Insider preview canary build 27695 och AMD Adrenalin

Permalänk
Medlem

Insider preview canary build 27695 och AMD Adrenalin

Är det bara jag som har detta problem?
Var gång, (hittills), jag provat att installera Windows 11 insider preview build 27695, Canary, så råkar jag ut för att jag inte kan göra några anpassade inställningar under Prestanda, Manuell justering, Anpassde. Så fort jag gjort någon egen inställning så ändrar Adrenalin tillbaka till Standard inställningar. Däremot fungerar allt som det ska i både i Release Preview build 26100.1742 och Dev build 26120.1542. Jag har skickat in ett ärende kring detta i Feedback Hub men inte fått någon återkoppling.

Har ett Asus TUF gaming RX 7900 XTC grafikkort.

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26100.2314|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2203| 2 st Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Skrivet av Seloken:

Är det bara jag som har detta problem?
Var gång, (hittills), jag provat att installera Windows 11 insider preview build 27695, Canary, så råkar jag ut för att jag inte kan göra några anpassade inställningar under Prestanda, Manuell justering, Anpassde. Så fort jag gjort någon egen inställning så ändrar Adrenalin tillbaka till Standard inställningar. Däremot fungerar allt som det ska i både i Release Preview build 26100.1742 och Dev build 26120.1542. Jag har skickat in ett ärende kring detta i Feedback Hub men inte fått någon återkoppling.

Har ett Asus TUF gaming RX 7900 XTC grafikkort.

skulle tippa på att Canary (som jag har för mig är typ "super early alpha test") ev har ändrat något som tagit sönder funktionaliteten med adrenalin och AMD behöver kontra med en ny version som stödjer denna "alpha build" och dess ändringar.

är väl inte rekomenderat att köra dessa på sina daily drivers direkt då de nästan garanterat har en och annan bug lite till höger och vänster.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tippa på att Canary (som jag har för mig är typ "super early alpha test") ev har ändrat något som tagit sönder funktionaliteten med adrenalin och AMD behöver kontra med en ny version som stödjer denna "alpha build" och dess ändringar.

är väl inte rekomenderat att köra dessa på sina daily drivers direkt då de nästan garanterat har en och annan bug lite till höger och vänster.

Jag vet att det är förenat med risk att köra canary och det brukar gå bra för det mesta.

Har väl gått på några minor ibland och tillfälligt tvingats backa en version eller tillfälligt byta till dev eller beta eller preview release.

Men då jag mer eller mindre kört insider preview sedan 2014-10-01 så känns allt utom canary ”lite tråkigt”.
Kanske är vanebildande ☺️

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26100.2314|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2203| 2 st Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Skrivet av Seloken:

Jag vet att det är förenat med risk att köra canary och det brukar gå bra för det mesta.

Har väl gått på några minor ibland och tillfälligt tvingats backa en version eller tillfälligt byta till dev eller beta eller preview release.

Men då jag mer eller mindre kört insider preview sedan 2014-10-01 så känns allt utom canary ”lite tråkigt”.
Kanske är vanebildande ☺️

jo har också kört insider preview sen då nån gång med win 10 (skaffades mestadels för att det ryktades att witcher 3 innan release skulle kunna köras på DX12 (tror fortfarande inte det gör det, möjligen next gen patchen la till det men ej kört det sen 2020 eller nått så kan inte säga säkert...)). kör fortfarande på min win 10 insider preview nyckel uppgraderad till windows 11 då den tillät mig göra det.

vill man promt ha nya funktioner så är det kan man väl testa canary men skulle ändå säga att gå djupare än typ de releaser som är mer eller mindre redo för release är alltid ett gamble om de kommer fungera eller inte utan hicka.

och är iaf inte för mig värt det för de ytterst få grejor som faktiskt är intressanta och kan utan problem tills iaf de flesta buggar rätats ut aka inte gå djupare än dev.

drivare och annat brukar generellt inte få uppdateringar för att garantera fungera ihop med den förän den nått detta stadie iom att vad uppdateringen faktiskt kommer innehålla mer eller mindre inte är är spikat förrän då.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows