Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Snusfri

Har blivit en hel del Manor Lords den sista tiden.
Blir lätt att man tänker "skall bara bygga några till hus så jag får mer arbetare" men det slutar med att man byggt mycket mer och 4-5h har försvunnit i en blink

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Har själv haft "nostalgi anfall" gällande WoW senaste veckan. Jag har dock inte spelat retail sen BfA (helt hoppat över både Shadowlands och Dragonflight) och har tittat lite när bl.a. Asmongold spelar TWI, och problemet är att jag inte alls känner igen mig i det WoW jag ser framför mig, mao det WoW jag är nostalgisk på att spela finns inte längre. Namnet är samma men innehållet är helt annorlunda.

Har ärligt talat inte ändrats så mycket sen BfA. Du slipper jobbiga system som Azerite armor (och du slapp Torghast i SL) och förutom M+ och raiding har du nu även crafting å delves du kan få gear ifrån. Klar uppgradering, men samma identitet som de senaste 4 expansionerna. Mycket QoL framförallt för alts om man bryr sig om sånt.

Skulle aldrig kolla på streamers som Quin69 och Asmongold för opinioner om spel. Otroligt dåliga på WoW, men ändå väldigt många åsikter om vad som är fel.

Permalänk

Arizona Sunshine 2 (VR). Bättre än jag hade hoppats faktiskt (inte kört första).
Trodde det skulle bli trist att slakta zombies efter ett par timmar då spelet bara har en väldigt basic plot men dom varierande miljöer och mängden vapen gör att gameplay:et faktiskt håller. Enda negativa är att vapen-hanteringen inte känns så tight.

Dock är det inte värt fullpris pg.a. det simpla upplägget. Köpte en nyckel för 25euro tror jag.

Permalänk

Lirar fortfarande Battlefield 4 med ett gäng andra Svenskar.
Vi lirar nästan varje kväll. Vi är oftast mer än 3 som lirar samtidigt.
Vi har riktigt roligt.
Som en Norrman sa en gång när det blev en ny runda och han såg att han inte är med i samma lag.
"Nej, mej, mej. Jag vill spela ihop med Svenskarna och inte emot!"
Vi har en plutoon kallad "VALP" (Valhalla Plutoon).

Om någon vill joina oss så skicka ett meddelande eller lägg till mig som vän på Discord.
Discord: hasse_swe
Battlelog/EA app: HuckerHuck

Vill ni fråga något so citera detta inlägg eller skicka ett DM på Sweclocker, EA app eller Discord.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter att ha hoppat runt mellan lite olika spel den senaste tiden gav jag Final Fantasy XIV ett nytt försök för att se om jag kan komma in i det.

Permalänk
Medlem

Är tillbaka på Satisfactory 1.0.
Slutade lira 2023 ungefär när jag fått igång transportbilarna vad-nu-de-heter. Nu är jag precis efter att jag fått kol-electricitet.

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Mankind Divided (PC).

Ett ganska rejält hopp upp både visuellt och animationer m.m. Det känns som att det mesta har tagit nåt steg upp från första spelet. Har inte kommit så långt än, men så här långt känns det mestadels bra.

Hade väldiga problem med performance till att börja med, fick typ bara runt 30-40fps när jag maxade allt i 1440p. Tänkte att jag borde kunna få betydligt bättre än så med min burk. Googlade runt och fick reda på att det var problem med MSAA i det här spelet, som var superkrävande av nån anledning. Så jag stängde av det och fick runt 190fps, vilket är mer i linje med vad jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Deus Ex: Mankind Divided (PC).

Ett ganska rejält hopp upp både visuellt och animationer m.m. Det känns som att det mesta har tagit nåt steg upp från första spelet. Har inte kommit så långt än, men så här långt känns det mestadels bra.

Hade väldiga problem med performance till att börja med, fick typ bara runt 30-40fps när jag maxade allt i 1440p. Tänkte att jag borde kunna få betydligt bättre än så med min burk. Googlade runt och fick reda på att det var problem med MSAA i det här spelet, som var superkrävande av nån anledning. Så jag stängde av det och fick runt 190fps, vilket är mer i linje med vad jag förväntade mig.

Sitter ju och spelar Deus Ex: Mankind Divided just nu och har kommit en bit in. Gillar verkligen spelet så här långt. Men jag har en fundering till dom som har spelat det, eller rättare sagt dlc innehållet. Det ser ut som att det är två story dlc's, om jag inte har missat nåt. Är det nån här som har spelat dom och kan säga om ni tycker att dom är värda att skaffa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Sitter ju och spelar Deus Ex: Mankind Divided just nu och har kommit en bit in. Gillar verkligen spelet så här långt. Men jag har en fundering till dom som har spelat det, eller rättare sagt dlc innehållet. Det ser ut som att det är två story dlc's, om jag inte har missat nåt. Är det nån här som har spelat dom och kan säga om ni tycker att dom är värda att skaffa?

Du vet att du citerar dig själv va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Det här gjorde min dag!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Det här gjorde min dag!

Men med tanke på början av inlägg #2 skulle jag säga att ja, det är rätt tydligt att det var medvetet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ja, jag ville referera till mitt föregående inlägg så att den informationen kom med också. Kanske onödigt när det inläggen efter varandra, men... Så det var inte en miss från min sida, bara lite onödigt kanske.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Blev precis klar med Disco Elysium. Andra genomspelningen sen lansering av Final Cut. Nästan bättre andra gången, då det var betydligt mer "låt gå"-tänk än första gången. Lättare att släppa taget och acceptera förlust.

Permalänk
Medlem

Lirade lite Starfield igår för första gången i år tror jag, sparfilen var förresten daterad till oktober förra året..! Noterade att man kunde köpa ett fordon (bil) och att man kunde joina prisjägargänget (Trackers Alliance) i Akila city. Rätt många glitchar är utslätade men nya har tillkommit. Är level 73 och är ganska OP pga utnyttjade glitchar innan tidiga patcher, så är ju liksom inte svårt. Funderar på att börja om på ny kula nästa vecka efter DLC släppts men framförallt köra Crimson Fleet questline som jag medvetet inte plöjt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter Platinum trofén i Vampire Survivors är jag tillbaka på Stellar Blade och det är ruskigt roligt. Minns inte varför jag tog paus, men men.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag haft sjukt roligt med cyberpunk på PC nu sista tiden. Skaffade det först på ps5 men bestämde mig för köra på pc omgång två nu när Phantom Liberty är ute.

Denna DLC var ju typ bättre än hela main-spelet. DogTown är så sjukt välgjort, liten yta men mer levande allt är vertikalt det finns hemligheter över allt med mera.

Skulle va SJUKT kul om nån gjorde en mod så att dessa områden markerade med tre huvuden ”high crime” eller vad det, blir som dungeons som går att göra om men svårare fiender osv

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Måste säga att jag haft sjukt roligt med cyberpunk på PC nu sista tiden. Skaffade det först på ps5 men bestämde mig för köra på pc omgång två nu när Phantom Liberty är ute.

Denna DLC var ju typ bättre än hela main-spelet. DogTiden är så sjukt välgjort, liten yta men mer levande allt är vertikalt det finns hemligheter över allt med mera.

Skulle va SJUKT kul om nån gjorde en mod så att dessa områden markerade med tre huvuden ”high crime” eller vad det, blir som dungeons som går att göra om men svårare fiender osv

Ja det är verkligen sjukt bra, har runt 300h i det hittils. Blir att fortsätta snart igen
Fick ett ryck och köpte Mafia III nu i helgen. Har hört blandade skurar om det men för 75:spänn tänkte jag att jag chansar.
Inte värt fullpris men som rea-backs spel är det värt att lira av det jag sett hittils (3h). Kul att spela en annan tidsera (1968) än
man brukar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja det är verkligen sjukt bra, har runt 300h i det hittils. Blir att fortsätta snart igen
Fick ett ryck och köpte Mafia III nu i helgen. Har hört blandade skurar om det men för 75:spänn tänkte jag att jag chansar.
Inte värt fullpris men som rea-backs spel är det värt att lira av det jag sett hittils (3h). Kul att spela en annan tidsera (1968) än
man brukar.

Det var länge sen jag spelade men jag hade också rätt kul med Mafia 3! Lite för många lite för monotona uppdrag kanske, och spelet var förvånansvärt tugndrivet för sin tid, men det var på nått vis ändå kul att spela! Helt OK bilfysik och även godkänt att kuta runt och panga folk... Och när man börja använda radion för att få mer utrustning och bilar osv så blevr det ett rätt skönt kul flyt i spelet utan onödiga pauser. Gillade verkligen eran och musiken också!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

Har ärligt talat inte ändrats så mycket sen BfA. Du slipper jobbiga system som Azerite armor (och du slapp Torghast i SL) och förutom M+ och raiding har du nu även crafting å delves du kan få gear ifrån. Klar uppgradering, men samma identitet som de senaste 4 expansionerna. Mycket QoL framförallt för alts om man bryr sig om sånt.

Sent svar, men jag har faktiskt börjat snegla lite på TWI nu på sistone. Vad jag har förstått det så är expansionen väldigt snäll (kanske den bästa expansionen hittills i det avseendet) mot casuals, för folk som gillar att ha många alts samt spela solo tack vare Warbands och Delves.

