Inet frågar SweClockers – pest eller kolera i gamingstolen?

Permalänk
Medlem

I frågeställningen så utgår jag ifrån att så fort jag sätter mig vid datorn så har jag alla kompisar jag vill ha tillgängliga oavsett tidpunkt på dygn/deras livssituation etc då frågan är hypotetisk... Givetvis vill jag köra online. Kan vara CS/COD, heists i GTA , FIFA, Fall Guy eller några helt andra spel.

Permalänk
Medlem

Med CS som mainspel under en väldigt lång tid så blir det alternativet med onlinespelande, MEN skulle nog sakna en hel del single-player spel. Svårt val. 🤔

Om multiplayer även innefattar co-op däremot så blir det (för mig) inget svårt val.

Permalänk
Medlem

På tal om gamingstolar som det ska talas om.

Är ju genuin spelare sen slutet på -70 talet och det här med hur man sitter är alltid ett problem.

Sitter man för bekvämt och för mycket ja då försvinner musklerna lätt. Jag löser det hellre med att ha en miljö så att man kan växla mellan stå i bland. Sitta i soffan, eller "vanlig" kontorsstol. Resa sig upp i bland är ju bra. Sen har vi det här med träning som alla vet är det som är bäst men det löser inte allt och man kanske inte har lust jämt heller.

Nästa stol jag ska beställa kallas för ergonomisk pall eller balanspall observera att antingen är det en led man kan vika på eller så är foten konvext böjd så att man kan sitta och småvicka åt olika håll. Det är alltså inte en stel pall som står stabilt.

Fick äran att testa en sån stol i vintras då kollegan med extrema problem efter nån olycka fick sig en modell dyrare, han var halvtidare och ofta borta på läkarbesök och annat och jag fick lov att använda den när han inte var där.

Detta är den absolut skönaste typ av stol jag någonsin använt men mycket ovant ,nära jobbigt i början att vänja sig vid att man mer eller mindre måste använda balansen och bålen något när man sitter. Ja det är ju aldrig tungt som att gå på gymmet men man kanske inte ska sitta hela dagar direkt utan dela upp det men ändå ge stolen lite tid. Det märks att man tränar upp nånting lite och att man blir i alla fall lite mindre stel med den här typen av stol. Jag blev av med lite småvärk och stelhet märkte jag.

Jag rekommenderar därför skarpt ergonomisk sittpall, dock svårt kanske som privatperson att hitta rätt modell utan att det blir jättedyrt. Kommer själv gå på tjock rund dyna och den låga modellen 45- 65 cm 65-85 blir för högt tycker jag och när man ska stå ja då ska man stå. Varianten den som man kan vicka så klart. Se upp för många modeller har inte den funktionen men kallas för samma sak.

Kollade genom I-Nets sortiment där finns det inte en enda tyvvär.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

"Snigel säger att det bara är kärringar och pensionärer som spelar multiplayer och jag håller med, faktiskt." -Björne (förmodligen).

Spelar enbart spel jag kan köra utan någon annan människa ska vara involverad, spelar för att slippa det sociala och varva ner.

Permalänk
Avstängd

Singleplayer, alltid. Och angående gamingstolar så har jag bara en sak att säga och det är design före komfort. Har aldrig, och kommer heller aldrig att köpa, en gamingstol.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det här?

Måste man vara inloggad någonstans eller länka konton för att delta i tävlingar eller ta del av erbjudanden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Hur funkar det här?

Måste man vara inloggad någonstans eller länka konton för att delta i tävlingar eller ta del av erbjudanden?

@Inet För några sändningar sedan satt ju panelen och tyckte formatet var superenkelt, er blonda medarbetare (Hon som sprang framför kameran hela tiden.) gick ju till och med ut i raljerande ton i sändningen och sa "Ja, hur svårt kan det va?". Ja, hur svårt kan det vara? Här är mina frågor innan jag ens bryr mig om att skaffa ett konto på ytterligare två (?) plattformar (Youtube och/eller Discord).

1. För att handla krävs givetvis login på Inet och Sweclockers. Hur länkades kontona?
2. Krävs login på Youtube för att deltaga i tävlingarna?
3. Krävs login på Discord, eller räcker det med att ange ett namn på discord.gg/Inet under sändningen ?
4. Vilka länkningsåtgärder krävs mellan Sweclockers-Inet-Youtube-Discord kontona, val av namn etc. ?
5. Ringer ni upp vinnaren på telefonnumret som finns registrerat på Inet-kontot ?
6. Måste man för att delta i era sändningar ha mikrofon för att kommunicera med er via Discord, eller räcker text-kommunikation + telefon ?
7. Fungerar det olika på tävlingarna och snurrhjulet.

