2:an (10/7 - 1 ≈ 0,43 = 43%).
2:an hade 30% färre röster än 1:an (7/10 - 1 = -0,3 = -30%).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Hur är det med matematiken?
1:an hade 43% fler röster än 2:an (10/7 - 1 ≈ 0,43 = 43%).
2:an hade 30% färre röster än 1:an (7/10 - 1 = -0,3 = -30%).

Helt rätt, jag skrev innan jag fick kaffe. Jag menade såklart att tvåan fick 30 procent färre röster än ettan.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk

Lite kul med tre svenska spel i topp ändå.