Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem

Netflix
Youtube Premium (slippa reklam)
Disney Plus
Viaplay Total
Discovery+ med golf
Max
Prime
Apple TV Plus

Permalänk
Medlem

Tyvärr alldeles för många:
Youtube Premium
Netflix
Disney+
Prime

Ska snart säga upp alla förutom YT, så tack för påminnelsen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inga. Jag har helt återgått till fysisk media och ångrar inte det en sekund. Mycket bättre kvalitet, och jag gillar att äga det jag betalar för.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Annat (skriv i tråden)

Seedbox med Plex

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Prime och youtube premium

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr betala för obligatorisk kabel-TV (Telenor) genom bostadsrättsföreningen, men sedan ett år tillbaka ger de åtminstone möjlighet att använda en del av poängen till olika streamingtjänster, så jag har bytt lite mellan Netflix och Max.
Betalar annars aldrig för mer än en tjänst åt gången, och då bara för att se en säsong av en specifik serie innan jag säger upp igen. Har haft Apple TV+ (Foundation), Disney+ (Star Wars: Mandalorian, Ahsoka, ...) och Amazon Prime Video (Rings of Power, Fallout).

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem

Prime och Youtube Premium. Netflix har blivit MYCKET sämre under senaste åren...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem

Netflix och Spotify. Men sa upp båda nu för använder inte de tillräckligt mycket för att det ska motivera kostnaden.

Ni som har flera olika samtidigt (Prime, Netflix, Disney m.m), varför har ni så många? Känns som onödiga pengar att lägga på? Samtidigt menar jag nu. Varför inte alternera mellan olika tjänster över tid?

Permalänk
Medlem

Spotify som jag och frugan delar på, Netflix till frugan och Youtube Premium för mig. Räcker och blir bra så.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Youtube Premium, Max, Prime Video.

Youtube Premium är för mig den överlägset mest prisvärda prenumerationen jag betalar för med tanke på hur många timmars reklamfritt tittande jag får per krona. Även nu med en prishöjning är det fortfarande något jag gärna betalar för. Jag sa upp mitt Spotify och saknar det inte alls tbo.

Jag har Max för halva priset sedan deras reklamkampanj de hade, och Prime Video får jag "gratis" på köpet med Amazon Prime.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oliver91:

Inga, våga vägra prenumerationer 💪

Vågar gissa på att du betalar skatt i Sverige?

Ingen av dessa ovan iaf, men Spotify finns.

Permalänk
Medlem

För närvarande: Netflix, Disney+

Annat: SVT Play (indirekt), Curiosity Stream, YouTube Premium

Förr eller senare blir det väl åtminstone tillfälligt Amazon Prime också, då de vandrande dynghögarna har stulit vissa intressanta serier.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sveriges Television (ofrivilligt) är väl ingen renodlad streamingtjänst, men SVT-play ingår ju i abonnemanget så den bör väl räknas i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det går väl inte att prenumerera på SF Anytime? Där hyr väl man bara film?

För att svara på tråden så:
Netflix som delas på 3 med deras 50:- påslag per användare.
MAX som rullar på med halva priset fortfarande.
Amazon Prime.

Permalänk
Medlem

Delar:
Netflix
Spotify
Youtube Premium
Disney+
Max
Med maxantalet användare, så det blir inte så många kronor.
Crunchyroll delas också med 2 polare, så i slutändan blir det inga summor att tala om givet vad de ger även om Netflix och Max används väldigt oflitigt.

Permalänk
Medlem

Inget, lät mitt PS+ förfalla tidigare i år med..

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Kör Max och Prime Video. Hade tillgång till Netflix och Disney Plus innan de stoppade kontodelning.

Permalänk
Medlem

Har inga prenumerationer.

Permalänk
Medlem

* Prime / Prime Video
* Netflix
* Youtube

Youtubes prishöjning sved... Både jag och barnen använder det mycket dock. Både youtube och music. Har ett family konto. 3k+ om året though...

Netflix har jag i princip haft sen de lanserade i sverige och det har jag använt ofta och konstant.

Spotify hade jag också väldigt länge, men ersattes av youtube.

Prime används sparsamt, iaf prime videos. Beställer en del från amazon. Kostar inte särskilt mycket med årsabbonemang dock.

När nästa säsong drar igång blir det ett årsabbonemang på F1 TV också. Nu har jag kört det ibland, en månad i taget. De brukar ha ett erbjudande med rabatt på årsabbonemang innan säsongen börjar, som jag förstått det.

Permalänk
Medlem

Youtube Premium

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Youtube som jag alltid kommer ha, även om min 20kr premium försvinner så småningom
Netflix snyltar jag på föräldrarnas.

Resten är Plex för underhållning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Kör Max och Prime Video. Hade tillgång till Netflix och Disney Plus innan de stoppade kontodelning.

Stoppat och stoppat.
Jag använder föräldrarnas netflix utan problem. Apple TV Netflix har jag aldrig fått någon varning på, men min ipad har.
Vi ändrade bara e-post på netflix kontot till en vi alla har tillgång till, bara logga in och fixa kod sen har man det upplåst minst 30 dagar.

Så dela konto är inte direkt problematiskt än idag.

Permalänk
Medlem

Youtube Premium Den tjänsten man nyttjar mest, resterade ingår i tv abonnemanget.
Viaplay
Amazon
Max
TV4 Play Plus

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Amazon Prime och YouTube Premium.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Netflix
Max
Disney+
Amazon Prime Video
Apple TV+
F1TV

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Förutom spotify som jag haft sen det kom så inga. Köper bara en månad på en tjänst när jag ska kolla på något och sedan avslutar den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Amazon Prime Video, men mer för att den ingår i Prime än att jag nyttjar den + extraanvändare på brorsans Netflix, och F1TV. Och Tidal, ifall musikströmning räknas med. Kommer att ta en månad AppleTV när Severance återkommer. Annars har jag skalat ner kraftigt då jag inte finner utbudet värt det de begär för dem.

Permalänk
Medlem

YouTube Premium och Netflix.

Båda är främst för dotterns skull. YT kanske jag skulle prenumerera på för min egen skull också.

Hade Viaplays sportpaket en gång i tiden. Älskar egentligen Premier League, men sedan de gick bananas med prishöjningar vägrar jag. Hoppas att de går i konkurs så att man kan köpa PL via någon vettigt prissatt streamingtjänst istället.

Edit: F1tv har jag också. Även det för dotterns skull. Inget som jag skulle bänka mig för själv.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Disney+ framförallt för barnens skull
Netflix men endast månaden ut, så sätter jag igång det till våren igen nån månad om det kommit något nytt som intresserar mig.
Amazon prime blev det nu igen då jag ändå hade lite jag behövde köpa från deras hemsida.
Kör på billigaste möjliga utan reklam. Bryr mig för lite om 4k.
F1tv endast jag som är intresserad men billigaste sättet att se f1 utan att pirata.

Spotify familj har jag också alltid igång. 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Max(har 50% som jag inte vill ge upp)
Netflix, började igen för 3-4månader sedan efter vart ifrån tjänsten i 2-3år
Amazon Prime