Alla dessa funderingar och lite djupare förklaringar bör finnas länkat i skriftlig form på någon central plats (Förslagsvis i Youtubes gråa ruta under sändningen.), för det som sägs i sändningen hinner man inte fördjupa sig i kognitivt. Alla är inte i er ålder och med tanke på raljansen så njuter jag varje sändning i vetskapen om att även ni blir äldre för varje gång.
Surgubben har nu framfört sin åsikt denna regniga dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

@Inet För några sändningar sedan satt ju panelen och tyckte formatet var superenkelt, er blonda medarbetare (Hon som sprang framför kameran hela tiden.) gick ju till och med ut i raljerande ton i sändningen och sa "Ja, hur svårt kan det va?". Ja, hur svårt kan det vara? Här är mina frågor innan jag ens bryr mig om att skaffa ett konto på ytterligare två (?) plattformar (Youtube och/eller Discord).

1. För att handla krävs givetvis login på Inet och Sweclockers. Hur länkades kontona?
3. Krävs login på Discord, eller räcker det med att ange ett namn på discord.gg/Inet under sändningen ?
4. Vilka länkningsåtgärder krävs mellan Sweclockers-Inet-Youtube-Discord kontona, val av namn etc. ?
5. Ringer ni upp vinnaren på telefonnumret som finns registrerat på Inet-kontot ?
6. Måste man för att delta i era sändningar ha mikrofon för att kommunicera med er via Discord, eller räcker text-kommunikation + telefon ?

Alla dessa funderingar och lite djupare förklaringar bör finnas länkat i skriftlig form på någon central plats (Förslagsvis i Youtubes gråa ruta under sändningen.), för det som sägs i sändningen hinner man inte fördjupa sig i kognitivt. Alla är inte i er ålder och med tanke på raljansen så njuter jag varje sändning i vetskapen om att även ni blir äldre för varje gång.

Sweclockers -> inet
Finns ingen sådan koppling längre, förr krävdes at kontona hade samma email för att kunna länkas (klick inne på inets sida, knappen är borta sedan över ett år nu)

Permalänk
Inet
Skrivet av mc68000:

Tjenare!

Hmm, tror någon miss i kommunikationen har skett längs med vägen här.

1. Nej det krävs inte för att ta del av erbjudandena eller tävlingarna. Man behöver bara vara inloggad på Inet.se för att kunna se kampanjsidorna.
2. Nej och ja. Vi använder oss av Gleam för tävlingar. Vissa av tävlingarna vill vi att man ska vara kvar under livestreamen för att kunna vinna. Då krävs antingen Twitch eller Youtube.
Gleam använder vi kortfattat som antifusk och det enda man behöver skriva i är sitt användarnamn på Twitch eller Youtube. Vi verifierar endast detta vid enstaka tillfällen när vi tävlar ut större grejer (t.ex. som ASUS NUC:en förra torsdagen).
3. Nej
4. Inga
5. Nej
6. Nej, men vi kör ibland tävlingar där det krävs voice. Då kommuniceras detta i livestream. I torsdags krävdes inte detta
7. Vi har olika tävlingar vid olika livestream. Jag misstänker att den tävlingen du menar kanske var vid förra Black Friday?

Dom olika tävlingarna som vi brukar ha på våra livestreams:

• Vanliga Gleam-länken. Här behöver du endast gå in på Gleam för att registrera dig. Inloggning på Gleam krävs. Vi ta alla namn ur Gleam-tävlingen och kopierar sedan in i Wheel of Names och drar sedan vinnaren live i hjulet. Vi kontaktar sedan vinnaren live.

• Gleam-länk fast med krav att vara kvar i chatten. Här krävs antingen ett Youtube-konto eller Twitch-konto som du skriver in i Gleam under "Ange ditt nickname". Dras du sedan i hjulet skriver du bara i chatten så vi kan verifiera att du är kvar.

• RGB-Femman - Ett koncept där vi drar vinnaren på Discord och sedan ringer upp personen i fråga live. Här krävs ett Discord-konto samt headset eller liknande för att vi ska kunna prata med dig. I nästan alla fall så går man med i tävlingen i kanalen #tävlingar om inget annat sägs under livestreamen. Där är det en bot som slumpvis väljer en vinnare som vi sedan ringer upp i Discord.

Ber om ursäkt om du upplevt att det varit struligt, vi försöker göra det så absolut enkelt som möjligt. I vissa fall som t.ex. RGB-femman är det lite mer komplicerat då vi upplever att det är en rolig grej som uppskattas.
Gleam-tävlingarna som vi kör ska dock vara ganska stright forward. Rekommenderar att du kikar igenom deras sida och ställer eventuella frågor direkt till dom om det är något med Gleam som du inte förstår. Vi använder som sagt dom endast för deras anti-fusk system.

Hojta till om du har andra funderingar

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram