Dreamhack-grundaren styr upp nytt LAN i Jönköping nästa år

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack-grundaren styr upp nytt LAN i Jönköping nästa år

Gamingfestivalen Glitched ska hållas i Elmia mellan den 13 och 16 juni nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Slå sina kloka huvuden ihop" kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Geeks AB - Lever på datorintresserade geeks
Glitched - Samlar datorintresserade geeks på ett och samma ställe

Känns självklart

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

"Glitched Beacon" låter ju inte helt fel 😃

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Har endast varit där som dagsbesökare dom senaste åren , men har fått känslan att själva lanet och gamingen inte varit huvudfokus. Men detta ser ju lovade ut så man kanske skulle ta sig dit med riggen och allt.

Visa signatur

GPU: GeForce RTX 4080 SUPER 16 GB | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Mobo: ASUS TUF Gaming B650-PLUS | RAM: Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB | CPU kylare: CM Masterliquid ML240L

Permalänk
Medlem

"Huvudfokus ska vara gemenskap" tycker jag rimmar illa med att inte köra ihop med Beacon, men de har säkert sina anledningar.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Kommer bli mega flopp för båda om de inte slår ihop sina LAN, så dags för lite samarbete.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag trampar någon på fötterna här, men om vi antar att dessa personer sålde sina delar av Dreamhack när saker blev framgångsrikt, dvs cashade ut, då måste jag ändå ställa mig frågan, vad säger att de inte bygger upp något nytt som uppskattas bara för att casha ut igen? Jag undrar hur genuint intresserad är man av gaming då? Det känns som hela eventet handlar bara om en sak och det är pengar. Gaming och allt som communityt faktiskt bryr sig om på riktigt kommer alltid som en eftertanke?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Nu kanske jag trampar någon på fötterna här, men om vi antar att dessa personer sålde sina delar av Dreamhack när saker blev framgångsrikt, dvs cashade ut, då måste jag ändå ställa mig frågan, vad säger att de inte bygger upp något nytt som uppskattas bara för att casha ut igen? Jag undrar hur genuint intresserad är man av gaming då? Det känns som hela eventet handlar bara om en sak och det är pengar. Gaming och allt som communityt faktiskt bryr sig om på riktigt kommer alltid som en eftertanke?

Förstår vad du menar. Men samtidigt ifall man bygger upp en sån grej och sedan blir erbjuden en vagn med pengar så är det nog svårt att säga nej. Sedan sitter man på sidlinjen och ser hur det förändras till något man inte längre tycker om. Då kanske man vill försöka igen. Det behöver inte betyda att man inte är intresserad av gaming. hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Har inget emot att de bygger något grymt likt gamla DH och cashar ut när de har ett stort värde och startar om under nytt flagg.

Bara ett schysst LAN anordnas för dagens ungdom som inte är styrt av saudiska investerare så är jag nöjd 👍

Det är lite robin hood över det, ta från de rika 😅

Finns ju potential nu när DH hamnar i stockholm och bara handlar om reklam, e-sport och twitch streamers.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Roligt att se att Martin Öjes fortfarande är vid liv. Han fick mig att åka på Dreamhack första gången efter denna intervjun:

Permalänk
Medlem

Kul att det skrivs en del om olika lan, synd dock att SubZero aldrig togs upp som en nyhet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag har absolut ingen aning om motivationen hos dessa men det finns väl hundratals anledningar till att man vill fokusera på annat i livet och sen kommer tillbaka? Bara för att man startar något behöver inte det vara ett livslångt åtagande.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att de inte faller pga kapitsalism som Dreamhack

Permalänk
Medlem

Börja med att skapa en zon för yngre upp till 18. Sedan en 18+ zon där man kan ta en kall öl framför datorn och slipper allt skrik så kommer jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROGfanatics92:

Hoppas att de inte faller pga kapitsalism som Dreamhack

Du kan tacka kapitalismen att det finns minst två aktörer som är villiga att ta risken och försöka fylla hålet efter Dreamhack.

Permalänk

Gött. För jag skulle aldrig få för mig att åka på dreamhack i sunkiga Stockholm. Majoriteten av polararna tänker samma. Blir gött nog gött lan i Jönköping.

Permalänk
Medlem

Jag har varit på många Dreamhack genom åren och nu är jag 36 år. Jag älskade hur Dreamhack var runt 2007 och det är ett av de bästa DH jag kommer ihåg. Det var fokus på att maxa antal besökare och slå rekord i antal datorer etc. Det fanns mycket saker runt om men det var inte det trycket på DH om att det mer skulle vara montrar och reklam som det varit dom senaste åren. Senast jag var på dh var 2017 tror jag och då minns jag att det fanns typ 4 stora utställare i C-hallen och det var typ Inet, komplett? sen var typ försvarsmakten där. Fanns inget av dom där små utställarna och småaktiviteterna alls. Var mer ett reklamställe än ett ställe man kunde gå till och fördriva tiden lite mellan tiden vid datorn. Sedan alla matvagnar som tog plats var både positivt men mestadels negativt. Hade hellre sett dessa stå ihop bredvid C-hallen där man gick mot gamla sovsalen och toaletterna, typ där 18+ området var.

Sedan verkade DH mer gå mot att dra ner på antalet datorer och lanare till att mer fokusera på att de utomstående skulle betala för att komma in och slösa pengar. Det var fler besökare än lanare, vilket jag tyckte var tråkigt. Det blev som en fritidsgård för alla 10 - 14 åringar mer än att lana.

Ta mig tillbaka till DH 2007 så kommer jag tillbaka!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4