Ens livssituation idag (kvällsarbete, mindre fritid) är helt annorlunda än vad det var för 10-15 år sedan (student, mycket fritid) så börjar jag med WoW Retail igen för första gången sedan BfA lär det bli *väldigt* casual, då tiden för raids helt enkelt inte finns.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Scarlet Nexus (PS5).

Jag testade demot för ganska länge sen och tycket det kändes ganska bra. Nu har det blivit av att skaffa fulla spelet, då PS Store har Ultimate Edition för 165:- just nu. Jag har bara hunnit med att köra lite grand så det är för tidigt att säga vad jag tycker om det än. Men jag gillar stridssystemet så här långt iallafall.

Permalänk
Medlem

Fel tråd.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Förutom att jag fortfarande spelar Ghosts of tabor aktivt så spelar jag Days Gone på PC/Steam deck
och sen ett plattforms spel i VR som heter Max Mustard.
Bra substitut till Astrobot som inte släpptes för VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

fantasy map simulator

intressant spel där man får skapa sin egen värld, skapa länder, välja religion, kultur, hur aggressiva/fredfulla/byteshandels vänliga de ska vara etc och vad för slags rike det ska vara, sen är det bara att köra igång spelet, luta sig tillbaka och njuta utav showen, se hur de olika länderna expanderar/förlorar/har ihjäl varandra.

tänkte först skapa europa, men det blev att jag skapade world of warcraft världen istället, med alla de olika raserna. horde på den västra delen och the alliance på den högra.
just nu så ser det ut som att orcerna håller på att vinna, men vem vet, mycket kan hända och vända i detta spelet.

EDIT: jag hittade en som hade gjort europa https://www.youtube.com/watch?v=584VLLb5BGA

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kommit in i en fas där jag har lite tråkigt framför datorn, tyvärr.

Däremot spelar jag lite Zelda Ocarina Of Time på mobilen. Väldigt trevligt

Permalänk
Medlem

Hoppat mellan många spel det senaste som D4, Grim Dawn, Last Epoch, AoW4, Cyberpunk 2077, Grounded och Skyrim.
Tror jag har bestämt mig för att lägga fokus på Skyrim med massa mods, bla Another Life. Har skapat en ny gubbe (survival mode) som inte följer main storyn och började äventyret efter att ha kommit med en båt till Solitude. Första jag gjorde var att sälja saker jag inte behövde och köpte utrustning och vapen. Försöker nu hitta jobb så jag kan få pengar till att köpa en häst så jag kan utforska och ta mig runt snabbare. Än så länge har jag levererat öl till en snubbe som i sin tur gav mig ett jobb att undersöka en grotta där det enligt rykten hänt skumma saker. Spännande!

Visa signatur

Ryzen 5600X || 3060 TI || 16GB RAM || 1440p

Permalänk
Medlem

Kört en omgång Far Cry 5 igen. Jag orkar inte kämpa med att låsa upp alla korkade begränsningar varje gång, så jag kör "new game +" eller vad det nu heter där, så jag behåller alla upplåsta vapen, slots, perks och sånt, men uppgifterna i sig nollställs så jag kan genomföra dem igen.

När jag tröttnat för stunden är planen att dra igång Starfield igen. Jag köpte premiumversionen förra året, så jag fick väl Shattered Space-DLC:n nu med senaste uppdateringen, räknar jag med.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

storage hunter simulator

perfekt spel för den som vill köpa crap, rusta upp det och sen blåsa folk på pengar.
man åker runt till garage försäljningar, skrotgårdar och annat, lägger bud på lass med saker, ibland hittar man dyrgripar men oftast är det bara skit. sen säljer man det hos pantbanker, tjänar ihop pengar så man kan öppna sin egen pantbank där man sen får diktera sina egna priser och köpslå med kunder..
många timmar att slå ihjäl i detta spelet och myyyyyycket körandes fram och tillbaks

record store simulator

underbart spel där man säljer skivor, skivspelare, högtalare, kläder och mycket mer

supermarket simulator

lirade det mycket vid release, men la ner efter ett tag men återkom nu när de hade lagt till en tablet vilket gör livet mycket enklare i butiken.
stapla varor, stapla varor, stapla varor och, ja, ni gissade rätt, stapla mer varor

candy & toy store simulator

gulligt spel med gulliga karaktärer, dock svårt att gå i vinst tycker jag, vinsten man gör måste ständigt spenderas på att köpa in mer varor

construction simulator

now we´re talking, detta spelet älskar jag, bygg byggnader från grunden och upp, hoppa in i traktorer, kranar, bulldozers och mycket annat och börja bygg. dock inget spel för den som inte har tid att sitta typ nån timme vid varje bygge.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Frostpunk 2

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk

Fallout london

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Monster Hunter Generations Ultimate på Switch, legat runt 50% färdigspelat i backloggen länge, måste städa upp lite innan MH:Wild nu i februari