Nu stoppar Disney Plus kontodelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Inte ett dugg förvånad, alla streaming tjänster kommer göra lika så. snart kommer Disney höja sina priser också garanterat.

Det har redan skett. På 4 år har årskostnaden nära på dubblerats, så nu fick jag nog och sa upp det. Har kvar Prime och Max och delar Netflix med min frus systers hushåll, då vi bor nära varandra är det lätt att "förnya" nätverksuppkopplingen. Resten kollar vi via Emby

Permalänk
Medlem

Sa upp Disney precis. Dom släpper för lite nytt innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Inte ett dugg förvånad, alla streaming tjänster kommer göra lika så. snart kommer Disney höja sina priser också garanterat.

det har dom redan gjort. Helår kostade 899 första året, nu är vi uppe i 1200. 1200 per år är dock endast 100kr i månaden vilket är bra pris för vad man får i jämförsel med andra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vill säga upp alla streami tjänster kan lika gärna vara utan och hyra/pirata vid behov.
Men får bara protester från andra familjemedlemmar 😅

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Varför inte också erbjuda ett konto där man får betala för användning? Där man automatisk med vissa mellan mellanrum får upp en bekräftelse på om man vill fortsätta se, så man ej glömmer en tv på.

Som det är idag så ska en fattig ensamstående person som knappt kollar på tjänsten mer än vissa enstaka filmer, betala lika mycket som en hel stor barnfamilj som kollar på den hur mycket som helst samtidigt och sedan kanske de delade lösenordet med en annan stor familj som gör likadant. (vilket disney nu kommer att spärra)

För min del så har Disney haft bra saker. Jag tänker på The Mandalorian som sändes för några år sedan, det blir mycket pengar att varje månad betala för när det kommer något ny säsong så jag har sagt upp det.

Lösenord delar jag självklart aldrig med mig till andra, lite fascinerad över att det är så populärt, även till tjänster som är högst personknytna, tom bankkonto har varit inblandat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

De var aldrig det. Inte ens lite. Hela strategin var att få så många som möjligt att bli Netflix-användare och vid rätt tidpunkt, när de är tillräckligt ”beroende”, konvertera dem till betalande användare. Samma strategi som alla andra använder, till och med droghandlare.

För min del blev det väl snarast att jag abbonerade, upptäckte vad massa skit det fanns och sedan slutade. Dåligt filmutbud var väl det största generella missnöjet.

Nu ska jag väl säga att det är en generell brist hos alla streamingtjänster. Finns ingen som jag tycker når upp i en acceptabel nivå. Vi har Max, än så länge, men detta bara för att vi hoppade på halva-priset erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Det har redan skett. På 4 år har årskostnaden nära på dubblerats, så nu fick jag nog och sa upp det. Har kvar Prime och Max och delar Netflix med min frus systers hushåll, då vi bor nära varandra är det lätt att "förnya" nätverksuppkopplingen. Resten kollar vi via Emby

Kampanjpris första året. Framgick i förväg att året efter skulle man betala normalpris. Det normalpriset höll inte länge
2020.09 590kr ->2021.09 689kr ->2022.09 till 2023.09 890kr ->2024.09 1190kr ->2025.09 så framkommer det 1390kr i pris redan nu. Ändock, två år på raken där priset inte höjdes till året efter.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Aldrig haft några. Kodi + Elementum FTW.
Känner man sig lite paranoid kan man ju pynta för Mullvad.

Tyvärr är Mullvad lite kasst för p2p numera eftersom de har tagit bort port forwarding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megatomten:

Du får gärna förklara Disneys utbud kontra Plex?

Nice try 😂
§ 7

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.
Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grinnall:

Borde man inte enkelt kunna lösa det genom att vidarebefodra de mailen med verfikationskod till den man ev delar kontot med om man startar det utanför hushållet?

Sätt upp en ny gemensam streaming mail som alla kan logga in på.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

så då ställer jag frågan.

hur funkar detta om man sätter upp en VPNserver till alla som vill använda samma konto aka alla ansluter sin klient via VPN anslutningen och sedan ut på nätet till tjänsten via vpnserverns internetanslutning?

i mina ögon får jag det till att det kommer se ut som att alla sitter på samma internetanslutning?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tycker det här är märkligt beteende av användare. Vi fuskar för att få saker billigare och när dom täpper hålet blir vi arga....

Däremot känns det omständigt för mig där vi bor i 2 hus och jag reser i tjänsten...
Så om jag åker iväg och barnen är i hus2 samtidigt, kommer disney få tuppjuck?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Tycker det här är märkligt beteende av användare. Vi fuskar för att få saker billigare och när dom täpper hålet blir vi arga....

Däremot känns det omständigt för mig där vi bor i 2 hus och jag reser i tjänsten...
Så om jag åker iväg och barnen är i hus2 samtidigt, kommer disney få tuppjuck?

du kan ju som jag skrev ovan testa huruvida du kan sätta upp en vpn server i din router i ditt ena boende och routa din trafik via den vpn servern om du skulle råka ut för det.

för har ingen koll på hur den kommer reagera på att den går via en virituellt lananslutning och sedan från samma internetanslutning till disneys server.

iaf teoretiskt så borde den ju tro att du är kvar i samma hus oavsett var du ansluter från på det sättet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Disney var vår första tjänst som blev uppsagd, för ett par veckor sedan. Kändes bara som bortkastade pengar med tanke på hur lite den användes i förhållande till priset.
Har inget emot att dom stryper delning, jag betalar för mig själv när jag vill ha något, men är det dåligt eller blir för dyrt så ryker det, vilket det gjorde i det här fallet.

Har kvar Max, Prime och Netflix för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megatomten:

Du får gärna förklara Disneys utbud kontra Plex?

Beror helt och hållet på vad du själv lägger in på din Plex server. Utbudet kan vara i princip oändligt.

Permalänk
Medlem

REdan gjort

Skrivet av Dr.Mabuse:

Låter ensamt...

OnT: Dags att upprätta lite VPN mellan kompisarna

Redan gjort för
Mor/far
Syster/svåger
bror/svägerska

Permalänk
Medlem

Får säga upp skräpet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raudszus:

Redan gjort för
Mor/far
Syster/svåger
bror/svägerska

Hur gör du det tekniskt sett? Går all deras trafik genom dig då, eller har du routat trafiken på något smart sätt?

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hur gör du det tekniskt sett? Går all deras trafik genom dig då, eller har du routat trafiken på något smart sätt?

Jag gör liknande för syrran. I praktiken så ansluter hon till min vpn som gör att all trafik går genom min anslutning. Men det behövs bara för själva inloggningen, sen fungerar det fint i någon vecka/månad tills netflix gnäller igen.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag gör liknande för syrran. I praktiken så ansluter hon till min vpn som gör att all trafik går genom min anslutning. Men det behövs bara för själva inloggningen, sen fungerar det fint i någon vecka/månad tills netflix gnäller igen.

Tack för svar. Ibland är den bästa lösningen den enklaste

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Skönt att man inte delar med någon än sig själv.

Det värsta dock är att om man är själv och vill ha 4k så måste man ändå betala för 2-4 samtida streams.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.