Alltså vad är oddsen?! Igår kommenterade jag på en video om hur fantastiskt youtube premium är och att jag utan problem skulle kunna tänka mig att betala mer och att jag var en av dom första som skaffade det (har familjeabonnemang) och jag fick en gratis google nest mini.. MEN även dom 4 jag hade med i abonnemanget (som inte ens betalade för det) och hur jag undrar varför dom gjorde så och hur generöst osv..
Kl 5 imorse fick jag ett mail om prishöjningen med 100kr mer. Jag tycker fortfarande att det är värt det, för av alla streamingplattformar så är det youtube jag kollar på mest.. mer än 99.999999% typ.
Men alltså några timmar senare efter min kommentar😳
Youtube kanske tog åt sig av min fina komplimang och insåg värdet (skämt åsido 🤣)
Men hade ju föredragit att prisökningen blir pangbom kunde dom inte smygit fram det lite? Månad för månad?
Men jag läste alla funktioner som kommer att finnas så är ändå förståeligt (eller för 100kr mer vet jag inte men)
Vill inte ens skriva hur många nollor jag skulle kunna betala för att slippa reklamen med tanke på allt jag kollar på (för då lär ju jag få pröjsa det snart😅)
Men vad kostade en google nest mini? Dom gav ju bort 5st.. får tänka så helt enkelt...
Alla funktioner? De har väl exakt samma funktioner nu som förut, med undantag för cancel-kulturen då. Annars har de fortfarande videos man kan titta på och kommentera.
Jag brukar bland annat stänga skärmen på telefon när jag inte kan fortsätta titta, efter får man varje gång en irriterande popup om att titta på videos med skärmen stängd. Dvs 100% tvärt emot vad jag faktiskt vill, det är faktiskt lite av en anledning till att inte skaffa premium. Vore ju fruktansvärt irriterande om varenda video ska envisas med att fortsätta spela efter att jag stängt den.